Poftele în timpul sarcinii. Ce să faci ca să le păcălești

poftele în timpul sarcinii femeie
Poftele în timpul sarcinii diferă de la sarcină la sarcină de obicei, însă ele sunt o realitate greu de ignorat de către gravide.

Poftele în timpul sarcinii – de ignorat sau nu?

Poftele din timpul sarcinii diferă de la sarcină la sarcină și de la gravidă la gravidă, fiind greu de ignorat. Nu fiți surprinse atunci când alimentele după care pofteai ieri îți provoacă repulsie astăzi. Uneori, o sarcină schimbă preferințele alimentare permanent. Multe dintre poftele în timpul sarcinii pe care le au femeile pentru anumite alimente sunt, de fapt, alegeri bune. Ne referim  de exemplu la produsele lactate, care sunt bogate în proteine, calciu și alți nutrienți, stând la baza piramidei alimentare perfectă pentru femeile în timpul sarcinii.

Însă, dacă vă lăsați pradă poftelor pentru alimente bogate în calorii prea des, s-ar putea să vă îngrășați prea mult. O creștere prea mare în greutate crește riscul de diabet gestațional și de niveluri nesănătoase ale tensiunii arteriale. (În plus, oricât de puternică este dorința, unele alimente sunt considerate riscante pentru sănătatea femeilor însărcinate și a fătului. Printre acestea se numără ceaiurile din plante, alcoolul, sushi, carnea și ouăle negătite corespunzător, laptele nepasteurizat și brânzeturile crude, sucurile nepasteurizate.)

Ar trebui să satisfacem poftele în timpul sarcinii?

În principiu, da. Pe unele dintre ele, cu ajutorul unor modalități sănătoase. În primul rând, ai un număr limitat de extra calorii de care poți beneficia în primul și în al treilea trimestru, așa că alege mărimea porțiilor de mâncare potrivită pentru tine. Va trebui să-ți și echilibrezi poftele, în special pe cele mai puțin sănătoase, cu alte alimente care asigură aportul necesar de substanțe nutritive, proteine și grăsimi sănătoase pentru tine și copilul tău, în timpul sarcinii.

Poftele în timpul sarcinii. Cum le păcălim pe cele mai comune?

Dacă aveți pofte pentru dulciuri sau junk food, cheia este controlul porțiilor și înlocuirea acestora cu varianta sănătoasă. De exemplu, dacă îți dorești produse de patiserie cu diferite umpluturi, poți încerca fructele proaspete, dulci. Aceasta este o opțiune sănătoasă, care vă permite să obțineți zahărul dorit fără a consuma toate acele calorii în plus.

Poftele există și când vine vorba de alimente sărate, precum chips-urile. Ai putea încerca un ou fiert, care conține colină și vitamina D, tăiat în jumătate, pus pe două felii de pâine puțin prăjită, peste care presărăm brânză rasă. Lângă, merg perfect niște felii de avocado, iar în felul acesta vei putea să ai parte de un preparat cu mai multe calorii decât chips-urile, dar și cu mult mai mulți nutrienți. Multe femei gravide au pofte pentru alimente sărate sau condimentate, precum mâncare chinezească sau pui prăjit. Poți permite mai rar satisfacerea unor astfel de pofte, ideal fiind să mâncați în restul zilei alimente cu conținut scăzut de sodiu, inclusiv fructe și legume proaspete.

Sfat ca să înfrângeți poftele în timpul sarcinii:

Dacă poftiți după non-substanțe precum săpun, hârtie, praf, detergent de rufe, este posibil să aveți o tulburare alimentară numită pica și trebuie să consultați medicul de îndață. Pica poate fi un semn că suferiți de o deficiență nutrițională severă de calciu sau fier.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()