10 nutrienți de care orice copil are nevoie

nutrienți de care orice copil are nevoie

Odată ce devenim mame, una dintre principalele noastre griji este să asigurăm copilului cea mai bună alimentație, pentru a fi sănătos și pentru a se dezvolta armonios, fără probleme. De aceea, este foarte important să știm că sunt câțiva nutrienți de care orice copil are nevoie. Cei mici au nevoie de mâncare de calitate, cu nutrienți și vitamine, care să le asigure o dezvoltare ca la carte.

Mai jos, găsiți 10 nutrienți de care orice copil are nevoie:

Calciul este cunoscut în general că are un aport crescut la întărirea oasele și a dinților. Însă puțini oameni știu căacesta mai are multe roluri importante, precum: ajută la funcționarea sistemului nervos și a mușchilor, previne apariția cheagurilor de sânge și asistă organismul când transformă mâncarea în energie.

Acizi grași esențiali  – grăsimi necesare pe care corpul uman nu le poate sintetiza și care trebuie obținute din dietă – ajută la formarea celulelor, întărește sistemul cardiovascular, menține sistemul imunitar la un nivel ridicat și ajută corpul să absoarbă nutrienți. De asemenea, sunt necesari pentru o vedere mai bună și un creier mai sănătos.

Fierul este important pentru că produce hemoglobine – pigmentul respirator sau pigmentul roșu, care are rolul de la transporta oxigenul din sânge) și mioglobină (o proteină care duce oxigenul în fibrele musculare). Lipsa acută de fier cauzează anemie, cu simptome precum oboseală, slăbiciune și iritabilitate.

Magneziul menține oasele puternice și ritmul inimii stabil, ajută sistemul imunitar, sistemul muscular și cel nervos. De asemenea, participă la procesul de digestie și, datorită capacității sale de detoxifiere, este considerat un purificator pentru organism.

Potasiul lucrează împreună cu sodiul ca să păstreze echilibrat nivelul apei din organism, care ajută la stabilitatea presiunii arteriale. În plus, ajută mușchii și menține pulsul inimii stabil și, pe măsură ce copilul crește, poate reduce riscul apariției pietrelor la rinichi și a osteoporozei.

Vitamina A joacă un rol foarte important în creșterea oaselor și în acuitatea vederii, protejează corpul împotriva infecțiilor, ajută la regenerarea celulelor și a țesuturilor (inclusiv cea a părului, unghiilor și a pielii).

Vitamina C formează și repară celulele roșii din sânge, oase și țesuturi, întărește vasele de sânge (reducând apariția vânătăilor) și gingiile, stimulează sistemul imunitar și ține infecțiile departe. În plus ajută corpul să absoarbă fierul din alimentele care îl conțin.

Vitamina D ajută corpul să absoarbă minerale precum calciu și păstrează dinții și oasele puternice. Este esențială pentru a ajunge la maximul creșterii în înălțime și funcționează ca un hormon, cu rol în stimularea sistemului imunitar, producerea de insulină și reglarea creșterii celulelor.

Vitamina E limitează producerea de radicali liberi, care pot dăuna celulelor. Este important pentru imunitate, repararea ADN-ului și a altor procese metabolice. Mai este numită și vitamina fertilității, datorită rolului său din acest proces, făcând parte dintre substanțele cu o importantă acțiune antioxidantă.

Zincul este foarte important pentru mai mult de 70 de enzime care ajută digestia și metabolismul și este esențial pentru creștere. De asemenea, zincul reglează nivelurile de vitamina A și cantitatea în care aceasta este eliberată de ficat.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()