Îţi doreşti un copil? Iată cum poţi să-ţi creşti fertilitatea!

crești fertilitatea

Alimentaţia haotică şi stresul sunt doar câţiva dintre factorii care pot afecta fertilitatea, problemă tot mai des întâlnită. Îţi spunem ce schimbări în modul de viaţă este bine să astfel încât să-ți crești fertilitatea și să rămâi mai uşor însărcinată.

Pași simpli ca să crești fertilitatea

Încearcă să ai o alimentaţie echilibrată

Vestea bună este că o alimentaţie sănătoasă te poate ajuta să obţii sarcina mult dorită. Asigură-te că incluzi în dieta zilnică alimente bogate în proteine de calitate, fier, zinc, vitamina C şi vitamina D. Şi asta deoarece mai multe studii au arătat că deficienţa acestor vitamine şi minerale poate fi asociată cu riscul de a pierde o sarcină, dar şi cel de a avea cicluri menstruale neregulate, ceea ce presupune şi probleme cu ovulaţia. Din alimentaţia ta este bine să nu lipsească peştele, produsele lactate, carnea, ouăle şi fasolea, orezul brun, spanacul, seminţele de dovleac, fisticul, fructele de mare, ficatul şi lintea. Bine este să-ţi întrebi medicul dacă este cazul să iei şi suplimente care conţin multivitamine, arată www.parents.com.

Consumă cât mai rar alcool sau băuturi cu cofeină

Rezultatele mai multor cercetări realizate recent au arătat că există o asociere între consumul de băuturi alcoolice şi şansele reduse de a rămâne însărcinată. Şi asta deoarece băuturile de acest fel pot afecta nivelul de estrogen, respectiv procesul de ovulaţie. De asemenea, ideal este să reduci consumul de cofeină pe perioadă când doreşti să rămâi însărcinată, dar şi pe cea a sarcinii. Specialiştii sunt de părere că o cantitate mai mare de cofeină, consumată zilnic, poate afecta şansele de concepere.

Ai grijă la greutatea corporală

Pe lângă faptul că îţi poate afecta starea de sănătate în general, excesul de greutate poate favoriza apariţia tulburărilor hormonale, fapt ce poate perturba ovulaţia. În timp, ciclurile mestruale pot să devină neregulate, ceea ce presupune şi probleme de ovulaţie, respectiv şanse mai mici de a obţine o sarcină. ,,Pe lângă o alimentaţie echilibrată, activitatea fizică poate ajuta la îmbunătăţirea fertilităţii”, este de părere Christopher Williams, medic endocrinolog la Universitatea din Virginia, Statele Unite ale Americii.

Atenţie la pesticide!

Multe dintre legumele şi fructele din comerţ sunt stropite cu substanţe nocive pentru sănătate, cum este cazul pesticidelor. Bine de ştiut este că astfel de compuşi pot să influenţeze nu doar fertilitatea masculină (prin afectarea calităţii spermei), ci şi cea feminină prin inhibarea funcţiei ovariene şi perturbarea ciclului menstrual. Pentru a nu fi afectată fertilitatea este bine să cumperi fructe şi legume din culturi cât mai sigure, fie să să le speli foarte bine înainte de folosi la prepararea mâncărurilor sau pentru a le consuma ca atare.

Renunţă la ţigări

Dacă îţi doreşti să rămâi însărcinată este bine să renunţi şi la unele obiceiuri nocive pentru sănătate, cum este fumatul. Numeroase cercetări au arătat că toxinele din ţigări pot afecta procesul de ovulaţie, dar şi îmbătrânirea ovulelor. ,,Studiile noastre au evidenţiat că o femeie de 35 de ani care este fumătoare de mult timp poate avea funcţia ovariană a uneia de 42 de ani, ceea ce înseamnă şi că fertilitatea este influenţată semnificativ. Vestea bună este că atunci când renunţăm la ţigări şi funcţia ovarelor se îmbunătăţeşte treptat”, explică Robert Barbieri, medic ginecolog în cadrul Spitalului de Femei Brigham din Boston.

Optează pentru activităţi care reduc stresul

Nu este o noutate pentru nimeni că stresul ne poate afecta sănătatea, ceea ce înseamnă că poate influenţa şi apariţia unei sarcini. Rezultatele unui studiu recent, realizat în Statele Unite ale Americii pe 401 cupluri, au arătat femeile care aveau un nivel ridicat de alfa amilază în sânge, biomarker ce indică nivelul de stres, au avut o probabilitate cu 29% mai redusă de a rămâne însărcinate. Specialiştii sunt de părere că stresul poate influenţa funcţia hormonală, fapt ce poate duce la perturbarea ciclului menstrual. De ajutor sunt în astfel de situaţii tehnicile de reducere a stresului, precum cele de respiraţie, dar şi yoga.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()