Piure de cartofi dulci, ideal pentru perioada diversificării (de la 6 luni)

În timp ce cartofii se introduc mai târziu în alimentația micuților, cei dulci pot fi consumați încă de la începutul diversificării, începând cu vârsta de 6 luni. Una dintre rețetele hrănitoare pe care trebuie să o încerci este cea de piure de cartofi dulci, simplu de preparat și foarte gustos.

Cartofii dulci se numără printre alimentele sănătoase de care mamele pot profita din plin încă de la începutul perioadei de diversificare. Spre deosebire de celălalt tip de cartofi, conținutul de amidon al celor dulci nu duce la fluctuații ale nivelului glicemiei și aduc beneficii sănătății digestive. În plus, sunt bogați în fibre, vitamine, betacaroten și au o textură moale și dulce, ceea ce face să fie pe placul copiilor, arată www.babycenter.com. Piureul de cartofi dulci este unul dintre modurile în care poți pregăti leguma astfel încât să se păstreze mare parte din nutrimenții pe care îi conține.

Cum prepari rețeta de piure de cartofi dulci

INGREDIENTE

1 cartof dulce

PREPARARE

Curăță cartoful, taie-l bucăți, apoi spală-l bine și pune-l la fiert într-o oală în care ai pus apă cât să îl acopere. Lasă-l să fiarbă la foc mediu până se pătrude bine (îl poți testa cu furculița).

Scoate cu o paletă cartoful și păstrează lichidul în care a fiert. Pune bucățile în blender și pasează până obții consistența dorită (și în funcție de vârsta copilului). Poți să mai adaugi din zeama în care a fiert (mai ales că mulți nutrimenți au rămas în ea încă din timpul fierberii) dacă piureul este prea gros.

Cartoful dulce, aliat al sănătății cardiace

Deși este mai puțin cunoscut și folosit la noi în țară, cartoful dulce se numără printre legumele care nu trebuie să ne lipsească din alimentație, mai ales că aduce zeci de benficii sănătății. Acesta este bogat în betacaroten, vitamine (A, C, B6, E), minerale (mangan, potasiu, fier, calciu, cupru, fosfor, zinc) și fibre.

Inclus în alimentația zilnică, leguma ajută la prevenirea mai multor afecțiuni, printre care diabetul zaharat, cele cardiovasculare, obezitatea, dar și cancer (mai ales cel de colon și cel de prostată).

Mai mult, consumul de cartof dulce poate ameliora problemele de memorie, tulburările de somn, menține sănătatea sistemului muscular, dar și a celui imunitar. Bine este ca leguma să fie consumată și pe perioada celor nouă luni de sarcină, cu atât mai mult cu cât are grijă de echilibrul hormonal.

Cu ce poți să combini cartoful dulce pe perioada diversificării

Cei mai mulți dintre pediatri recomandă introducerea cartofului dulce în alimentația micuțului încă de la vârsta de 6 ani, în timp ce celălalt sortiment de cartof se poate include după vârsta de 8-10 luni. Indicat este ca la început să dai cartoful dulce la masa de prânz, sub formă de piure sau pregătit la cuptor și pasat. Treptat îl poți combina și cu alte legume, printre care țelina, păstârnacul.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()