Alimentaţia antistres sau ce trebuie să ai în farfurie pentru a fi calm şi senin

alimentatia-antistres-totul-despre-mame

Care este alimentația antistres la care putem apela?

Evenimentele stresante din viața fiecărui om duc la creșterea nivelurilor de cortizol. Cortizolul provoacă pofte „periculoase”, care se traduc în poftă de carbohidrați, în special de carbohidrații care se găsesc în alimentele dulci.

Pentru a depăși cu succes aceste pofte, este indicat să fiți atenți la dietă și să aveți grijă să nu vă lipsească din farfurie anumite alimente care vă furnizează nutrienți de calitate, energie constantă și vă ajută să vă regăsiți echilibrul emoțional și să nu cădeți victimele poftei de alimente nesănătoase.

Iată ce înseamnă, mai exact, alimentația antistres:

Citește și: Alimente cu ingrediente periculoase

Sparanghel pentru alimentația antistres

Aceste tulpini subțiri sunt cunoscute pentru faptul că fac urina să miroasă ciudat. Însă au un conținut bogat de acid folic, care este esențial pentru păstrarea calmului. Puteți găti sparanghelul la aburi și să-l adăugați în salate. De asemenea, este bun și rumenit.

Avocado pentru alimentația antistres

Acest fruct cremos vă poate face corpul imun la stres. Cu un conținut bogat de glutation, o substanță care blochează în mod specific absorbția intestinală a anumitor grăsimi care produc daune oxidative, avocado conține, de asemenea, luteină, beta-caroten, vitamina E, și acid folic decât orice alt fruct. O singură porție (aproximativ un sfert de avocado) are multe vitamine din complexul de vitamine B. Puteți tăia felii subțiri și adăuga în senvișuri.

Fructe de pădure pentru alimentația antistres

Afinele au unele dintre cele mai ridicate niveluri ale unui antioxidant cunoscut sub numele de antociani, acesta fiind corelat cu multe rezultate pozitive din domeniul sănătății, precum o cunoaștere mai aprofundată. Dar toate fructele de pădure, inclusiv căpșunele, zmeura și murele, au un conținut bogat de vitamina C, care s-a dovedit a fi de ajutor în combaterea stresului. Conform unui studiu recent, persoanele care au primit vitamina C au avut tensiunea arterială mai mică și un nivel mai scăzut de cortizol.

Caju pentru alimentația antistres

În principiu, nucile sunt niște gustări perfecte, deoarece sunt crocante și un pic sărate, reușind să vindece multe pofte. Alunele caju sunt o sursă foarte bună de zinc. Nivelurile scăzute de zinc au fost corelate cu anxietatea și depresia. Din cauza faptului că organismul uman nu are nicio modalitate de a înmagazina zincul, este important să consumați în fiecare zi. Puteți toca nucile caju și să le gătiți cu un pui la cuptor.

Ciocolată pentru alimentația antistres

Pe lângă antioxidanții sănătoși pe care îi conține, ciocolata este situată în partea de sus a unei liste de alimente pentru sănătatea inimii, având o legătură de necontestat și cu starea de spirit. Ciocolata neagră este cunoscută pentru scăderea tensiunii arteriale, adăugând și un sentiment de calm. Aceasta conține polifenoli și flavonoli – două tipuri importante de antioxidanți. Puteți mânca în jur de 50 de grame de ciocolată neagră ca o gustare, dar nu mai des de o dată pe săptămână.

Usturoi pentru alimentația antistres

La fel ca multe alte plante, usturoiul are un conținut bogat de antioxidanți. Aceste substanțe chimice neutralizează radicalii liberi (particulele care distrug celulele noastre, cauzează boli și încurajează îmbătrânire) și pot reduce sau chiar ajuta la prevenirea unora dintre daunele radicalilor liberi provocate în timp. Printre compușii din usturoi se numără și alicina, care a fost corelată cu ținerea la distanță a bolilor de inimă, cancerului și chiar răcelilor compune. Din cauza faptului că stresul slăbește sistemul imunitar, usturoiul ne poate veni în ajutor pentru a ne menține sănătoși.

Citește și:
Alimente cu probiotice naturale
Sucuri pentru un ficat sanatos
Colesterolul din ouă – mit sau adevăr?
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()