Consumul de ouă. Ce beneficii au și de ce e bine să le mâncăm

consumul de ouă ouă pe masă
Consumul de ouă e foarte important. Ele au vitamina B2 care contribuie la multiplicarea celulară, şi vitamina B12, vitală pentru sângele nostru.
consumul de ouă ouă pe masă
Consumul de ouă e foarte important. Ele au vitamina B2 care contribuie la multiplicarea celulară, şi vitamina B12, vitală pentru sângele nostru.

Consumul de ouă – Nu trebuie să ne ferim de ouă!

Suntem cu toţii de acord că hrana sănătoasă contribuie la creşterea şi dezvoltarea armonioasă a copiilor. Dar, după propoziţia aceasta, totul se cam înceţoşează. Suntem bombardaţi cu informaţii contradictorii, câteodata extremiste: alimentul x e cel mai nociv, alimentul y este cel mai bun. Sănătatea înseamnă moderaţie şi echilibru, mai mult decât orice altceva. Astăzi vorbim despre consumul de ouă.

Iată care sunt superputerile unui ou, atunci când organismul îl poate tolera.

Oul, mic aşa cum îl vedem, este  un superaliment prin conţinutul său bogat în:

Consumul de ouă – Oul & vitaminele

Oul conține următoare vitamine: vitamina B2 care contribuie la multiplicarea celulară şi transformarea alimentelor în energie, vitamina B12, vitală pentru sângele nostru, vitamina A (retinol) esenţială pentru creştere în general şi sănătatea ochilor, în special, vitamina E, care anihilează radicalii liberi.

Consumul de ouă – Oul & mineralele

Oul conţine minerale importante pentru crestere şi dezvoltare. Zincul susţine sistemul imunitar, fosforul menţine sănătatea oaselor şi dentiţiei iar fierul este nutrientul care ajută la formarea de hemoglobină, responsabilă cu transportul oxigenului în sange.  În plus, oul conţine şi microminerale esenţiale precum iodul şi seleniul.

Consumul de ouă – Oul & proteinele

Oul, deşi are doar aproximativ 75 kilocalorii, ne menţine sătui suficient de mult timp, tocmai datorită conţinutului său bogat în proteine şi colină. În timp ce la adulţi proteina e folosită pentru a menţine masa musculară şi sistemul imunitar, la copii, proteina este esenţială şi pentru creştere. La nivel biochimic, proteinele sunt formate din aminoacizi, iar aceştia sunt un fel de cărămizi care ne construiesc toate ţesuturile, hormonii şi pielea.

Consumul de ouă – Cum ştim că un ou e proaspăt?

consumul de ouă ouă în pahar cu apă
Consumul de ouă: Cum știm că un ou este proaspăt

Un ou proaspăt va avea coaja poroasă în primele zile de când  a fost ouat.

Un alt test simplu este cufundarea unui ou într-un pahar cu apă. Dacă stă pe fundul paharului este un ou ce poate fi consumat.

Dacă oul pluteşte, nu mai e bun de consum.

Preferi oul fiert moale? Cât timp îl fierbi? Timp de trei minute, pus uşor în apa care deja clocoteşte. După cele trei minute, albuşul va fi închegat, iar gălbenuşul încă moale. După fierbere, scufundă-l rapid în apa rece, pentru a preveni continuarea prepărării lui termice.

Preferi oul fiert tare? Începi prin scufundarea oului în apă rece şi îl laşi să fiarbă 5 minute.

Aşa că, indiferent de modul în care le gătiţi, nu trebuie să vă fie frică de ouă!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()