Depresia postpartum – Sfaturi practice ca sa te simti mai bine

Următoarele sfaturi ajută la îmbunătăţirea stării de sănătate mentală a femeilor care sunt afectate de depresia postpartum şi prenatală (DPN).

Găseşte pe cineva care te ascultă

A vorbi despre cum te simţi şi ce este în mintea şi sufletul tău, te va ajuta să gestionezi unele dintre simptomele DPN. Este important să vorbeşti cu cineva care poate fi cu adevărat alături de tine şi dispus să te asculte, nu musai să îţi dea sfaturi. Un consilier profesionist, o asistentă maternală, un medic, un prieten sau un membru al familiei îţi poate oferi acest sprijin.

Fă pauze

A-ţi lua pauze este vital pentru starea ta generală de bine. O pauză din când în când, în care să faci ceva ce îţi place, este foarte importantă. A fi mamă de bebeluş este o treabă foarte solicitantă, uneori subevaluată în societatea noastră. Mamele merită pauze regulate, la fel ca orice alt lucrător (mai ales că mamele sunt de gardă 24 de ore pe zi!).

Acceptă oferte sau roagă-ţi familia şi prietenii să stea cu cel mic din când în când. Unele mame apelează la bone, creşe sau grădiniţe pentru a-ţi face timp pentru ele.

Fă-ţi timp pentru exerciţii fizice şi mănâncă bine

Starea de bine este direct legată de sănătatea fizică. Exerciţiile regulate cresc nivelul de serotonină din creier, care te va face să te simţi bine. Fă-ţi planuri să faci plimbări regulate poate cu alţi părinţi care vor să facă puţin sport.

Consumul sănătos de alimente poate fi foarte dificil pentru mamele ocupate. Ai grijă să ai mereu la îndemână câteva alimente simple precum salată de legume, fructe şi iaurt, pâine integrală şi supe consistente. Aceste tipuri de alimente ard mai lent aportul energetic şi pot fi mult mai săţioase.

Socializează cu alte mame

Petrece-ţi timpul cu alte mame, alături de care tu crezi că te poţi relaxa. Îţi va face foarte bine. Când vei simţi că unele probleme te ajung şi copleşesc, este reconfortant să ştii că poţi suna o prietenă care te va putea înţelege foarte bine. Vă puteţi vedea de fiecare dată când simţiţi nevoia să ieşiţi fiecare din casă. Înscrierea la un grup de sprijin pentru mămici ar putea ajuta, de asemenea.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()