Bananele roşii, nişte banane ce nu trebuie ocolite

bananele-rosii-totul-despre-mame

Iată de ce nu trebuie să ocoliţi bananele roşii când le găsiţi în magazine!

Nu există om care să nu ştie de existenţa clasicelor banane galbene, cunoscute drept banane Cavendish (denumite aşa după ducele William Cavendish care a primit la începutul anilor 1800 o banană dintr-o seră în care începuseră să fie cultivate) şi de gustul lor inconfundabil. Dar nu multă lume ştie de un alt soi de banane, bananele roşii, fruct care este cu totul şi cu totul deosebit!

Ca orice copil al perioadei prerevoluţionare, banana, raritatea din magazinele perioadei ceauşiste, a fost unul dintre fructele după care am tânjit cel mai mult. Poate că din acest motiv, dar mai ales pentru că este pur şi simplu delicioasă, banana a rămas şi astăzi unul dintre preferatele mele la capitolul fructe. Şi când spun banană mă refer exclusiv la banana galbenă, pentru că n-am avut de prea multe ori ocazia să mă bucur de savoarea dată de bananele roşii. Dacă vă întâlniţi la cumpărături, însă, cu aceste banane roşii, nu le ocoliţi! Iată cu ce sunt ele diferite de bananele galbene!

Ce au bananele roşii în plus faţă de cele obişnuite?

Foarte populare în Asia şi anumite ţări din America de Nord, bananele roşii provin din India şi din sudul Asiei, dar astăzi sunt cultivate şi în Costa Rică, Australia, Nouă Zeelandă, Mexic şi Africa de Sud. Deşi sunt un tip de banane nu foarte răspândit în restul lumii, potrivi experţilor ele au nişte calităţi în plus faţă de popularele lor surori mai deschise la culoare. Pe lângă diferenţa cromatică exterioară, dar şi cea interioară, după coaja roşiatică aflându-se miezul de un galben mai închis, bananele roşii sunt diferite şi din punct de vedere al gustului. E suficientă o primă îmbucătură ca să vă daţi seama că ele au un gust ce te duce cu gândul la o combinaţie de banane cu zmeură, ceea ce nu poate fi decât excepţional, nu?

Totodată, bananele roşii sunt superioare din punct de vedere nutritional celor galbene. Ele sunt o sursă importantă de beta caroten şi stau foarte bine şi la nivelul de vitamina C, o singură banană roşie furnizând organsmului 15% din cantitatea de vitamina C pe care ar trebui să o consumăm în fiecare zi. Ele au mai mult potasiu decât o banană galbenă, o banană de mărime medie aducând organismului 400 de mg de potasiu, ceea ce acoperă necesarsul zilnic al organismului pe palierul mineralelor şi electrolitilor. Nu în ultimul rând, bananele roşii au un conţinut ridicat de fibre, acoperind printr-un singur fruct 16% din necesarul zilnic de fibre, dar şi de vitamina B6.

Cum alegem bananele roşii?

O banană roşie gata de a fi mâncată trebuie să aibă o nuanţă puternică de roşu în exterior, ceea ce înseamnă că fructul dinăuntru este copt, dar şi moale şi cremos în acelaşi timp. La fel ca bananele galbene, dacă acestea nu par să fie coapte, ele pot fi lăsate în cameră câteva zile până se coc de la sine. Astfel, se va putea simţi din plin combinaţia celor tei feluri de zahăr pe care le conţin, respectiv sucroză, fructoza şi glucoză, dar şi a energiei furnizate de acestea. Cu toate astea, o singură banană are aproximativ 100 de calorii, ceea ce o face recomandată, cu moderaţie, evident, şi celor care au eliminat dulciurile din alimentaţie, dar vor să se răsfeţe, când şi când, cu aromă unui fruct de acest fel.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()