Beneficiile iaurtului. De ce este unul din superalimentele copilăriei

beneficiile iaurtului iaurt în cană
Procesul de fermentare face iaurtul să fie digerat mai uşor decât laptele. Iată care sunt beneficiile iaurtului, acest aliment ce nu trebuie să lipsească în nicio zi de la masă.
beneficiile iaurtului iaurt în cană
Procesul de fermentare face iaurtul să fie digerat mai uşor decât laptele. Iată care sunt beneficiile iaurtului, acest aliment ce nu trebuie să lipsească în nicio zi de la masă.

Superalimentele copilăriei (2) și beneficiile iaurtului: De ce este atât de bun?

Multe tipuri de mâncare sănătoasă sunt din start refuzate de  copii. Iaurtul, însă, este o categorie aparte, datorită consistenţei lui cremoase şi cu un gust relativ neutru, de multe ori, apreciat de cei mici. Iată cinci dintre beneficiile iaurtului, care reprezintă tot atâtea motive pentru care iaurtul e bun pentru copii, dar şi pentru adulți:

Beneficiile iaurtului – 1. Iautul e bogat în proteine.

O portie de 225 gr de iaurt conține echivalentul proteinelor dintr-un ou. În felul acesta, iaurtul poate fi, uneori, o soluţie pentru copiii care refuză carnea. Vorbim aici de copii care tolerează produsele lactate şi le acceptă cu plăcere.

Proteinele din iaurt sunt predigerate şi au rolul de a menţine nivelul de energie pe parcursul zilei.

Beneficiile iaurtului – 2. Iaurtul e uşor de digerat.

Procesul de fermentare face iaurtul să fie digerat mai uşor decât laptele şi astfel, calciul, un mineral esenţial în creştere, prezent în iaurt, este mai bine asimilat.

O porţie de iaurt conţine aproape 300 mg de calciu.

Beneficiile iaurtului – 3. Iaurtul e bogat în probiotice.

Culturile de bacterii prietenoase din iaurt măresc nu doar absorbţia calciului, ci şi absorbţia şi sinteza de grupului de vitamine B în intestin.

Probioticele ne reechilibrează flora şi sunt de mare ajutor atât în diaree, cât şi în constipaţie.

Beneficiile iaurtului – 4. Nu toate iaurturile sunt la fel.

Atenţie la etichetă: un iaurt benefic pentru sănătate conţine lapte şi culturi lactice, fără alte adaosuri. Procentul ingredientelor este trecut pe etichetă în sens descrescător.

Deci, dacă pe un iaurt cu fructe al doilea ingredient enumerat este zahăr sau amidon, iar fructele sunt printre ultimele enumerate, atunci poţi să fii sigură că acela nu este un iaurt cu fructe, ci un iaurt cu zahăr.

Beneficiile iaurtului – 5. Iaurtul e uşor de făcut în casă.

Dacă ai o sursă de lapte crud, e simplu şi sigur să faci iaurt în casă. Nu trebuie decât să încălzeşti laptele suficient cât să poţi ţine degetul (foarte curat) în lichid timp de 8-10 secunde şi apoi să adaugi 2-4 linguri de iaurt curat, preferabil de la ţărani (deşi merge şi cu iaurt de cumpărat). Dacă nu ai încredere şi simţi că vrei să fierbi laptele, poţi face şi asta, însă, după ce a fiert, trebuie neapărat să-l laşi să ajungă la aceeaşi temperatură suportabilă (40-45 grade Celsius). Amesteci, deci,  iaurtul în lapte, îl pui într-un recipient cu capac, apoi îl acoperi cu o pătură sau îl laşi la loc cald (de exemplu o geantă izolantă în care ai pus o sticlă cu apă fierbinte). Peste 8-12 ore, iaurtul e gata de savurat.

Iaurtul de casă poate fi ţinut la frigider timp de câteva zile. Dacă îl vrei mai gros din punct de vedere al consistenţei, poţi să îl scurgi timp de jumătate de oră într-un tifon dublu. Şi nu uita să opreşti câteva linguri pentru următoarea tură de iaurt!

Aici citeşti mai multe despre virtuțile supei de oase.

Poftă bună!

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()