Peștele în sarcină. Ce ai voie să mănânci

Peștele în sarcină

Peștele în sarcină nu este interzis. În principiu, poți mânca orice fel de pește vrei, atât în timpul sarcinii, cât și al alăptării. Totuși, sunt anumite tipuri pe care ar trebui să le eviți.

Peștele în sarcină. Beneficii asupra sănătății.

Consumul de pește în timpul sarcinii este benefic atât pentru bebeluș, cât și pentru mamă. Aportul de vitamine, minerale și de acizi grași omega-3 ajută la menținerea unei stări de sănătate bune. De asemenea, sunt o sursă foarte bună de proteine de calitate.

Acizii grași Omega 3 sunt grăsimi bune care vor ajuta la dezvoltarea corectă a creierului și ochilor bebelușului. În ultimul trimestru de sarcină, sistemul nervos și creierul bebelușului se dezvoltă cel mai rapid și au nevoie de 65 mg/zi de acizi grași Omega 3. Această cerere se păstrează până ce copilul face 2 ani așa încât este bine să continui să introduci în dietă pește din momentul în care procesul de diversificare o permite. De asemenea, și proaspăta mamă are nevoie pentru a preveni depresia.

Fătul are nevoie și de proteine ca să își dezvolte mușchii, părul, oasele și pielea. Femeia gravidă are nevoie de 25 de grame de proteine în plus față de femeile care nu sunt însărcinate. În afară de pește, alte surse bune de proteine sunt ouăle, fasolea, alunele, brânzeturile.

Vitamina D ajută corpul să absoarbă calciul necesar pentru a construi sistemul osos al bebelușului, dinții, inima, nervii și mușchii. Mama are și ea nevoie de vitamina D pentru a-și face mai puternice oasele și dinții, dar și pentru a scădea riscul de hipertensiune în sarcină. Pe lângă pește, o altă sursă bună este chiar statul afară, la soare.

Fierul ajută oxigenul să circule de la femeia însărcinată la bebeluș. De asemenea, îi folosește mamei pentru a-și păstra sistemul imunitar puternic. Poți consuma pe lângă pește și carne, fasole și legume cu frunze verzi.

Peștele în sarcină. Ce tipuri trebuie să eviți

Pe perioada cât ești însărcinată ar trebui să nu consumi carne de rechin, de pește spadă, marlin. Aceste tipuri conțin cantități mari de mercur care pot afecta dezvoltarea neurologică a copilului. Există câteva contradicții și legate de ton. Majoritatea ghidurilor spun că tonul alb trebuie să fie consumat cu precauție, nu mai mult de 100 de grame pe săptămână. Food and Drug Administration din SUA, unde consumul de ton este foarte mare, spune că este este sigur ca femeile gravide să consume 170 g pe săptămână.

Peștele pe care îl introduci în consum trebuie să fie din surse sigure și, dacă te afli într-o zonă mai exotică, informează-te înainte de a consuma anumite fructe de mare sau tipuri de pește. Oricum, acesta va fi găsit bine, la peste 63°C.

Peștele crud din diverse preparate alimentare este total interzis în perioada sarcinii sau alăptării pentru că există riscul contaminării cu salmonella, o bacterie foarte periculoasă. Nu este indicat niște peștele afumat, din același motiv.

Peștele în sarcină. Ce este sigur

Poți consuma oricând dorești restul tipurilor de pește. Poți alege pește proaspăt, congelat sau conservat în egală măsură. Este chiar recomandat ca de 2-3 ori pe săptămână să introduci în meniu pește în timplul sarcinii.

Dacă vrei să citești mai multe despre preparatele din pește, îți recomandăm următoarele articole

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()