Nutriționist Fotis Vlachos: Școlarul care nu mănâncă un mic dejun corect va fi agresiv și iritabil la școală

micul dejun al copiilor
Pentru copii, micul dejun este cea mai importantă masă a zilei.

Vacanța s-a terminat, copiii se întorc la școală și părinții trebuie să aibă grijă, mai ales în cazul copiilor cu vârste mici, la alimentație. Totul începe cu obiceiuri alimentare corecte, iar acum este momentul în care cei mici învață să mănânce sănătos. Este important pentru creșterea lui, indiferent că vorbim despre masa lui musculară, sau dezvoltarea la nivel mental.

Micul dejun al unui copil este probabil cea mai importantă masă. El vine după un post negru de 8-12 ore, din cauza somnului de peste noapte, cu rezervoarele golite. Foarte multe studii au arătat că micuții care au un mic-dejun corect au mai multe șanse să aibă mai multă energie pe timpul zilei. Pe lângă faptul că sunt mai vioi, se pot concentra mai bine și sunt mai atenți la ore. Un mic-dejun prost în mod constant poate da peste cap educația academică a copilului!

Din statistica pe care o avem, copiii care iau în fiecare zi micul-dejun sunt cu 3 kilograme mai slabi decât cei care sar peste această masă.

Copilul trebuie să mănânce de dimineață după maximum două ore de când s-a trezit. Dacă nu se întâmplă acest lucru, scad performanțele lui școlare. Explicația este următoarea: organismul lui se luptă pentru creșterea lui și va consuma pentru aceasta toate resursele, ceea ce înseamnă că nu va mai aloca nimic și pentru dezvoltarea mentală. În plus, din cauza lipsei de vitamine, copilul devine agresiv și foarte iritabil, motiv pentru care va avea destule probleme la școală.

Ce punem pe masă la micul-dejun al copilului?

Micul-dejun al copilului trebuie să reprezinte un echilibrul de proteine, carbohidrați și fibre. Atunci când îi dăm numai alimente care conțin carbohidrați, mai ales de calitate proastă, observăm că la o oră după masă va fi foarte obosit și va căuta cu disperare să mănânce ceva dulce pentru a-și recăpăta energia.

Combinația ideală o reprezintă proteinele cu fibre, alături de carbohidrați care se absorb lent în organism, adică cu indice glicemic scăzut.

Un pahar de lapte de capră de 250 ml, alături de o felie de pâine integrală cu unt și miere sau gem făcut acasă cu ștevie sau neîndulcit, un ou și un fruct mic- sunt alegerile ideale pentru micul-dejun al copilului.

Una dintre cele mai greșite alegeri și, din păcate, cea mai frecventă, o reprezintă cerealele îndulcite cu fructe uscate sau cu carbohidrați ascunși. În locul lor puteți alege fulgi și/ sau terci de ovăz în care puteți pune punem miere, dar nu foarte multă.

Cum facem copilul să mănânce de dimineață?

Copiii trebuie învățați de mici să mănânce de dimineață la 10-15 minute de când s-au trezit și să nu se concentreze foarte mult pe gust, în sensul că nu trebuie să caute să fie dulce. Educația părinților trebuie îndreptată către beneficiile pe care micul-dejun le are asupra organismului. Pentru atingerea acestui scop putem lăsa copilul să participe la prepararea lui și să facem din asta un joc plăcut între părinți și copil.

Unul dintre cele mai importante aspecte de care trebuie să ținem cont este că părinții nu trebuie să mănânce altceva decât ceea ce le oferă copiilor. Ar fi cea mai mare gafă dacă copilul mănâncă terci cu lapte, iar părinții, plăcinte, biscuiți și gem cu zahăr!

Prin micul-dejun se asigură și vitaminizarea, care are un rol foarte important în dezvoltare. Fără ea nu se întâmplă nimic bun.

Mesajul este clar! Copiii care mănâncă micul dejun devin oameni mai deștepți, mai educați și cu un corp mai frumos! La școală vor fi mai atenți și mai cooperanți față de cei care nu mănâncă nimic dimineața și trăiesc într-un haos. Țineți cont de faptul că glucoza pe care corpul și-o ia din micul-dejun este combustibil pentru creier. Ea nu trebuie să fie în exces, dar nici în lipsă. Iar atunci când optați pentru carbohidrați, alegeți-i pe cei de calitate, care să aibă eliberare lentă în organism, ca să dea energie cât mai mult timp.

Fotis Vlachos este un atlet de performanță ce a studiat la Atena, Grecia. După ce a renunțat la activitatea competițională și-a îndreptat atenția către partea de nutriție, completându-și studiile în acest domeniu. Fotis Vlachos a creat un program de nutriție pentru adulți și copii care include pe lângă alimente create special de el și un întreg proces de transformare psihică și metabolică ce duce într-un final la un stil de viață sănătos și la o greutate corectă. Este coordonatorul programului EuroDiet în România și al mai multor proiecte care includ educația nutrițională a copiior și adulților.
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()