Durerile inghinale în sarcină și trucuri pentru a le păcăli

gravida dureri de cap si de burta

Durerile inghinale în sarcină sunt acele dureri ascuțite sau acele senzații de împunsături ce apar în zona abdomenului inferior și în zona inghinală, fie în partea stângă, fie în partea dreaptă.

Reprezintă una dintre principalele plângeri ale gravidelor și este considerată o parte absolut normală a sarcinii. Cel mai adesea, durerile inghinale sunt întâlnite în al doilea trimestru de sarcină. Iată ce trebuie să știi despre durerile inghinale în sarcină, inclusiv câteva trucuri prin care le poți păcăli.

Cauzele durerilor inghinale în sarcină

Câteva ligamente mai groase înconjoară și susțin uterul pe măsură ce acesta crește în timpul sarcinii. Unul dintre ele este numit ligamentul rotund.

Acest ligament rotund face conexiunea dintre partea frontală a uterului și zona inghinală, zona în care picioarele gravidei se atașează de pelvis. Ligamentul rotund, în mod normal se contractă și se relaxează foarte lent.

Pe măsură ce bebelușul și uterul cresc, și ligamentul rotund se întinde, lucru care îl face mai ușor de tensionat.

Mișcările bruște pot duce la strângerea rapidă a ligamentului, asemenea unei benzi de cauciuc. Iar acest lucru provoacă o senzație de înțepătură bruscă și rapidă.

Cum se manifestă durerile inghinale în sarcină?

Durerile ligamentului rotund pot provoca motive de îngrijorare și senzații inconfortabile, însă sunt considerate normale pe măsură ce corpul gravidei se schimbă în timpul sarcinii, susține Dr. Ruxandra Dumitrescu, medic primar obstetric ginecologie.

Simptomele acestor dureri pot include spasme bruște și ascuțite la nivelul abdomenului: de obicei, cea mai afectată este partea dreaptă, dar se poate simți la fel de bine pe ambele părți. Durerea durează numai câteva secunde.

Exercițiile fizice pot provoca astfel de dureri, dar și anumite mișcări rapide, cum ar fi cele din timpul:

-strănutului

– tusei

– râsului

– răsucitul în pat

– ridicatul brusc de pe scaun

Cum se tratează durerile inghinale în sarcină?

Tratament propriu zis nu există, însă există anumite trucuri pentru reducerea disconfortului:

  • Pentru durere poți lua o doză de paracetamol, dar după ce ai avidul medicului tău.
  • Recomandat ar fi să faci cât mai multă mișcare pentru a-ți păstra mușchii stomacului bine tonifiați. Exercițiile de stretching sau yoga prenatală pot fi de mare ajutor. Cere sfatul medicului și întreabă dacă este bine pentru tine și pentru bebeluș să faci sport în timpul sarcinii, cât de mult și până când.
  • Evită mișcările bruște. Schimbă-ți poziția încet pentru a evita astfel de dureri.
  • Flexează-ți coapsele înainte de tuși sau a râde pentru a evita întinderea ligamentelor.
  • Aplică o compresă caldă în zona dureroasă pentru că poate fi de mare ajutor. Atenție însă să nu fie o compresă fierbinte deoarece poate dăuna bebelușului.

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație