26 de rețete sățioase și ușor de gătit pentru copii

rețete sățioase

Oricât de mult credeai că te pricepi la gătit înainte de a deveni mamă, odată ce bebelușul vine pe lume, lucrurile par să se fi schimbat. Ai trecut cu brio de etapele diversificării și te bucuri că micuțul este un mâncăcios. Însă, iată că te lovești de o altă problemă: ce să-i mai dai copilului să mănânce, astfel încât să eviți situațiile în care acest este evident plictisit de mâncarea pe care i-o pui în farfurie.

De aceea, îți prezentăm mai jos nu mai puțin de 26 de rețete sățioase pentru copii și bebeluși. Alege-le pe cele potrivite pentru vârsta puștiului tău, înlocuind dacă este cazul ingredientele pe care nu i le-ai introdus încă în alimentație.

Avocado cu biscuiți sărați

Taie un avocado curățat de coajă în poții mici. Mărunțește niște biscuiți sărați în robotul de bucătărie. Adaugă bucățile de avocado și amestecă ușor.

Fasole cu paste și sos Alfredo

Fă un piure din boabe de fasole albă, puțin lapte și adaugă niște sos Alfredo. Toate acestea vor merge minunat cu paste fierte.

Brânză Cottage

O poți adăuga în omletă, quinoa fiartă sau sos pentru paste.

Desert de banane

Banane acoperite cu ciocolată: toarnă in ploaie ciocolată organică, semi îndulcită și topită peste felii de banană.

Briosă englezească

Preîncalzește cuptorul la 190 grade. Scurge apa dintr-o cutie de ton și amestecă peștele cu puțin iaurt simplu. Adaugă tonul cu iaurt peste brioșa englezească, rade brânză Cheddar peste și coace brioșa 8-10 minute.

Fish fingers

Preîncălzește cuptorul la 220 grade, taie 250 g de halibut sau file de somon în felii de 2,5 cm. Pe o farfurie separată, pune 1/3 cană de făină integrală. Într-un bol mic, amestecă 2 ouă cu 2 linguri de lapte. Trece peștele prin faină, după care scufundă-l în ou și ulterior acoperă-l cu chipsuri de cartofi măcinate. Coace crochetele de pește pe hârtie de copt pentru 6-7 minute pe fiecare parte, până se pătrunde peștele.

Grapefruit

Taie un grapefruit în două jumătăți, înlătură semințele, folosește un cuțit cu lama zimțată pentru a separa felii. Presară fiecare parte cu ½ linguriță de scorțișoară și scurge 1 lingură de sirop de arțar peste felii. Coace-le timp de 5 minute, poți să le servești cu iaurt cu vanilie.

Humus

Poți să îl servești întins pe biscuiți sărați, pâine prajită sau pită.

Mancare internațională

Clătite franțuzești pe care le poți umple cu cremă de brânză, gem, fructe mărunțite, iaurt, brânză rasă, cremă de ciocolată, unt cu alune, brânză ricotta, sirop de arțar sau miere.

Jicama

Amestecă iaurt cu salsa dulce și folosește sosul pentru sticksurile de jicama

Pentru a prepara sticksurile curăță jicama de coajă de sus în jos, spală, usucă și taie leguma pe jumătate. Pune o jumătate pe tocător și taie jicama ca pe cartofii prăjiți. Gătește jicama la abur pentru bebeluși, pentru copiii mai mari o poți lăsa crudă.

Varză kale

Poți face chipsuri din varză kale! Spală și usucă o mână de frunze de varză. Acoperă frunzele cu 1-2 linguri de ulei de măsline, adaugă puțină sare de mare. Gătește frunzele de varză pe hârtie de copt timp de 20 minute la 150 grade.

Iaurt cu lămâie

Poi face clătite americane cu iaurt cu lămâie folosind 1 cană făină integrală, ½ cană iaurt de lămâie. Amestecă ingredintele, poți adăuga o mână de afine congelate în aluat. Gătește clătitele în tigaie.

Milkshake

Poți face un milkshake cu fructe de pădure cu urătoarele ingredinete: 1 cană lapte, 1 cană iaurt cu fructe, ¾  cană fructe de pădure proaspete sau congelate și o linguriță de miere. Amestecă toate ingredientele în blender.

Nuci cu iaurt

Macină sau toacă o mână de nuci și adaugă-le la cereale sau în iaurt.

Măsline

La conservă, la borcan sau proaspete, scurge-le și taie-le în sferturi. Copiii adoră să mănânce măsline. Ai grijă să alegi unele de foarte bună calitate.

Ananas

Pisează bucățele de ananas și amestecă cu cremă de brânză. Întinde crema obținută pe biscuiți sărați.

Quinoa

Fă chifteluțe din quinoa! Gătește 1 cană de quinoa conform indicaților de pe ambalaj. Adaugă 2 linguri de unt, ½ cană de brânză rasă, un vârf de cuțit de sare. Lasă compoziția să se răcească și formează biluțe.

Ravioli

Gătește paste raviolin ( din făină integrală de preferință), adaugă sos pentru paste sau pesto. Taie pastele în bucăți mici.

Păstăi de mazăre dulce

Într-un castron adaugă 2 căni de păstăi de mazăre dulce (proaspătă sau congelată), 2 lingurițe de ulei de măsline și un pic de sare. Întinde păstăile pe hârtie de copt și gătește-le pentru 6-8 minute la 220 grade.

Supă de roșii

Gătește ¼ cană de linte. Fă un piure din lintea fiartă și un pic de ulei de măsline. Adaugă piureul de linte în supă de roșii încălzită. Adaugă brânză rasă.

Pește

Permite-i copilului tău să încerce și pește cum ar fi somon la conservă. Poți adăuga 2 linguri de somon în macaroanele cu brânza gata preparate, în paste sau într-un piure de cartof dulce.

Burger vegetarian

În loc de burgerul tradițional din carne de vită, poți alege varianta vegetariană pe care să o prepari în casă. O poți îmbogăți cu câteva feliuțe de avocado.

Pepene roșu

Poți face supă de pepene roșu cu 2 căni de pepe făcut piure, o cană de căpșuni și ¼ cană de iaurt cu vanilie. Se servește rece.

Ignamă

Gătește ignama în coajă, alături de bucățele de măr la abur. Fă un piure cu puțin unt.

Dovlecei

Fă „cartofi prăjiți” din dovlecei. Preîncălzește cuptorul la 200 grade, taie dovlecelul ca pe cartofi pentru prăjit, pune feliile de dovlecel pe hârtie de copt și stropește-le cu ulei de măsline și un strop de sare. Coace pentru 20-25 minute. Servește dovlecelul după ce se răcește puțin.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()