Masajul perineului previne epiziotomia

Masajul perineului, dacă este făcut corect, consecvent, în ultimele săptămâni ale sarcinii, poate fi calea cea mai simplă prin care poți evita epiziotomia. Iată toate detaliile legate de masajul perineului.

Perineul este zonă de piele și mușchi situată între vagin și anus și joacă un rol foarte special în timpul nașterii, fiind una din zonele foarte solicitate și traumatizate în timpul nașterii. Toată regiunea se întinde pentru a permite capului copilului să treacă prin canalul de naștere. Masajul perineului poate preveni epiziotomia (tăietura chirugicală, făcută în timpul expulziei fetale, care previne ruperea perineului, situație extrem de neplăcută).

Făcut corect, masajul perineului mărește elasticitatea acestei regiuni, reduce necesitatea epiziotomiei și previne ruperea accidentală. Masajul perineal trebuie făcut numai după săptămâna 34 de sarcină. Făcut corect și regulat – practic, în fiecare zi, după cea de a 34 săptămână de sarcină, reduce riscul de traumă a perineului. Este util tuturor femeilor, dar este mai mult decât binevenit femeilor aflate la prima sarcină și celor trecute de 30 de ani.

Cum faci masajul perineului?

Spălă-te foarte bine pe mâini și tăie-ți foarte scurt unghiile. Vei folosi degetele tale într-o zonă foarte sensibilă, așa că este de dorit să eviți orice zgârieturi ale mucoaselor. Stai într-o poziție confortabilă, similară cu cea ginecologică, dar în semi-șezut. Pentru a te familiariza cu zona perineală este bine dacă folosești o oglindă pentru primele ședințe de masaj. Folosește un ulei de masaj, natural sau puțin ulei vegetal pur. Uleiul trebuie să fie complet neutru pentru că va ajunge în contact cu mucoasele din zonele intime.

Introdu-ți degetele trei-cinci centimetri în interiorul vaginului și apăsa în jos, spre zona rectală și spre părțile laterale. Insistă până când simți o ușoară senzație de arsură sau furnicături. Senzațiile sunt semnul că lucrezi asupra musculaturii perineului și acestea răspund. Menține poziția de întindere până când această senzație dispare și masează ușor partea inferioară a canalului vaginal înainte și înapoi.

Este util să-ți imaginezi deschiderea vaginala ca un ceas. Trage cele două degete până la ora șase, apoi întinde-le spre exterior și în sus către ora trei, aplicând presiune. Repetă această mișcare de 20-30 de ori, apoi treci la cealaltă parte și se repetă aceeași mișcare la ora șase la nouă. Fiecare mișcare trebuie să fie calmă, fără brutalitate, dar fermă și trebuie repetată.

Orice medic ginecolog sau moașa îți poate da informații și sfaturi în plus.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()