Alimente de evitat în sarcină

Se știe că alimentația din timpul sarcinii este esențială atât pentru mamă, cât și pentru dezvoltarea bebelușului. În timp ce unele alimente trebuie incluse în dieta zilnică, altele este bine să fie evitate. Noi îți spunem care sunt acestea.

Primele lucruri care ne vin în minte și pe care este bine să le evităm pe parcursul celor nouă luni de sarcină sunt băuturile alcoolice și tutunul. Cu toate acestea, bine este să nu consumăm anumite categorii de alimente, dar și să acordăm mai multă atenție modului în care sunt preparate, potrivit www.babycenter.com.

Peștele

De evitat

  • nu mânca pește crud sau care este gătit insuficient. Bine este să eviți pe perioada sarcinii și crustaceele, precum scoicile sau stridiile;
  • sortimentele de pește care au un nivel ridicat de mercur. În această categorie intră macroul, rechinul sau peștele-spadă;
  • peștele care este afumat sau ţinut în saramură;
  • nu consuma mai mult de o porție de ton pe săptămână.

Sfaturi pentru a consuma în siguranță

  • gătește peștele bine, indiferent de modul ales (important este să fie bine gătit și în centrul bucății pe care urmează să o mănânci);
  • consumă în medie două porții de pește pe săptămână, având în vedere beneficiile pe care le aduce. Cele mai indicate sortimente sunt somonul și păstrăvul.

Carnea

 De evitat

  • carnea crudă sau care nu este gătită suficient de bine;
  • carne care este refrigerată (indiferent de felul ei);
  • cârnații care nu sunt gătiți, dar și sortimentele de carne (cum sunt salamurile uscate sau cele de tipul prosciutto) care sunt afumate sau uscate la temperaturi scăzute.

Sfaturi pentru a consuma în siguranță

  • folosește un termometru alimentar atunci când pregătești carnea. Bine este ca cea de vită și de miel să fie gătită la temperaturi mai mari de 63 de grade Celsius, cea tocată și cea de porc la temperaturi mai mari de 72 de grade Celsius, iar cea de pasăre la peste 74 de grade Celsius.

Ouăle

De evitat

  • ouăle care sunt gătite insuficient (sau sunt foarte moi);
  • toate preparatele care conţin ouă crude, indiferent că este vorba de sosuri (de exemplu maioneza, cel pentru salata Caesar) sau de deserturi (de exemplu tiramisu, îngheţata, diferite feluri de spume, cum este cea de ciocolată).

Sfaturi pentru a consuma în siguranţă

  • găteşte oul până când gălbenuşul este tare. Iar celelalte preparate care conţin ouă trebuie gătite la temperaturi mai mari de 73 de grade Celsius;
  • încearcă să găseşti alte alternative la oul crud pentru preparatele care trebuie să îl conţină.

Brânza

De evitat

  • nu consuma sortimentele de brânză care sunt făcute din lapte nepasteurizat. Mare parte dintre etichetele brânzeturilor din comerţ specifică dacă laptele din care sunt preparate este pasteurizat sau nu;
  • de preferat este să nu consumi pe perioada celor nouă luni de sarcină brânzeturi care conţin mucegai sau brânzeturi moi care sunt preparate prin procedee asemănătoare.

Sfaturi pentru a consuma în siguranţă

  • verifică etichetele brânzeturilor pe care le cumperi din comerţ pentru a te asigura că sunt preparate din lapte pasteurizat.

Alte alimente

De evitat

  • verifică etichetele salatelor pe care le cumperi gata preparate din magazine. Acestea nu trebuie să conţină fructe de mare, ouă crude sau carne care să nu fie bine preparată;
  • mâncăruri preparate care au stat mai mult de două ore la temperatura camerei (atenţie trebuie să acorzi şi preparatelor de tip bufet suedez);
  • salată verde sau varză care nu sunt bine spălate. Bine este să eviţi şi legumele şi fructele care nu provin din surse sigure şi care sunt stropite cu pesticide.

Sfaturi pentru a consuma în siguranţă

  • încălzeşte la temperaturi mari (de preferat peste 70 de grade Celsius) alimentele care au mai fost fierte înainte de a le consuma;
  • spală foarte bine fructele şi legumele înainte de a le mânca (le poţi lăsa şi în puţină apă cu oţet) sau curăţă-le de pieliţă.

Băuturi

Nu consuma

  • băuturi care conţin alcool, chiar dacă în concentraţie mică;
  • lapte care nu este pasteurizat;
  • sucuri proaspete de fructe care nu sunt pasteurizate sau care sunt păstrate în condiţii improprii;
  • nu consuma mai mult de 300 ml de cafea pe zi.

Sfaturi pentru a consuma cafeină sau sucuri proaspete din fructe

  • asigură-te că sortimentele de ceai, cele din băuturile răcoritoare (inclusiv cele cu ciocolată) sau din îngheţata de cafea pe care le consumi nu conţin multă cafeină;
  • spală foarte bine fructele înainte de a prepara suc din ele. Sucul din fructe pe care îl prepari acasă este mult mai sigur decât oricare alt suc asemănător din comerţ.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()