Varice în timpul sarcinii. 5 metode de prevenire

aparitiei-varicelor-in-sarcina-totul-despre-mame

Varice în timpul sarcinii. Există câteva feluri prin care apariţia varicelor în timpul sarcinii poate fi ţinută în frâu

Varicele, acele inestetice vene care se evidențiază în timpul sarcinii, sunt una dintre cele mai comune şi mai neplăcute probleme cu care se confruntă viitoarele mame în perioada celor nouă luni în care bebelușul e în burtica lor. Şi, pentru că majoritatea varicelor apar în zona picioarelor, provocând nu numai un aspect neplăcut la suprafaţa pielii, ci şi durere, haideţi să vedem cum putem preveni apariţia varicelor în timpul sarcinii!

Varicele sunt nişte vase de sânge dilatate şi cu aspect neregulat care se întâlnesc predominant în zona inferioară a corpului, în mod special la picioare. Inflamate, aceste vene au o culoare purpurie deloc plăcută ochiului şi care poate veni la pachet şi cu o acută senzaţie de durere. Varicele se formează mai ales în timpul sarcinii deoarece corpul mamei produce o cantitate mai mare de sânge necesară dezvoltării bebelușului din uter, cantitate ce, împreună cu greutatea uterului, pune presiune pe vasele de sânge aflate în partea de jos a corpului.

La aceasta se adaugă nivelul crescut de progesteron care face ca vasele de sânge să se relaxeze, aşadar să se dilate, iar tabloul e complet. Deşi există posibilitatea ca varicele să se estompeze după naştere, ele pot reveni (mai agresiv, uneori) la o a doua sarcină. Nu uita nici că factorul ereditar joacă un rol important în declanşarea lor, aşa că dacă mama ta s-a confruntat cu varicele pe când era gravidă, ai toate şansele să fii şi tu purtătoare de varice în timpul sarcinii. Posibilitatea ca varicele să apară creşte şi în cazul în care mama are o sarcină multiplă. Din fericire, există câteva metode de prevenire a apariţiei varicelor!

1. Mişcare, mişcare şi iar mişcare

Fie că mergi mult pe jos, fie că faci chiar sport moderat, cu acordul medicului, înoţi sau mergi cu bicicleta, mişcarea este una dintre primele metode prin care poţi să ţii în frâu apariţia varicelor. Există chiar anumite exerciţii de stimulare a circulaţiei sanguine, aşa că nu strică deloc să le pui în practică pe perioada sarcinii.

2. Alege vestimentaţie lejeră

Poate că blugii skinny sunt o a doua piele pentru tine şi poate că ai şi găsit unii care să fie adaptaţi noilor forme de gravidă. Dar nu uita că orice fel de articol de îmbrăcăminte care pune presiune asupra vaselor de sânge nu e deloc indicat în această perioadă. Evită şi colanţii, pantalonii sau dresurile foarte strâmte şi care au o bată pe gleznă, ce te strânge foarte tare.

3. Fii atentă la kilogramele în plus

Ştim că acesta este unul dintre marile stresuri ale gravidelor, dar prea multe kilograme luate îţi afectează şi mai mult sistemul circulator şi fac şi mai dificil traseul sângelui prin corp. O alimentaţie echilibrată, sănătoasă, în care să predomine alimente de calitate şi din care să nu lipsească fructele şi legumele ar trebui să fie alegerea firească pentru întreagă perioada a sarcinii. Sarea şi zahărul trebuie să fie în cantități cât mai reduse, iar hidratarea trebuie să fie la cote maxime.

4. Alege să dormi pe partea stânga a corpului

Chiar dacă cu greu îţi poţi găsi o poziţie confortabilă de somn în timpul sarcinii, specialiştii le recomandă gravidelor să doarmă pe partea stânga a corpului. Acest lucru diminuează presiunea pusă de greutatea uterului pe vena cava inferioară şi face ca circulaţia să se desfăşoare în parametri normali.

5. Ridică-te mai des de pe scaun

În cazul în care ai un job care presupune statul pe scaun ore în şir, să te ridici cât de mulţi poţi este o altă variantă de prevenire a varicelor în timpul sarcinii. Dacă îţi e destul de greu să faci acest lucru, atunci încearcă să îţi ţii picioarele mai sus decât în mod obişnuit, eventual să le pui pe un scăunel aflat lângă tine. Un alt sfat uitil este să nu stai picior peste picior, obicei care favorizează apariţia varicelor.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()