10 sfaturi pentru a-i face pe copii să mănânce mai multe legume

legume

Legumele. Marea provocare când vine vorba de a le introduce în meniul copiilor. Chiar dacă pentru noi înseamnă gustări sănătoase, copiii le acceptă doar dacă transformați consumarea lor într-o experiență distractivă. Nutriționistul de origine spaniolă Sylvia Melendez-Klinger, citată de parents.com, ne dezvăluie câteva metode prin care îi putem convinge pe micii mofturoși să mânânce legume.

  1. Preparați-le crocante, numai bune de ronțăit. Textura alimentelor este foarte importantă pentru copii. Cerul gurii recunoaște produsele alimentare ca pe ceva distractiv și gustos. Așadar, nu gătiți mult legumele. Se servesc ușor fierte la abur sau direct crude. Textura crocantă este preferata copiilor, zgomotul produs este foarte atractiv.
  2. Atractiv în farfurie! Este adevărat că un piure de spanac nu este atractiv la prima vedere. Pentru a preveni un refuz categoric încă de când sunt așezate farfuriile pe masă, încercați să faceți artă pe platou. Tăiați legumele în diferite forme, dați-le roluri, creați povești. Un piure poate fi un peisaj, un dovlecel poate fi o bărcuță, un morcov, soare…
  3. Faceți din legume, super eroi. Alegeți personajele preferate ale micilor mofturoși și aduceți-i în discuție și la masă. Legumele pot fi super eroii noștri pentru că ajută organismul să crească și să fie puternic.
  4. Învățați culorile cu ajutorul legumelor. Copiilor le plac culorile, de aceea o varietate de nuanțe în farfurie ar putea fi un joc distractiv pentru ei. Puteți așeza pe masă boluri cu piureuri diferite, de spanac, morcovi, cartofi sau sfeclă roșie și copilul să le amestece în farfurie. Ce poate fi mai distractiv decât să mănânci un curcubeu?
  5. Aduceți povești în farfurie! Fiecare legumă are proprietățile și ”super-puterile” ei, așa că puteți face din aceste informații povești nemaiauzite. Copiii își doresc să fie mari, puternici, înalți și este bine să știe că legumele îi aută să se dezvolte frumos.
  6. Nu le scoateți din meniu, chiar dacă sunt refuzate. Chiar dacă le refuză, copiii trebuie să știe cât de importante sunt legumele pentru sănătate. AȘa că este indicată o rutină care este începută odată cu diversificarea. Ele fac parte dintr-un stil de viață sănătos și copilul trebuie să conștientizeze asta, chiar dacă se întâmplă pe o perioadă lungă de timp. Nu-i forțați să mănânce, însă perseverați, prezentați-le în mai multe feluri și constant. Chiar dacă primiți refuzuri, legume nu trebuie să lipsească din farfurie.
  7. Chemați copiii la bucătărie în timp ce gătiți și cereți-le ajutorul. Încă de la vârsta de 2 ani, îi puteți implica în procesul de gătire. Arătați-le cum se aranjează masa și cum se spală și se curăță legumele înainte de a fi preparate. Stima lor de sine crește pentru că se simt folositori.
  8. Preparați legumele în mai multe feluri. Spre exemplu, faceți un grătar cu legume. Atmosfera din jurul grătarului este foarte prietenoasă, copiii se simt bine în jurul familiei și al prietenilor. În acest cadru, o frigăruie de legume devine sigur mai interesantă și mai gustoasă.
  9. Luați-i la cumpărături! Lăsați-i să aleagă singuri din piață sau supermarket legumele. Le puteți studia, puteți vorbi despre calitatea lor, despre proveniență, despre proprietăți. Astfel ei vor alege ingredientele pentru următoarea masă, astfel se simt implicați în alegerile și deciziile de familie. Alegerea felului de mâncare este a lor, și apetitul va fi mare.
  10. Introduceți legumele cu răbdare! Introducerea alimentelor sănătoase în meniu poate fi un proces greu și de lungă durată. Aceasta poate dura mai mult decât vă așteptați, dar nu vă descurajați. În cazul în care refuză o legumă, încercați din nou peste câteva zile, gătită și prezentată într-un alt mod. Cu răbdare, perseverență și inventivitate, veți ajunge să iubiți legumele.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()