10 reguli pentru a-i obişnui pe copii să mănânce sănătos

Avem o veste bună: nu este nevoie de o diplomă în nutriţie pentru a creşte un copil sănătos. Dacă urmezi câteva reguli de bază, poţi să îl obişnuieşti pe cel mic să mănânce sănătos şi să îşi menţină o greutate normală pentru vârsta lui.

Iată aici 10 reguli esenţiale după care ar trebui să te ghidezi pentru a-i face pe copii să mănânce sănătos:

Părinţii controlează aprovizionarea casei

Tu trebuie să faci lista de cumpărături de la supermarket şi de la piaţă şi chiar să o respecţi. Deşi copiii îşi sâcâie părinţii pentru a primi alimente mai puţin sănătoase, dar frumos ambalate sau colorate, adulţii ar trebui să fie responsabili de cumpărăturile care ajung în casă şi umplu sertarele şi frigiderul. Totuşi, dacă gustarea lor preferată nu este tocmai cea mai sănătoasă alegere, le-ai putea-o oferi pentru a nu se simţi persecutaţi.

În funcţie de alimentele pe care părinţii le oferă, copii aleg ce anume vor să mănânce şi dacă să mănânce

Copiii au nevoie să aibă un cuvânt de spus în alcătuirea propriului meniu. Programează mese şi gustări regulate. Din tot ce le oferi, lasă-i să aleagă ce şi cât de mult vor să mănânce. Deşi poate părea că le acorzi prea multă libertate, ţine cont de faptul că, dacă urmezi pasul menţionat anterior, copiii tăi vor alege numai alimentele pe care le cumperi tu, sănătoase şi hrănitoare.

Renunţă la mentalitatea că trebuie mâncat tot din farfurie

Lasă-i pe copii să se oprească din mâncat atunci când ei sunt de părere că s-au săturat. Cu toţii am crescut cu regula că nu avem voie să ne ridicăm de la masă până nu terminăm de mâncat din farfurie, însă această abordare nu îi ajută pe copii să îşi înţeleagă metabolismul şi să ştie când anume sunt sătui. Atunci când copiii conştientizează senzaţia de saţietate, sunt mai puţin predispuşi la a mânca exagerat şi a căpăta tulburări alimentare.

Începe cât mai devreme

Preferinţele alimentare se dezvoltă devreme în viaţă, aşa că oferă-le copiilor tăi varietate şi diversitate. Placerile şi antipatiile se formează încă de sunt copiii sunt foarte mici. Trebuie să le serveşti un aliment nou în mai multe variante pentru a-i tenta pe cei mici. Nu îi forţa să mănânce, dar invită-i măcar să guste.

Rescrie meniul copiilor

Cine spune că cei mici vor să mănânce doar orez, pizza şi paste cu brânză? Când alegeţi să mâncaţi în oraş, lasă-i pe copiii să încerce mâncăruri noi şi s-ar putea să te surprindă cu dorinţa lor de a experimenta diverse mâncăruri. Poţi începe prin a le da să guste un pic din ce ai comandat tu.

Ţine cont de caloriile din sucuri

Sucurile adăugă calorii suplimentare şi de foarte multe ori stau se în calea unui meniu sănătos. Apa şi laptele sunt cele mai bune băuturi pentru copii. Chiar şi sucul 100% natural poate fi periculos, aşa că păstrează-l pentru ocazii speciale.

Dulciurile au rolul lor

Ocazional, dulciurile sunt bune, mai ales dacă sunt făcute tine, dar nu transforma desertul în felul principal la cină. Când desertul este perceput ca fiind premiul pentru stat frumos şi mâncat la masă, copiii pun mai mult preţ pe o prăjitură decât pe broccoli. Încearcă să le menţii celor mici o perspectivă cât mai neutră cu privire la produsele alimentare.

Mâncarea nu este dragoste

Caută modalităţi mai bune de a spune “te iubesc”. Atunci când alimentele sunt utilizate pentru a recompensa copiii şi a le arăta afecţiune, aceştia pot începe utilizarea produselor alimentare pentru a-şi gestiona stresul sau alte emoţii și pot dezvolta tulburări alimentare. Oferă-le îmbrăţişări, laude şi atenţie în loc de bunătăţi culinare.

Copiii fac ca tine. Fii un model şi mănâncă sănătos la rândul tău

Atunci când încerci să le creezi celor mici obiceiuri alimentare sănătoase, caută să fii un exemplu pentru ei. Alege gustări hrănitoare, mănâncă cu ei la masă şi nu sări peste mese.

Limitează timpul de televizor şi de calculator

Când faci acest lucru, automat eviţi şi gustările care nu sunt necesare şi încurajezi activitatea fizică. Când televizorul şi calculatorul sunt limitate, cei mici îşi găsesc alte lucruri mai active cu care să îşi umple timpul. Totodată, asta înseamnă că petreceţi şi mai mult timp împreună, puteţi merge mai des la plimbare cu bicicleta.

Comandă acum ”Mindfulness la masă – Ghidul HEADSPACE pentru mâncatul conștient”, de Andy Puddicombe și află cum îți poți construi o relație sănătoasă cu mâncarea și cum îți poți ajuta și copilul să deprindă astfel de obiceiuri. Cartea este disponibilă AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație