Insomnia în sarcină. 5 sfaturi pentru un somn mai bun

insomnia in sarcina

Odihnește-te acum, cât mai poți! Este cel mai întâlnit sfat pe care-l aude o viitoare mamă de la prietene cu copii mai mari. Și nu e deloc greșit, ținând cont că primele luni din viața bebelușului sunt încărcate de emoții și nopți albe. Doar că sfaturile nu pot fi urmate întotdeauna, insomnia în sarcină fiind una dintre cele mai frecvente tulburări care apar la femeile însărcinate.

Modificările hormonale nu te lasă să dormi

Lipsa somnului în timpul sarcinii are mai multe cauze, atât de natură fiziologică, dar și psihologică, spun specialiștii mibebeyyo.com. Nu îți face griji, sunt tulburări normale pe care le resimte orice viitoare mamă. Mărirea vizibilă a abdomenului, mișcările continue ale bebelușului și tulburările de somn împiedică femeia însărcinată să se odihnească.

La toate acestea, se adaugă modificările hormonale din timpul sarcinii care interferează în mod considerabil cu ritmul somn-veghe natural. Tot pe lista cauzelor care declanșează insomnia în sarcină sunt și temerile, incertitudinile și frământările care apar înainte de naștere.

Cu toate acestea, uneori, trebuie doar să urmezi câteva reguli simple pentru a obține o odihnă satisfăcătoare.
– Fă-ți un ritual de somn și respectă-l! În primul rând, stabilește-ți un ritual de relaxare înainte de a merge la culcare, alege activități care-ți oferă plăcere fără prea mult efort, încearcă mereu să urmezi aceiași pași. La fel ca la copii, rutina de seară funcționează ca un somnifer.
– Bea un pahar de lapte cald și delectează-te cu un film bun sau o carte interesantă. Sunt activități simple care aduc relaxare înainte de culcare. Dacă ești pasionată de bucătărie, și gătitul este o alegere bună.

– Evită să dormi ziua. Somnul de după masă este unul odihnitor, însă poate face mai rău atunci când seara intervine insomnia
– Nu face mișcare după amiaza. Spotul îți dă energie și te poate ține trează până spre miezul nopții. Dacă faci mișcare în timpul sarcinii, alege să faci asta dimineața.
– Un regim alimentar dezechilibrat duce la apariția insomniei în sarcină. Dacă o masă copioasă forțează organismul să aibă o digestie lenta și laborioasă, o gustare de post sau una într-o cantitate foarte mică te poate trezi noaptea din cauza foamei. De aceea, un meniul echilibrat te ajută să ai un somn odihnitor. Evită consumul de cafea, ceai și cola, mai ales în a doua parte a zilei.
-Ridică-te din pat dacă nu poți adormi. Număratul oilor nu este o soluție. Mai bine găsești o activitate relaxantă și aștepți ca somnul să vină spontan.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()