7 sfaturi esenţiale pentru planificarea meselor

Dacă răspunzi afirmativ la una din următoarele trei întrebări ai nevoie urgent de planificarea meselor:

1. Ți s-a întâmplat în ultima lună să vii de la supermarket cu plasele pline și, odată ajunsă acasă, să constați că nu ai ingredientele necesare pentru a găti un fel de mâncare?

2. Ți s-a întâmplat să le sugerezi copiilor că le este poftă de pizza numai pentru că știai că frigiderul este gol?

3. Ți s-a întâmplat să ai musafiri la masă și să îți petreci jumătate din timp în bucătărie, încercând să improvizezi ceva de mâncare?

Dacă ai răspuns afirmativ la toate cele trei întrebări, e clar: trebuie să începi să fii organizată începând de astăzi și să planifici mesele familiei tale.

 

Keep it simple! (fără fructe de mare, aluat franțuzesc sau torturi cu etaj) 

Să planifici mesele nu înseamnă să prepari feluri exotice sau mâncăruri pe care ai visat întotdeauna să le găteşti. Nu este timpul să îţi scoţi cărţile de bucate de la naftalină şi să încerci ceva nou şi diferit. Atunci când te pregăteşti, oprește-te la lucrurile simple: paste, pizza, fripturi, supe, salate. Rămâi la ce place alor tăi şi vei avea succes.

 

Ține un jurnal!

Când planifici o masă este important să îți notezi tot programul, cum ar fi momentele când trebuie să stai până târziu la serviciu. Trebuie să iei în considerare aceste lucruri. Dacă crezi că ai timp să pregăteşti o masă complicată după ce ajungi târziu acasă, mai gândeşte-te o dată. În zilele aglomerate trebuie să planifici mese rapide sau alimente care se gătesc uşor. Fii flexibilă!

Aşteaptă-te să te ţii de ce ți-ai propus în aproximativ 80-90% din timpul unei săptămâni bune. Însă nu este exclus ca în săptămânile grele să nu reuşeşti să te ţii de planul tău decât în proporţie de aproximativ 50%.

Succesul planificării meselor vine din cum reușești să gândeşti în avans pentru a avea în casă toate ingredientele de care ai putea avea nevoie. Trebuie să ai ca rezerve câteva alimente care sunt uşor de pregătit în acele zile când eşti obosită sau lipsită de energie pentru a găti cu adevărat.

 

Măreşte cantitatea acolo unde este posibil!

Cele mai bune mese sunt acelea care dublează distracţia – un pui fript care poate fi uşor folosit şi la o salată în seara următoare este ideal.

 

Implică şi copiii!

Copiii devin mult mai entuziaști la capitolul mâncare dacă există un plan stabilit. Le place să ştie din timp ce vor mânca, iar dacă pot avea un cuvânt de spus în realizarea unui plan este cu atât mai bine. E mult mai probabil ca cei mici să consume acele alimente pe care înşişi le-au propus. Aşadar, când stabileşti mesele pentru săptămâna în curs, implică şi copiii în luarea unor decizii.

 

Notează totul!

Cel mai bun mod de a asigura un echilibru nutriţionist este să ai totul notat la vedere. Alege proteine şi legume pentru mese – cât mai colorate şi variate. Să le notezi pe o bucată de hârtie îţi va uşura statul în bucătărie.

 

Persistă!

E posibil să nu îţi funcţioneze planul din prima încercare, însă, cu cât persişti, cu atât te vei obişnui mai mult, şi tu şi familia ta. În timp, vei realiza cât de mult îţi va uşura viaţa, luând presiunea dilemelor de genul “ce să mai gătesc mâine?”.

Eşti pregătită să dai o şansă planului tău? Dă-i bice! Îţi va uşura considerabil viaţa.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație