10 sfaturi ca să îţi ameliorezi durerile de spate din timpul sarcinii

Nu, nu ești singura femeie gravidă din lume pe care cu dureri de spate atât de mari, încât mai are puțin și se suie pe pereți (lucru de altfel imposibil din cauza burții care nu te va lăsa prea curând să faci alpinism). Pe numeroase femei începe să le doară spatele pe măsură ce crește burtica, muşchii şi coloana ajung să susţină o greutate suplimentară, iar articulațiile și ligamentele sunt înmuiate de hormonul numit “relaxină”, care pregătește corpul pentru naștere.

Iată câteva modalităţi de a-ţi ameliora durerile de spate în sarcină:

1. Încearcă să nu ridici nimic care cântăreşte mai mult de câteva kilograme. Dacă trebuie să iei ceva greu (sau un copil) în braţe, asigură-te că ridici greutatea în mod corect. Nu te apleca, ci îndoaie genunchii; ghemuieşte-te şi ridică-te ajutându-te de picioare, şi nu de spate.

2. Nu sta în picioare pentru perioade lungi de timp. Dacă te poţi obişnui, foloseşte o cutie sau un scaun pentru a sprijini un picior atunci când stai în picioare sau ambele picioare atunci când stai jos. Dacă trebuie să stai în picioare pentru mai mult timp, fă pauze din când în când în care să stai jos.

3. Stai pe scaune ergonomice cu spetează de susţinere sau pune-ţi o pernă mică la spate ca să reducă durerile de spate. Încearcă să stai dreaptă.

4. Stai dreaptă. Rezistă tentaţiei de a împinge abdomenul în faţă.

5. Poartă pantaloni de gravidă sau haine de gravidă care să îţi susţină abdomenul.

6. Nu purta tocuri înalte. Pantofii cu talpă ortopedică sunt alegerea ideală.

7. Alege-ţi o saltea fermă sau pune o placă tare între saltea şi scheletul patului.

8. Pentru a evita durerile de spate în sarcină, dormi pe o parte, cu măcar unul dintre genunchi îndoiți. Încearcă să foloseşti o pernă de sarcină pentru a-ţi face somnul mult mai confortabil. De asemenea, ai putea pune o pernă între genunchi şi încă una sub burtă.

9. Adresează-te medicului pentru a-ţi recomanda exerciţii de stretching şi a-ți explica de ce anume ar trebui să te fereşti. Interesează-te ce exerciţii fizice ţi-ar ameliora durerile de spate dacă ar fi practicate cu regularitate.

10. Mergi la un masaj uşor, dacă medicul îţi spune că e în regulă. Nu lua niciun medicament împotriva durerii fără a te consulta mai întâi cu medicul. Durerile de spate ar putea indica şi alte probleme, cum ar fi un început de travaliu sau o infecţie urinară. Așa că discută cu medicul tău dacă durerile tale de spate se înrăutățesc.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()