Cum să diminuezi durerile după cezariană

durere-dupa-cezariana

Există câteva prin care poţi să atenuezi durerile după cezariană

Dacă urmează să naști prin cezariană şi nu mai este foarte mult timp până în acel moment, află de pe acum câteva sfaturi bune care te vor ajuta să diminuezi durerile după cezariană!

Deşi se spune că naşterea prin cezariană elimină toate neplăcerile şi chinul din travaliul unei naşteri normale, până nu experimentezi durerile după cezariană, nu crezi că această intervenție este una cu adevărat dureroasă și dificilă. Pentru aceste motive și pentru multe altele, cezariana nu trebuie să fie decât alternativa extremă și soluția care menajează fătul și/sau mama atunci când există o problemă pe care nașterea naturală o poate agrava sau când din diferite motive nașterea naturală nu este posibilă. Cezariana este o intervenție chirurgicală majoră, care implică riscuri pentru mamă, dar și pentru copil și care impune o perioadă de recuperare a mamei de 3-4 ori mai lungă (dar și mai dificilă) comparativ cu nașterea naturală. Cu alte cuvinte cezariana nu este un fel de ”naștere fără durere”, ci o operație care doare și lasă urme!

Ce poți să faci ca să atenuezi durerile după cezariană

Mișcarea. După cezariană mișcarea înseamnă durere, dar tocmai mișcarea este cea care poate calma și atenua durerile. Mișcarea trebuie făcută treptat. Prima zi este de repaus absolut și presiune pe abdomen. Se folosesc perne speciale, mici și grele sau centuri elastice care susțin abdomenul. Deși provoacă durere, în fapt acestea fac durerea după operație suportabilă și îți permit să te întorci de pe o parte pe alta. A doua zi este obligatoriu să te dai jos din pat și să faci câțiva pași. Este necesar pentru că mișcarea este marele tău aliat. Foarte dificile, în ceea ce privește mișcarea sunt doar primele trei zile, după care lucrurile intră foarte repede în normal. Urmează a doua etapă care înseamnă efort ușor și mobilizarea treptată a musculaturii abdominale, pentru a-ți recupera forma fizică normală. Fiecare mișcare în plus contribuie la recuperare și la calmarea durerilor abdominale. După 7-10 zile de la operație te vei putea mișca aproape normal, durerile vor fi ocazionale și numai la mișcări bruște.

Poziția corectă este foarte importantă în primele zile după cezariană. Concentrează-te asupra inciziei și vei observa toate centrele de durere din jurul ei. Ai mare grijă când te așezi, te ridici sau când dormi. Nu te ridica brusc și evită orice mișcare care implică o încordare bruscă a abdomenului. Toate aceste măsuri de precauție sunt necesare circa patru săptămâni după operația de cezariană, dar trebuie să te ferești să ridici greutăți cel puțin trei luni după operație, pentru că există riscul de a face hernie abdominală, care nu se poate rezolva decât printr-o nouă intervenție chirurgicală.

Alimentația. Cezariană este o intervenție chirurgicală care afectează intestinele și “supără” tractul digestiv. Corpul are nevoie de timp pentru a se vindeca. În prima săptămână după cezariană încearcă să consumi alimente ușoare pentru stomac și mărește consumul de lichide pe cât posibil (apă, supe, sucuri naturale). Și laptele este bun, însă nu este la fel de ușor ca alte lichide și, din acest motiv, nu trebuie să faci excese. La început este recomandat să mănânci mai puțin la masă și, foarte important, să mănânci la timp. Gazele produse de stomac îți pot provoca dureri puternice în jurul inciziei, așa că ferește-te de alimentele care îți produc astfel de gaze și de cele greu de digerat.

Medicamente. Dacă simți nevoia, ia calmante. Calmantele, deși vor acționa doar asupra durerii, permit relaxarea musculară și te vor ajuta să te recuperezi mai repede. Nu ezita și întrebă-ți medicul ce medicamente poți folosi pentru a scăpa de durerile după cezariană, pentru a grăbi vindecarea.

Citește și:
Alimente care își dau energie
Remedii pentru durerile obişnuite din timpul sarcinii
Mama şi bebe, nedespărţiţi după naştere în Olanda
Distocia la naştere: cauze şi soluţii
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()