Vitamine necesare în perioada de preconcepție

vitamine necesare în perioada de preconcepție
Aceste vitamine, preluate din suplimente sau alimentație, sporesc șansa unei sarcini fără probleme.

Când intenționăm să concepem un copil și plănuim modificări în dietă, trebuie să știm care sunt acele vitamine necesare în perioada de preconcepție, în ce cantitate trebuie să le consumăm și din ce surse.

Împreună cu Dr. Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică-ginecologie, am alcătuit o listă cu toate „bunătățile” ce pot reprezenta surse importante de vitamine și nutrienți și am explicat care este rolul lor în sporirea fertilității.

Multe dintre aceste vitamine și nutrienți se găsesc în suplimentele alimentare prenatale pe care le putem lua la recomandarea medicului ginecolog, însă unele dintre ele pot fi asigurate și prin alimentația corectă.

Beta carotenul

La ce este bun: Acest fitonutrient crucial ajută la reglarea nivelului hormonal din organism și se pare că previne avortul spontan odată ce ai rămas însărcinată.

Unde se găsește: morcovi, pepene galben, dovleac, cartofi dulci, spanac, broccoli și kale.

Vitaminele din grupul B

La ce sunt bune: Întregul grup de vitamine B ajută ovarele la eliberarea ovulului în timpul ovulației. B6 în special ajută la creșterea nivelului de progesteron, necesar pentru menținerea sarcinii după ce ai rămas însărcinată.

Unde se găsesc: năut, cereale integrale, verdețuri, carne și ouă.

Bromelaina

La ce e bună: Acest grup de enzime digeră în principal proteinele ce ajung în organism, însă se pare că asistă și la implantarea embrionului în uter. De aceea, este important ca după ovulație să ai un aport consistent de bromelaină.

Unde se găsește: doar în ananas.

Vitamina C

La ce e bună: Această vitamină imuno stimulatoare promovează absorbția fierului și producția de progesteron. Pentru femeile care suferă de defect de fază luteală, o problemă caracterizată de insuficiența de progesteron, suplimentele de vitamina C se pare că duc la creșterea fertilității. În cazul bărbaților, vitamina C îmbunătățește calitatea și mobilitatea spermatozoizilor.

Unde se găsește: Citrice, mango, roșii, căpșune, cireșe, mazăre și cartofi.

Colina

La ce e bună: această vitamină solubilă în apă este foarte bună pentru sănătatea creierului mamei și copilului și, mai mult decât atât, s-a demonstrat că luptă împotriva apariției defectelor din naștere.

Unde se găsește: gălbenușul de ou și conopidă.

Coenzima Q10

La ce e bună: promovează sănătatea inimii, iar în viitor ar putea fi un super star pentru fertilitate, asta în urma cercetărilor preliminare. Calitatea ovulelor și a spermatozoizilor s-a îmbunătățit semnificativ în cazul testelor pe animale.

Unde se găsește: pește, organe precum inimă, rinichi și germeni de grâu.

Vitamina D

La ce e bună: Vitamina D este vitală pentru producția adecvată a hormonilor sexuali. Studiile au arătat că femeile infertile au în mod general o cantitate mai mică de vitamina D. De asemenea, reduce inflamațiile din organism și îmbunătățelte fertilitatea generală.

Unde se găsește: produse lactate fortifiate, pește gras precum macrou, somon sau ton, ulei de cod și se obține natural prin expunerea la soare.

Vitamina E

La ce e bună: Experții consideră că un bun nivel de vitamina E este important deoarece această vitamină să găsește în lichidele din jurul ovulelor în dezvoltare. În cazul bărbaților, vitamina E îmbunătățește producția de spermatozoizi. Are și proprietăți antioxidante, importante pentru ambele sexe.

Unde se găsește: Avocado, ulei de germeni de grâu, cartofi dulci, verdețuri, cereale integrale, nuci și semințe.

Acidul folic

La ce e bun: Acidul folic este de fapt o vitamină a grupului B-urilor, care este extrem de importantă deoarece ajută la prevenirea defectelor de tub neural la făt. În cazul bărbaților, suplimentele cu acid folic ajută la creșterea producției de spermă sănătoasă.

Unde se găsește: Fasole, suc de portocale, verdețuri și cereale fortifiate. Din păcate, nu este suficient din alimentație, așa că în perioada de preconcepție și sarcină se recomandă suplimentele cu acid folic.

Fierul

La ce e bun: din cauza acțiunii sale asupra organismului, sarcina, adeseori, poate provoca anemie. Un nivel scăzut de fier înainte de concepție poate duce la absența ovulației.

Unde se găsește: carne, ouă, pește, fasole, roșii, sfeclă, broccoli, spanac, dovleac și cereale integrale.

Acizii grași Omega 3

La ce sunt buni: Aceștia sunt esențiali deoarece nu se pot produce natural în organismul nostru. Ei ajuta foliculii să elibereze ovulele, cresc cantitatea de sânge din uter și echilibrează hormonii. De asemenea, se pare că ajută la dezvoltarea creierului fătului și la creșterea IQ-ului acestuia, după cum arată primele studii.

Unde se găsesc: semințe de in, ulei din semințe de in, somon, macrou, cod, sardine, anchoa, hering, nuci și ouă.

Seleniul

La ce e bun: este excelent pentru mobilitatea spermatozoizilor la bărbați și pentru metabolismul estrogen la femei. De asemenea, este un detoxifiant foarte puternic. Ajută ovulele să se apere împotriva radicalilor liberi ce contribuie la scăderea calității acestora.

Unde se găsește: nuci braziliene, verdețuri, cereale integrale și pește.

Zincul

La ce e bun: Zincul este un „must have” pentru bărbați deoarece ajută la îmbunătățirea mobilității și calității spermatozoizilor. Este la fel de important și pentru sănătatea reproducătoare a femeilor.

Unde se găsește: stridii, pește, carne, ouă, germeni de grâu și semințe de dovleac.

Dacă ți s-a părut interesant acest articol despre vitamine necesare în perioada de preconcepție, îți recomandăm să citești și:

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()