Alimente sănătoase. 7 alegeri bune pentru întreaga familie

alimente sănătoase pâine
Una dintre problemele părinţilor din ziua de azi este cum să aleagă alimente sănătoase nu doar pentru copii, ci şi pentru întreaga familie.

7 alimente sănătoase pentru întreaga familie

alimente sănătoase pâine
Una dintre problemele părinţilor din ziua de azi este cum să aleagă alimente sănătoase nu doar pentru copii, ci şi pentru întreaga familie.

Una dintre problemele părinţilor din ziua de azi este păstrarea unei alimentaţii cât mai sănătoase nu doar pentru copii, ci şi pentru întreaga familie. Programul dificil de la serviciu, lipsa timpului şi jonglarea cu mai multe sarcini în fiecare zi sunt principalii inamici în ceea ce priveşte abordarea unui stil alimentar adecvat, plin de beneficii pentru toţi cei ai casei. Pentru că este nevoie doar de câţiva paşi mici pentru a ne încadra pe traiectoria unui astfel de stil, iată care sunt acele alimente sănătoase pentru întreaga familie!

7 alimente sănătoase pentru toată familia

Alimente sănătoase – 1. Apă în loc de sucuri

Ştiu că e o alegere foarte grea, mai ales pentru părinţii unor copii mai mici. Sucurile sunt dulci, aromate, frumos ambalate, ba mai vin la pachet şi cu tot felul de concursuri şi de abţibilduri ademenitoare pentru micuţi. Dar ce nu trebuie să uite părinţii este că aceste sucuri conţin de multe ori coloranţi şi conservanţi nocivi pentru organism sau, în cazul în care promisiunea etichetei este aceea de produs fără adaosuri sintetice, reprezintă o sursă mare de zahăr pentru corp. Acest lucru se datorează faptului că pentru obţinerea unui pahar de suc de 250 de ml este necesară folosirea mai multor fructe (spre exemplu, 3-4 în cazul merelor) pe care în rare cazuri le-am putea mânca fără să clipim la o singură masă, ceea ce se întâmplă cu băutul sucurilor. Pe de altă parte, puţini copii se pot opri la un singur pahar de suc, deci cantitatea de zahăr ingerată creşte. Aşadar, optează pentru apă sau citronadă şi fii sigură că nu greşeşti!

Alimente sănătoase – 2. Fructe proaspete sau deshidratate în loc de fructe confiate

Cea mai naturală alegere ar trebui să fie fructele proaspete, mai ales când, aflaţi în plin sezon, avem o varietate de opţiuni. Dar pentru că multe dintre fructele din lumea întreagă sunt delicioase şi în varianta deshidratată, avem mână liberă şi la astfel de fructe, un deliciu pentru mulţi copii: curmale, smochine, merişor, caise, prune, stafide, ananas. Evită, în schimb, fructele confiate. De multe ori asemănarea dintre cele uscate şi cele confiate este mare, şi doar cititul cu atenţie al etichetei produsului ne poate clarifica dilema. Dar de ce să le alegem pe cele deshidratate? Pentru că ele sunt doar uscate şi nu conţin zahăr, aşa cum o fac cele confiate, care au fost scăldate într-un sirop dens de zahăr şi rostogolite chiar la final prin acest îndulcitor.

Alimente sănătoase – 3. Unt şi uleiuri presate la rece în loc de margarină şi uleiuri hidrogenate

Untul este plin de vitamine solubile în grăsimi, de acizi linoleici conjugați care împiedică depunerea grăsimii pe artere şi de grăsimi sănătoase saturate, consumarea cu regularitate a untului fiind, paradoxal, asociată cu scaderea riscului de obezitate. Dacă nu-ţi surâde untul sau eşti vegetarian, dar simţi nevoia să mănânci un sandviş, mai poţi încerca avocado făcut pastă. Avocadoul nu este doar sănătos, dar conferă şi o savoare aparte preparatelor culinare.
Uleiurile de măsline, de cocos, de cânepă, de nucă sau de susan, toate presate la rece, sunt, pe de cealaltă parte, o alternativă la clasicul ulei de floarea soarelui din magazine. Unele dintre aceste uleiuri se pretează şi la gătit, aşa că le poţi folosi nu numai în salate sau în alte preparate reci, ci şi în mâncăruri care necesită punerea în funcţiune a aragazului sau a cuptorului.

Alimente sănătoase – 4. Pâine din făină integrală în loc de pâine din făină albă

Când i-am oferit pentru prima dată bunicii mele o felie de pâine neagră, m-a refuzat parţial politicos şi mi-a spus că rămâne la prima dragoste, pâinea albă. Ceea ce nu ştia bunica era că pâinea neagră, cea a cărei culoare este naturală, şi nu dată de coloranţi artificiali, este net superioară celei din făină albă extrem de fin măcinată. Bobul de grâu este păstrat intact, cu toate proprietăţile sale, furnizând organismului fibre, vitamine, minerale, energie, iar astăzi pâinea din făină integrală a ajuns să fie mult mai apreciată nutriţional decât cea din făină albă.
O altă variantă ar fi să alegi pâinea cu maia în locul celei cu drojdie.

Alimente sănătoase – 5. Cartofi obişnuiţi şi cartofi dulci la cuptor în loc de cartofi prajiţi

Adevărul este că la orice oră din zi şi din noapte cartofii prăjiţi sunt delicioşi. Ştim cu toţii cât de des sunt folosiţi (şi cu mult succes) alături de o sumedenie de preparate de origine animală, chiar dacă asocierea nu este tocmai una corectă, dar gustul combinaţiei ne atrage. Însă cartofii prăjiţi sunt şi nesănătoşi, pentru că, o dată cu prăjirea, cartofii înglobează mult ulei rafinat, ulei care este o sursă de grăsimi rele. Nu uităm nici faptul că acel cartof alb atât de folosit în ţara noastră nu este chiar cel mai bun furnizor de carbohidraţi, fiind alcătuit din mult amidon. Obişnuieşte-te să faci cartofi clasici sau cartofi dulci la cuptor, tăiaţi rondele şi stropiţi doar cu câteva linguriţe de ulei presat la rece, şi vei avea un preparat mult mai sănătos.

Alimente sănătoase – 6. Iaurt cu fructe congelat în loc de îngheţată

Pentru că nu toată lumea are timp să facă îngheţată în casă, alternativa de la magazin este de departe cea mai convenabilă atât din punct de vedere al timpului, cât şi al preţului. Dar îngheţata din magazine conţine de cele mai multe ori ingrediente de o calitate îndoielnică, majoritatea sintetice, iar mie mi s-a intâmplat chiar să uit o îngheţată într-un castronaş, pe masa din bucătărie, iar a doua zi să o găsesc în aceeaşi formă şi consistenţă la locul ei. De aceea, încearcă o altă variantă rapidă şi ieftină de a mânca îngheţată: iaurtul cu fructe congelat. Cunoscut şi sub denumirea de frozen yogurt, acesta este sănătos şi se face cât ai zice peşte. Amestecă manual sau într-un blender iaurtul cu fructele preferate, adaugă (opţional) o linguriţă de miere pentru un plus de dulceaţă, bagă-l la congelator şi savurează-l liniştită alături de toată familia. Un pont ca această îngheţată să iasă şi mai bună? Alege iaurt grecesc sau smântână şi rezultatul va fi mult mai cremos.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()