Acidul folic și cele mai importante alimente ce-l conțin

acid folic alimente

Acidul folic este esențial în sarcină și de aceea foarte multe viitoare mămici încearcă să consume sub diferite forme. Dar unde se găsește și ce rol are pentru sănătatea sarcinii?

Acidul folic (Vitamina B9) este în mod particular extrem de important în sarcină, deoarece ajută la prevenirea defectelor de tub neural, precum spina bifida la feții aflați în plină dezvoltare.

După cum afirmă DR. Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetrică ginecologie, pentru a preveni deficiența de acid folic, femeile însărcinate, precum și cele care însearcă să devină mame, sunt sfătuite să consume zilnic o doză de 400 de mcg de acid folic.

Acidul folic și genetica

Cu toate acestea, o problemă de care nu mulți suntem conștienți este aceea că unele femei pot suferi de o mutație a genei MTHFR (afectează serios 1 din 4 femei și afectează ușor 1 din 2 femei). Pentru persoanele afectate, acest lucru se traduce prin faptul că organismul lor are o capacitate cu 40 până la 60% mai scăzută de a produce una dintre cele mai active forme de acid folic, numită metilfolat. Din această cauză pot apărea numeroase complicații ale sarcinii, chiar și incapacitatea de a rămâne însărcinată.

Dacă suferi sau ai suferit de una din următoarele complicații, atunci un test genetic pentru MTHFR este mai mult decât recomandat:

–          Pierderea sarcinii în mod repetitiv

–          Infertilitate

–          Preeclampsie

–          Un copil cu sindrom Down

–          Un copil cu autism

–          Depresie postnatală

–          Depresie cronică

–          Istoric medical al membrilor familiei cu una din aceste probleme.

Și atunci ce poți face ca să preîntâmpini aceste probleme? Specialiștii recomandă să consumi acid folic din surse naturale și să-ți iei vitaminele prenatale recomandate de medic.

Alimente bogate în acid folic

1.       Lintea.

75 de grame de linte fiartă conține aproximativ 90% din necesarul zilnic recomandat de acid folic. Lintea este adesea considerată un super aliment deoarece furnizează o cantitate foarte mare de vitamine și minerale. Este bogată în magneziu, fosfor și fibre

2.       Legumele cu frunze verzi

Frunzele de culoare verde închis (evident, cele comestibile) reprezintă o sursă importantă de acid folic pentru dieta ta. Spanacul, varza kale, sfecla elvețiană sau broccoli, toate sunt bogate în acid folic, dar și în fier, calciu, fibre și vitamina C. Scopul tău ar trebui să fie să consumi zilnic măcar o porție de frunze verzi.

3.       Fasolea

Fasolea reprezintă un alt aliment în topul celor bogate în acid folic. Fasolea roșie este cea mai faimoasă pentru conținutul său bogat de acid folic, însă nici celelalte sortimente nu sunt de neglijat. 100 de grame de fasole gătită contine aproape 80% din necesarul tau zilnic de acid folic.

4.       Sparanghelul

175 de grame de sparanghel gătit conține 67% din necesarul zilnic recomandat de acid folic. De asemenea conține multă vitamina K, cupru, vitamina B1 și seleniu.

5.       Suc proaspăt de portocale

Sucul de portovcale este o sursă foarte bună de acid folic, iar un pahar conține 20% din doza zilnică recomandată. În plus, sucul de portocale ajută la absorbția fierului în organism, așa că îl poți consuma alături de un aliment bogat în fier. De preferat este sucul proaspăt stors de tine sau cineva apropiat, nu cel din magazine deoarece acela poate conține zahăr adaugat, apă sau alți aditivi și conservanți.

6.       Semințele de floarea soarelui

Semințele de floarea soarelui conțin cantități mari de acid folic, dar și vitamine și minerale precum magneziu, fier sau calciu. Tahini (pasta de semințe de floarea soarelui) reprezintă unul dintre ingredientele principale pentru humus, așa că, pentru o alimentație bogată în acid folic poți mânca humus cu legume crude.

7.       Alunele

125 de grame de alune furnizează 10% din cantitatea zilnică recomandată de acid folic. Alunele reprezintă și o sursă de grăsimi sănătoase, esențiale pentru sănătatea creierului

8.       Avocado

Avocado este considerat un super aliment, iar această reputație este bine meritată mai ales când vine vorba de sarcină.150 de grame de avocado furnizează o treime din doza zilnică recomandată de acid folic. Dar asta nu e tot. A vocado este o sursă importantă de grăsimi sănătoase ce încurajează dezvoltarea optimă a creierului bebelușului.

9.       Varza de Buxelles

100 de grame de varză de Bruxelles gătită îți asigură o pătrime din necesarul zilnic de acid folic. Această legumă este de asemenea extrem de bogată în vitaminele K și C. Poate fi friptă, fiartă la aburi și servită ca garnitură. Se poate mânca ca atare în salate sau se poate adăuga în supa de legume.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()