Ești gravidă și ai toane?

Dacă ești gravidă, probabil ai ceva experienţă privind schimbările bruşte de dispoziţie. Dar să nu îți fie teamă – nu eşti singura. Schimbările bruşte de dispoziţie sau toanele sunt frecvente în timpul sarcinii. La urma urmei, ai putea fi încântată de faptul că eşti însărcinată, dar nu este exclus să fii, de asemenea, stresată sau copleşită.

E posibil să ai tot felul de griji care să contribuie la schimbările tale de dispoziţie și să îți pui nenumărate întrebări: Voi fi un parinte bun? Cum mă voi descurca din punct de vedere financiar? Va fi sănătos bebeluşul meu? Fac ceea ce trebuie pregătindu-mă pentru sosirea copilului?

Sarcina este un eveniment major care aduce, totodată, schimbări fizice şi emoţionale. Să înţelegi aceste schimbări te va ajuta să ai o experienţă pozitivă.

Ce cauzează schimbările de dispoziţie din timpul sarcinii?

Schimbările de dispoziţie din timpul sarcinii pot fi cauzate de stres fizic, epuizare, schimbări ale metabolismului sau ale nivelului de hormoni (estrogen şi progesteron).

Schimbările hormonale semnificative  pot afecta nivelul neurotransmiţătorilor (substanţe produse de creier ce influenţează dispoziţia unui individ).

Toanele sunt de regulă experimentate în timpul primului trimestru, între cea de-a şasea şi cea de-a zecea săptămână, iar apoi în timpul celui de-al treilea trimestru, când organismul se pregăteşte pentru naștere.

Ce ar trebui să fac în legătură cu schimbările mele de dispoziţie?

Este important să înţelegi că nu eşti singura; schimbările de dispoziţie reprezintă un alt aspect al fenomenului sarcinii. E mai ușor să faci față unor trăiri dacă știi că ceea ce experimentezi este normal și de așteptat.

Iată niște idei pentru a-ți gestiona nivelurile de stres:

  • Dormi suficient de mult;
  • Ia câte o pauză pe zi pentru a te relaxa;
  • Fă exerciţii fizice în mod regulat;
  • Mănâncă bine;
  • Petrece timp alături de partenerul tău;
  • Trage un pui de somn;
  • Mergi la plimbare;
  • Urmăreşte un film cu un prieten;
  • Nu fi atât de dură cu tine însăţi;
  • Încearcă să faci yoga sau meditaţie;
  • Mergi la masaj.

 

Când ar trebui să apelez la ajutor profesionist?

  • Dacă schimbările tale de dispoziţie durează mai mult de două săptămâni şi nu par a se îmbunătăţi, ai putea lua în
  • considerare să apelezi la un medic sau la un terapeut. Milioane de femei din întreaga lume sunt afectate de depresie în
  • fiecare an. Depresia este mult mai des
  • întâlnită la femeile însărcinate, însă nu este exclus să apară şi în alte perioade.

Câteva simptome ale depresiei includ:

  • Anxietate şi iritabilitate  recurente;
  • Tulburări de somn;
  • Modificarea obiceiurilor alimentare;
  • Incapacitatea de a te concentra;
  • Pierderi de memorie pe termen scurt.
  • Dacă toanele tale devin frecvente sau se intensifică, este crucial să discuţi cu un specialist pentru a-ţi analiza opţiunile în
  • legătură cu gestionarea schimbărilor de dispoziţie, anxietăţii sau depresiei.
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()