Avem voie să facem băi fierbinţi și să mergem la saună în timpul sarcinii?

Unul dintre lucrurile pe care le auzim adesea este că atunci când ești însărcinată nu ai voie sa faci băi fierbinți, iar de saună nici nu se pune problema. Așa este? Haideți să aflăm împreună cum stau lucrurile.

Băi fierbinți și sarcina

Pentru multe femei însărcinate, o baie fierbinte sună ideal pentru relaxarea şi detensionarea muşchilor. Iar dacă ai la dispoziție o cadă cu hidromasaj, ai ajuns în paradis! Este important, însă, să fii precaută atunci când stai prea mult în apă caldă, întrucât poate provoca hipertermie, ceea ce înseamnă temperatură corporală anormal de ridicată.

 Care sunt principalele probleme legate de băile fierbinţi în timpul sarcinii?

Conform Organizaţiei Serviciilor de Informare Teratologică din SUA (OTIS), o temperatură mai mare de 38.3º C poate cauza probleme sarcinii. Unele studii au arătat că bebelușii acelor femei care au o temperatură corporală mare în timpul primului trimestru de sarcină au un risc crescut de defecte la naştere. Colegiul American al Obstreticienilor şi Ginecologilor (ACOG) consideră că a te supraîncălzi într-o cadă cu apă fierbinte nu este recomandat în timpul celor nouă luni. De altfel, aceştia lerecomandă femeilor gravide să nu permită să le crească temperatură mai mult de 38.9 º C.

Deşi cele două cifre diferă, atât OTIS, cât şi ACOG, subliniază riscul ridicat pe care băile cu apă fierbinte îl implică.

Căzile cu hidromasaj sunt adesea construite din fabrică să menţină o temperatură a apei de aproximativ 40º C. Sunt necesare doar 10-20 minute petrecute în cadă, însă, pentru ca temperatura să îţi crească la cel puţin 38.9º C.

Este o baie fierbinte într-o cadă normală mai sigură pentru gravidă decât într-o cadă cu hidromasaj?

Baia într-o cadă normală, cu apă caldă – nu prea fierbinte – este o metodă mult mai bună de a te relaxa. Într-o cadă, partea superioară a corpului rămâne deasupra apei, astfel fiind mai puţin predispusă la creşterea temperaturii. Mai mult, într-o cadă normală, apa se răceşte progresiv, spre deosebire de o cadă cu hidromasaj, astfel reducând în continuare riscul supraîncălzirii.

Cum să reduci riscul dacă alegi să faci baie într-o cadă cu hidromasaj

Cu toate că specialiştii nu recomandă să nu faci baie într-o cadă cu hidro-masaj în timpul sarcinii, iată câţiva paşi pe care îi poţi face pentru a diminua riscurile:

  • Reprogramează-ţi cada cu hidromasaj pentru a întreţine o temperatură mai scăzută a apei;
  • Limitează-ţi timpul petrecut în cadă la cel mult 10 minute;
  • Monitorizează temperatura apei cu un termometru;
  • Monitorizează-ţi temperatura corporală pentru a evita supraîncălzirea;
  • Fii atentă la orice disconfort pe care l-ai putea simți.

Care sunt principalele probleme în legătură cu mersul la saună în timpul sarcinii?

Există numeroase tipuri de saună, iar fiecare dintre ele este programată să menţină o altfel de temperatură şi niveluri de umiditate. Înainte de a te hotărî asupra unuia dintre ele, ar fi bine să discuţi cu medicul tău pentru a alege acel tip potrivit sarcinii tale. Ca și în cazul băilor fierbinți, specialiștii consideră că supraîncălzirea este de evitat în timpul celor nouă luni de sarcină.

Cum te poţi relaxa fără a merge la saună?

Este recomandat să eviţi mersul la saună în timpul sarcinii pentru a nu-ţi creşte temperatura corporală. Cu toate acestea, nu este de neglijat faptul că ai nevoie să te eliberezi de stres şi să îţi relaxezi muşchii.

Iată câteva sfaturi care să te ajute să te detensionezi:

  • Fă o baie călduţă;
  • Mergi la masaj sau roagă-ţi partenerul să îţi facă unul;
DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()