Eşti la dietă? Află care sunt fructele care conţin cel mai mult zahăr

Este bine să știi care sunt fructele care conțin cel mai mult zahăr pentru a avea o nutriție cât mai echilibrată și pentru a combina cel mai bine alimentele

Zahărul din fructe este un derivat al zahărului, numit fructoză, care poate fi ușor de digerat, e bine asimilat și este generator de energie pentru toate activitățile din organism, procentul de zahăr din fructe fiind un indicator eficient pentru stabilirea cantităților ideale.

Iată care sunt fructele care conțin cel mai mult zahăr:

Strugurii au circa 18 grame de zahăr în fiecare 100 de grame de fruct. Strugurii negri au mai puțin zahăr decât cei albi. Strugurii cu bob rotund au mereu mai mult zahăr decât cei cu bob lunguieț.

Bananele bine coapte au circa 15,5 grame de zahăr în 100 de grame de fruct. Asta înseamnă în medie o banană și jumătate. Excelente pentru beneficiile lor, bananele trebuie mereu consumate la prima masă a zilei sau, cel mai bine, între mese, la prima gustare.

Mango are 14,5 grame de zahăr la 100 de grame de fruct. Zaharurile vin în combinație cu multe vitamine și minerale prețioase, plus mulți antioxidanți , ceea ce face din acest fruct unul ideal pentru dieta copiilor și nu numai. Un sfert de mango este ideal și poate fi consumat în fiecare zi.

Cireşele de iulie, bine coapte, au 14,5-15 grame de grame de zahăr la 100 de grame de fruct. Conțin multă apă și antioxidanți prețioși. Sunt ideale într-o nutriție echilibrată și faptul că sunt fructe sezoniere le recomandă pentru cure excelente pentru sănătate. Este bine să le consumi în stare proaspătă, în perioada în care sunt în sezon (iunie-iulie), dar nu mai mult de 250 de grame pe zi, adulții, și circa 100 de grame la copiii.

Merele sunt cunoscute calitățile lor nutritive recomandând și încurajând consumul. Merele dulci au circa 13 grame de zahăr în 100 de grame de fruct. Asta înseamnă că într-un măr sunt 7-9 grame de zahăr. Cantitatea de zahăr din mere variază în funcție de soiul acestora și există și mere care au nu mai mult de 3-5 grame de zahar într-un fruct.

Ananasul este și el printre fructele care conțin cel mai mult zahăr. În 100 de grame de fruct proaspăt sunt circa 12 grame de zahăr.

Kiwi bine copt are circa 10 grame de zahăr în 100 de grame de fruct. Un singur fruct, de mărime medie, are însă doar 5-6 grame de zahăr.

Perele, ca și merele sunt fructe minunate care nu trebuie sub nicio formă excluse din alimentație. Cantitatea de zahăr din pere variază în funcție de soi, media fiind de 10-11 grame de zahăr în 100 de grame de fruct. Perele foarte coapte au o cantitate mai mare de zahăr, cele de vară sunt foarte dulci, iar perele târzii de toamnă sunt mult mai sărace în zahăr, acestea nedepășind 7-8 grame în 100 de grame de fruct.

Rodia este și ea una din fructele dulci, având are 10 grame de zahăr într-un fruct mediu. Cantitatea de zahăr este mai mare în fructele foarte bine coapte, regulă aplicată tuturor fructelor, în general.

O categorie aparte de fructe o reprezintă fructele uscate (caise, prune, stafide). Prin uscare, practic prin eliminarea apei, cantitatea de zahăr, raportată la cantitate crește foarte mult, aceste fructe ajungând să aibă între 38 (prunele) și 65 (stafidele) de grame de zahar la 100 de grame de fruct.

Citește și:

Torturi fără zahăr pentru copii

Adevăruri amare despre zahăr

Jeleu de fructe fără zahăr (de la 1-2 ani)

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()