Ciocolata în sarcină, o consumi sau mai bine o eviți? Să vedem ce spun medicii

Ciocolata în sarcină nu este doar un binemeritat răsfăț, dar are și beneficii pentru mamă și copil. Consumul a 30 g de ciocolată pe zi, pe toată perioada sarcinii, poate favoriza creșterea și dezvoltarea fătului. Aceasta este concluzia unui studiu prezentat de Societatea pentru Medicină Materno-Fetală din Atlanta.

De multe ori viitoarelor mămici li se recomandă să nu exagereze cu ciocolata în sarcină din două motive:
1. Consumul unei mari cantități de ciocolată îți va păcăli foamea și nu vei mai simți nevoia să mănânci alte alimente sănătoase de care ai nevoie pentru o dietă echilibrată. Ciocolata tinde să fie bogată în calorii și poate contribui la o creștere în greutate nesănătoasă.
2. Al doilea motiv este că ciocolata conține cafeină. Colegiul American de Obstetrică și Ginecologie recomandă femeilor gravide să-și mențină consumul de cafeină sub 200 miligrame (mg) pe zi.

Ciocolata în sarcină poate reduce riscul de preeclampsie

Cu toate acestea, există numeroase beneficii care pot veni odată cu un consum moderat de ciocolată în sarcină.

Ciocolata un tip de flavonoid care a fost asociat cu un risc redus de probleme cardiovasculare și cu scăderea colesterolului. Cu cât ciocolata este mai neagră, cu atât conține mai mulți.

Studiul prezentat de Societatea pentru Medicină Materno-Fetală din Atlanta a sugerat, de asemenea, că un consum moderat de ciocolată în timpul sarcinii poate reduce riscul de preeclampsie – atunci când aportul de sânge către făt este redus din cauza tensiunii arteriale ridicate a mamei.

Dr. Emmanuel Bujold, de la Universitatea Laval din Quebec, Canada, a aprofundat cercetările, care evaluează legătura între consumul de ciocolată în timpul sarcinii și preeclampsie, cu un nou studiu.

Atât ciocolata obișnuită, cât și cea neagră pot avea beneficii pentru făt

Cercetătorii de la Universitatea din Quebec au înscris în studiu 129 de femei care aveau între 11 și 14 săptămâni de sarcina, toate cu sarcină unică.

Măsurarea indicelui de pulsatilitate al arterelor uterine cu examinare Doppler a arătat că toate femeile incluse în studiu aveau risc de preeclampsie, la momentul inițial al studiului.
Indicele pulsatilității arteriale uterine Doppler este un test care măsoară fluxul sanguin al uterului, al placentei și al fătului.

Femeile participante la studiu au fost selectate la întâmplare pentru a consuma zilnic, timp de 12 săptămâni, 30 de grame de ciocolată cu conținut scăzut sau ridicat de flavanoli.
Indicele de pulsatilitate al arterelor uterine a fost măsurat din nou la sfârșitul celor 12 săptămâni, iar femeile au fost urmărite până când au născut.

Echipa a constatat că nu au existat diferențe în ceea ce privește preeclampsia, hipertensiunea gestațională, greutatea placentară și greutatea la naștere între cele două grupuri – cel care a consumat ciocolată normală și cel care a consumat ciocolată neagră.
Cu toate acestea, cercetătorii au identificat o îmbunătățire semnificativă a pulsatilității arterelor uterine Doppler în rândul ambelor grupuri care au consumat ciocolată, sugerând că ambele tipuri de ciocolată oferă beneficii în ceea ce privește creșterea și dezvoltarea fetală.

„Această îmbunătățire a fost mult mai mare decât se așteapta în mod normal în rândul populației obișnuite”, notează echipa.

“Acest studiu arată că ciocolata ar putea avea un impact pozitiv asupra creșterii și dezvoltării placentare și a fătului și că efectele ciocolatei nu se datorează exclusiv și direct conținutului de flavanoli”, spune dr. Bujold.

Ciocolata ca parte a uneii diete echilibrate

“Consumul a câtorva pătrățele de ciocolată în fiecare zi oferă beneficii semnificative pentru sănătate, ca parte a unei diete echilibrate în timpul sarcinii”, spune Lovisa Nilsson, nutriționist.

Ciocolata în sarcină nu numai că ajută la ușurarea stresului, dar poate și să reducă riscul dezvoltării stării de tensiune arterială ridicată – preeclampsia -, care poate provoca o serie de complicații grave pentru sănătate, inclusiv cheaguri de sânge și naștere prematură.

Mai mult, conform unui raport publicat în „New Scientist”, feniletilamina chimică găsită în ciocolată, care determină creierul să elibereze endorfine, trece de la mamă la copil, rezultând un copil mai fericit și mai energic.

Alege să consumi ciocolată neagră, cu cel puțin 70% cacao, deoarece acest lucru îți va oferi beneficiile bioflavonoidelor și antioxidanților care stimulează sistemul imunitar.

Totuși, sunt și situații când femeile însărcinate trebuie să renunțe complet la ciocolată sau să consume foarte puțin:
– Dacă au probleme cu controlul zahărului din sânge;
– Dacă au fost diagnosticate cu diabet gestational;
– Dacă au luat prea mult în greutate pe perioada sarcinii.
Dacă bei orice băutură cu cofeină și dorești să mănânci și ciocolată, trebuie să ai grijă să nu depășești limita de 200 miligrame (mg) pe zi.

Vezi sursele

https://www.livingandloving.co.za/pregancy-blogs/the-benefits-of-eating-chocolate-during-pregnancy
https://www.babycenter.com/404_is-it-safe-to-eat-a-lot-of-chocolate-during-pregnancy_1245156.bc
https://www.medicalnewstoday.com/articles/306103.php

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație