Alimente recomandate pentru diabetici

diabetici

În România, una din 20 de persoane suferă de diabet. Aceste persoane trebuie să aibă grijă la alimentaţie. Iată ce alimente sunt recomandate pentru diabetici!
Orice schimbare de dietă îi poate pune în pericol sănătatea, în condiţiile în care şi statisticile sunt îngrijorătoare: doar 30-50% din pacienţi cu diabet reuşesc să ţină boala sub control.
Alimente recomandate pentru diabetici: salatele de crudități

Meniul unui diabetic trebuie să excludă alimentele procesate, cu multe grăsimi şi cu zahăr. Pe lista produselor interzise mai sunt untul, smântâna, untura, carnea grasă şi lactatele nedegresate.

În schimb, sunt indicate fructele, salatele de crudităţi, fructele oleaginoase şi seminţele. Ca să nu simtă lipsa fripturii de porc, diabeticii o pot înlocui cu carne slabă de curcan sau cu peşte. Iar regula meselor dese este de neîncălcat: cinci-şase mese regulate pe zi, bazate pe dieta prescrisă de medic.

Alimente recomandate pentru diabetici: merele coapte

Când ai diabet, este foarte greu ca, atunci când eşti la masă în familie, să-i priveşti pe cei din jur cum se înfruptă din tot felul de dulciuri şi tu să te abţii. Diabeticii pot opta pentru mere coapte cu scorţişoară, o îngheţată şi o ciocolată de casă. Ai grijă când le prepari să foloseşti îndulcitorul recomandat de medic în loc de zahăr.

Alimente recomandate pentru diabetici: seminţe de dovleac

Peste 80% din persoanele care suferă de diabet au o cantitate mică de minerale în sânge. De aceea, medicii le recomandă să consume seminţe de dovleac, cel puţin de 2-3 ori pe săptămână. Seminţele de dovleac sunt o sursă excelentă de minerale, precum magneziu, zinc, potasiu, fier şi cupru.

Mai mult, scad nivelul colesterolului „rău“. Un alt aliment pe care-l pot consuma fără probleme cei care au diabet este fisticul. Fisticul în coajă, nucile, migdalele, alunele, mâncate într-o cantitate mică, sunt ideale pentru gustări.

Alimente recomandate pentru diabetici: orzul

Orzul este o sursă excelentă de carbohidraţi, ce stimulează sănătatea metabolismului şi îţi dă energie. Fiind bogat în fibre solubile şi insolubile, el reduce creşterea nivelului de zahăr din sânge după o masă cu aproximativ 70% şi îl menţine în limitele normale pentru câteva ore.

Citește continuarea pe: clicksanatate.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()