Mâncăruri “sănătoase” pe care să le eviți

alimente sanatoase

Cu toții știm acele mâncăruri “sănătoase” despre care am auzit cândva la televizor sau de la un prieten care mănâncă sănătos. Și, oricât de mult ne displac, le cumpărăm pentru că avem impresia că sunt bune pentru noi, scrie iflscience.com.

De exemplu, înlocuirea laptelui de vacă cu cel de migdale. Este lichidul acesta din migdale cu adevărat superior nutritiv laptelui de vacă? Îl putem încadra la categoria de mâncăruri “sănătoase”? Sau sarea roz de Himalaya. Un obicei sănătos sau un nonsens? În ajutorul nostru vine Andy Bellati, dietetician și fondator al grupului Dieteticieni pentru Integritate Profesională, pentru a ne îndruma ce mâncăruri “sănătoase” merită să fie mâncare și care nu. Răspunsurile s-ar putea să te surprindă.

Unt de migdale

Multe alimente pe care le vedem în dietele vedetelor par a conține unt de migdale în ziua de astăzi, dar acest ingredient este destul de scump. Te-ai gândit vreodată care este diferența dintre untul de migdale și untul de arahide? Untul de arahide este mai ieftin și poate fi folosit la fel de bine. Chiar dacă ingredientele din acesta sunt arahide și sare, îți va oferi proteine, grăsimi sănătoase și vitamina E.

Suc

Atunci când faci sucuri proaspete din fructe și legume, îndepărtezi toate fibrele. Iar fibrele sunt ingredientul perfect, care îți satisfac sațietatea până la următoarea masă. Însă ceea ce ții în organism este zahărul. Pe termen scurt, o dietă bazată pe zahăr și puține proteine duce la un nivel scăzut al energiei și schimbări comportamentale. Pe termen lung, poți pierde masă musculară, deoarece mușchii se bazează pe proteine.

Pâine fără gluten

Dacă nu suferi de boala celiacă, glutenul probabil că nu va avea niciun efect negativ asupra ta. De fapt, studiile arată că cei mai mulți oameni suferă de o ușoară balonare și gaze atunci când mănâncă. fie că este vorba de grâu sau nu. Așa că poți mânca pâine cu gluten fără probleme în continuare.

Lapte de migdale

Alternativele la laptele natural au fost populare în ultimii ani, cea mai cunoscută fiind laptele de migdale. Cu toate acestea, laptele de migdale este practic lipsit de subtanțe nutritive. Migdalele, în mod normal, sunt pline de proteine. Dar un pahar cu lapte de migdale conține doar 2% migdale, iar proteine aproape deloc. Iar toate vitaminele din el sunt adăugate. Deci, dacă ești în căutarea unei alternative cu adevărat sănătoasă, optează pentru laptele de soia, laptele degresat sau cu un conținut scăzut de grăsimi.

Batoanele cu fulgi de ovăz

De cele mai multe ori, batoanele cu fulgi de ovăz nu reprezintă un produs sănătos. De fapt, au zahăr și calorii. Un baton ajunge să conțină și 600 de calorii sau aceeași cantitate de calorii regăsit în două senvișuri cu curcan și brânză sau aproximativ patru batoane de cereale. Data viitoare când asociezi ceva crocant și vândut într-un ambalaj la magazin cu sănătatea, gândește-te de două ori.

Albușul de ou

Multe persoane încearcă să evite gălbenușurile de ou, la recomandarea experților în nutriție, care spun că nivelul de colesterol este dăunător organismului. Dar cercetările spun și că acel colesterol care provine de la alimentele pe care le mănânci nu are un efect prea mare asupra nivelului de colesterol din sânge. Iar ouăle Benedict pot fi un mic dejun perfect pentru tine.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()