Șapte reguli de bază în dieta femeilor gravide

La dieta femeilor gravide pare că se pricepe toată lumea, nu-i așa?

Bunica spune că trebuie să mănânci pentru doi, o mătușă spune că riști să pierzi copilului dacă nu-ți satisfaci toate poftele, mama poate ți-a spus că poftele ciudate sunt nevoile copilului…

Trecem peste aceste detalii de poveste și îți prezentăm șapte reguli de bază în dieta femeilor însărcinate, pe care e bine să le cunoști și să le respecți și pentru bine tău și pentru sănătatea viitorului tău copil.

Mănâncă sănătos

Principiul de bază este acela că trebuie să mănânci sănătos, înainte de orice, iar aportul suplimentar de calorii nu trebuie să depășească în medie 300 de calorii (vreo 200 în prima parte a sarcinii și circa 400 în trimestrul III).

Mănâncă puțin și des

Poți ajunge și la șapte mese pe zi. Secretul este să nu mănânci mult, iar intervalele între mese să fie egale. Sase-șapte mese mici sunt mai bune decât trei mari și pot fi calea cea mai bună prin care poți ține sub control și grețurile și senzația de foame.

Mănâncă variat

Femeile însărcinate au obiceiul de a face pasiuni pentru anumite alimente. Este explicabil dar nu este bine. Dieta femeilor gravide trebuie să fie cât mai variată. Este foarte bine să nu mănânci două zile la rând aceleași legume, nici același tip de carne. Fiecare masă trebuie să conțină un aliment bogat în proteine, o sursă de grăsimi bune și un aport sănătos de carbohidrați (de preferat din legume sau cereale integrale). Două mese pot conține dulciuri, iar alte două, lactate (lapte și iarut, brânză de vaci și caș – dar numai din lapte pasteorizat).

Practic, două mese pe zi cu carne (pui, pește sau vită), completate de o portie de legume (de preferat cele verzi – broccoli, fasole verde, spanac, salata, varză, dar și leguminoase – fasole, linte) la care se adaugă ulei de măsline, unt (cat o nucă pe zi), ouă (5-7 pe săptămână), cu un aport bun de cereale integrale (orez brun, grâu întreg – o porție de orez brun la două-trei zile, trei-patru felii de pâine integrală pe zi, cereale integrale – în limita a 50 de grame pe zi), reprezintă formula ideală.

Ia vitamine prenatale și fii sigură că îți acoperi tot necesarul de minerale de care ai nevoie.

Ai nevoie de un aport crescut de calciu, dar acesta nu este singurul. Ai nevoie de zinc, potasiu, fosfor, magneziu și încă multe altele. La capitolul vitamine situația este identică. Nu doar vitamina C și acid folic (o vitamină B), ci și cantități crescute de vitamină D și altele. Chiar dacă vitaminele prenatale întră în categoria suplimentelor nutritive este foarte important să ceri sfatul medicului pentru că acesta știe cel mai bine ce vitamine îți sunt necesare și în ce cantitate. Ține cont că deficitul este la fel de periculos ca și excesul de vitamine.

Asigură-te că ai destul fier!

Fierul este necesar pentru producerea de celule roșii din sânge. La mijlocul perioadei de sarcină, volumul de sânge este cu 50% mai mare decât la începutul sarcinii, deci nevoia de fier este maximă! Prin urmare este nevoie de fier suplimentar în dietă ta. Pe parcursul sarcinii, o femeie are nevoie de circa 27 de miligrame de fier zilnic și este ideal dacă acest aport este asigurat din alimente.

Mănâncă grăsimi!

Consumă cantități mici de unt în fiecare zi. Mănâncă nuci și bea mereu doar lapte integral. Laptele degresat este periculos în timpul sarcinii, pentru că te privează de o serie de grăsimi esențiale. Și nu uita de porția de pește gras, o dată pe săptămâna, esențială în dieta femeilor gravide.

Bea apă!

Una dintre cele mai importante reguli în dieta femeilor gravide este necesarul de lichide. Sunt ideale sucurile de legume și fructe, dar nu trebuie să exagerezi, mai ales în prima parte a sarcinii, când sucurile chiar dacă sunt naturale, proaspete și făcute în casă, sunt foarte iritante pentru stomac și pot favoriza grețurile și vărsăturile. Ceea mai bună sursă râmâne apa. O femeie însărcinată are nevoie de apă ca de aer, iar 7-8 pahare de apă sunt ideale. Un aport bun de apă previne infecțiile urinare, susține sarcina, previne edemele și retenția de apă, combate constipația și garantează o bună evoluție a sarcinii!

Citește și: Statistici despre sarcină: de la ciudățenii la minuni

Dă-ne și un like pe Facebook, dacă nu ne-ai dat deja, pentru a fi la curent cu tot ce publicăm!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()