Cei mai sănătoși germeni

germeni-totul-despre-mame

Află acum ce germeni să incluzi în alimentația ta!

Germenii cerealelor reprezintă partea de reproducere care germinează pentru a crește într-o plantă. Embrionii semințelor, de fapt, se numesc germeni. Împreună cu tărâțele, germenii sunt de cele mai multe ori un produs al măcinării, iar importanța nutritivă a germenilor este cunoscută, aceste ingrediente putând fi folosite cu ușurință în diferite preparate. Fie că îi achiziționați de la supermarket ori magazine specializate, fie că doriți să-i preparați acasă, iată care sunt cei mai sănătoși germeni pe care îi puteți consuma!

Germeni de grâu

Germenii de grâu sunt partea cea mai bogată în vitamine și minerale a boabelor de grâu. De fapt, germenii aceștia sunt embrionul plantei de grâu. Acești embrioni vor hrăni în cele din urmă noua plantă de grâu, acesta fiind motivul pentru care are un conținut atât de ridicat de substanțe nutritive. Doar două linguri de germeni de grâu oferă aproximativ 15% din aportul zilnic recomandat de vitamina E și 10% din aportul zilnic de acid folic. Este ușor să includeți germenii de grâu în aproape orice masă, putând să presărați peste cereale, amestecați împreună cu un iaurt sau cu un smoothie.

Pentru a face germeni de grâu acasă, înmuiați boabe de grâu într-un vas de mică adâncime în suficientă apă pentru a le acoperi. Procesul acesta durează aproximativ 3 zile, însă evitați excesul de apă. Dacă temperaturile sunt mai scăzute, un plus de 24-36 de ore pot fi necesare pentru a finaliza procesul.

Germeni de soia

Soia are multe beneficii pentru sănătate, inclusiv capacitatea de a îmbunătăți metabolismul, scăderea sănătoasă în greutate, protejarea sănătății inimii, reducerea efectelor menopauzei, îmbunătățirea sănătății digestive și multe altele. Germenii de soia se pot introduce în diete foarte ușor, fiind perfecți pentru salate sau în combinații cu sucuri naturale. Este recomandat consumul de 1 lingură pe zi, aceștia conținând vitamina C, caroten, vitamina B2. Acești germeni se pot crește ca cei de grâu, lăsându-se pentru primele 24 de ore la înmuiat într-un loc mai întunecos, după care se clătesc iar semințele de soia și se lasă la încolțit.

Germeni de linte

Germenii de linte oferă mai multe beneficii pentru sănătate decât lintea matură fiartă, deoarece conținutul de nutrienți crește pe măsură ce germinează. Puteți mânca salate și sandvișuri cu germeni de linte, în acest fel stimulând aportul de vitamine și minerale al organismului. Lintea încolțită oferă toți cei trei macronutrienți majori – proteine grăsimi și carbohidrați, pe lângă aportul de vitamina C, zinc și cupru.

Germeni de broccoli

Încolțind la 4-5 zile, aceștia sunt versiunea tânără a variantei adulte de broccoli. O porție oferă organismului carbohidrați, proteine și fibre. Printre beneficiile sănătoase pe care le are consumul germenilor, putem enumera prevenirea cancerului gastric, îmbunătățirea sănătății respiratorii și sănătății inimii. Puteți să lăsați semințele de broccoli să încolțească și în pământ, nu doar în apă.

Germeni de năut

Germenii de năut, cunoscuți și drept fasole garbanzo încolțită, reprezintă un aliment bogat în proteine și carbohidrați. Pentru a-i obține, se urmează procesul de mai sus. Datorită conținutului relativ scăzut de calorii, puteți consuma acest aliment chiar și dacă țineți regim, putând face un hummus delicios. Pe lângă fibre, proteine și carbohidrați, conținutul de vitamina C poate ajuta la prevenirea cancerului, bolilor de inimă și răcelilor.

Citeşte şi:
Germeni de grâu cu miere şi nucă
3 motive să consumi germeni de grâu
Sarcina şi dieta vegetariană sunt compatibile?
O piele frumoasă şi luminoasă cu 4 diete minune

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()