Cum să nu te îngraşi în sarcină prea mult

ingrasi-in-sarcina-totul-despre-mame

Imediat cum ai aflat că eşti gravidă, începi să-ţi faci tot felul de griji cu privire la sănătatea ta şi a bebeluşului din burtică. E firesc să fii şi foarte preocupată şi cum să nu te îngraşi în sarcină prea mult pe parcursul celor nouă luni. Deşi în perioada sarcinii unele femei nu vor acumula prea multe kilograme, iar în afara burţii crescute şi a unei uşoare retenții de apă nici nu vor şti ce-i aceea îngrăşare, pentru altele sarcina va fi o adevărată provocare de a ţine în frâu numărul kilogramelor.

Iată câteva sfaturi care să te ajute să nu te îngraşi în sarcină prea mult !

1. Încearcă să pleci în sarcină cu o greutate normală

Chiar dacă nu toate sarcinile sunt planificate, ar fi foarte bine ca viitoarea mamă să aibă înainte de a rămâne însărcinată o greutate cât mai aproape de normal. Acest lucru poate fi determinat şi prin stabilirea la doctor a indicelui masei corporale. Acesta ne e de ajutor în calcularea greutăţii optime. Dacă ajungi la medicul ginecolog chiar înainte de a fi însărcinată, el poate chiar să-ţi spună dacă trebuie sau nu să mai dai câteva kilograme jos.

2. Alege să mănânci mai puţin, dar mai des

Dacă ai impresia că trebuie să mănânci pentru doi în perioada sarcinii şi că trebuie să te îngraşi, crezând că depunerile de kilograme sunt o garanţie a evoluţiei bune a bebeluşului, află că nu e deloc aşa. Trebuie să mănânci normal, deci nu mai mult decât de obicei. Varianta ideală este să ai mese mai dese, dar reduse cantitativ.

3. Fă mişcare

Nu trebuie să te îngrijorezi atunci când afli că eşti însărcinată că nu vei mai putea să faci mişcare. Dimpotrivă, medicii recomandă tuturor gravidelor să efectueze constant activităţi fizice. Chiar dacă e vorba doar despre mers pe jos, înot, alergare uşoară sau mers la sală. Aşa ai toate şansele să nu te îngraşi în sarcină prea mult.

4. Fii mereu hidratată

Adică bea apă, multă apă. Apa este foarte importantă în procesul de digestie, oferind şi saţietate. Ba mai mult, se poate ca poftele să fie date chiar de lipsa apei în corp. Aşa că nu uita să ai mereu lângă tine un pahar cu apă.

5. Nu-ţi neglija poftele, dar gestionează-le cu cap

Ai mânca ceva dulce şi răcoritor, aşa că te gândeşti să-ţi cumperi o cutie mare de îngheţată? Mai bine alegi să-ţi faci singură propria îngheţată la blender, mixând iaurt cu fructe. Sau să mănânci direct fructe proaspete. Acestea sunt cu mult mai sănătoase şi nu aduc atât de multe calorii, aşadar te ajută să nu te îngraşi în sarcină.

6. Fii atentă la greutate în fiecare lună

Ştim că sunt atâtea lucruri de rezolvat pe parcursul sarcinii şi la care să fii atentă, încât să stai cu ochii mai des pe cântar poate să devină un stres. Dar este foarte important ca greutatea ta să fie monitorizată şi să nu existe nişte salturi prea mari de la lună la lună.

7. Vorbeşte cu medicul tău despre suplimentele prenatale, dacă observi că îţi creează poftă de mâncare

Nu puţine sunt gravidele care spun că suplimentele prenatale le-au făcut mai multă poftă de mâncare şi care cred că ele sunt de vină pentru surplusul de kilograme. Dacă şi tu ai această impresie, vorbeşte cu medicul tău despre asta şi vezi care sunt alternativele.

8. Nu mai mânca imediat înainte de culcare sau noaptea, ca să nu te îngraşi în sarcină

Mâncatul seara, fix înainte de ora de culcare sau chiar în toiul nopţii, este o idee proastă, din start. Stomacul va face efortul de a digera hrana la o oră la care corpul se pregăteşte de intrat într-un alt ciclu, acela de somn. Aşa că vei avea dificultăți de adormire. Poţi să dai şi în altele, respectiv arsuri digestive deloc plăcute.

Apoi, sunt mai mari șansele ca mâncarea de seară sa fie asociată cu alte activităţi relaxante, precum privitul unui film sau cititul unei cărţi. Asta poate sa te facă să uiţi cât anume mănânci și să depășești măsura fără să vrei.

Dacă ți s-a părut util acest articol despre cum să nu te îngraşi în sarcină, dă LIKE paginii noastre de Facebook. Acolo găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante!

Foto: Guliver


Pentru că ne dorim să îți oferim materiale și experiențe care să îți îmbogătească viața de părinte, am creat un scurt chestionar care să ne ajute în acest sens. Completarea lui poate dura până la 8 minute. Și pentru că apreciem fiecare minut pe care ni-l acorzi, punem la bătaie 30 de cărți de parenting. La sfârșitul chestionarului lasă-ne adresa ta pentru a te înscrie automat în tombolă!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()