Cât de sigur este să consumi struguri în sarcină

struguri în sarcină

Struguri în sarcină. Atunci când rămâi însărcinată nu te gândești decât la binele bebelușului tău. Pe lângă analize și ecografii, iei în calcul și schimbarea modului de viață și aici este inclusă și o alimentație sănătoasă. Dieta echilibrată te poate ajuta atât pe tine, cât și pe făt să se dezvolte normal. De aceea, trebuie să alegi hrana potrivită atât din punct de vedere nutritiv, cât și caloric.

Strugurii sunt de multe ori evitați în timpul sarcinii mai ales din cauza cantității mari de zahăr care poate duce la acumulări de kilograme în plus.

Este sigur să consumi struguri în sarcină?

Nu este nicio problemă dacă alegi să mănânci struguri cât ești însărcinată. În cantități limitate, nu doar că sunt siguri, dar sunt și indicați. Strugurii sunt o sursă foarte bună de minerale, vitamine și alți nutrienți cheie pentru sănătate.

Ca în cazul oricărui alt aliment, consumul exagerat îți poate face rău. Strugurii sunt bogați în zaharuri naturale, fructoză. O atenție sporită trebuie să ai dacă ai fost diagnosticată cu diabet gestațional. În acest caz trebuie să vorbești cu medicul care îți supraveghează sarcina.

Beneficii ale consumului de struguri în sarcină

Strugurii consumați în cantități limitate ajută la menținerea unei stări de sănătate adecvate. Beneficiile sunt atât pentru tine, cât și pentru bebeluș.

Efectele pozitive ale strugurilor pentru mamă

  • Strugurii conțin magneziu care ajută a ameliorarea crampelor musculare. Mai ales în ultimul trimestru de sarcină acestea îți vor da mari bătăi de cap.
  • Fierul este benefic pentru lupta împotriva anemiei și ajută la echilibrarea nivelului hemoglobinei.
  • Strugurii conțin antioxidanți care sunt un adjuvant al sistemului imunitar. Resveratrolul, unul dintre cei mai puternici antioxidanți care se găsesc în struguri, are un rol pozitiv în încetinirea îmbătrânirii, prevenția obezității, sănătatea sistemului cardiovascular, scăderea tensiunii arteriale, protecția creierului și scăderea colesterolului rău, LDL.
  • Strugurii sunt bogați în fibre care sunt necesare pentru a preveni constipația, o problemă des întâlnită în perioada sarcinii.

Beneficiile strugurilor pentru făt

  • Sodiul natural din struguri ajută la dezvoltarea corectă a sistemului nervos al bebelușului.
  • Flavonoizii și vitamina A sunt utile pentru dezvoltarea vederii fătului pe care îl ai în burtică.
  • Vitamina B ajută la transportul eficace al vitaminelor și mineralelor de la mamă la făt prin placentă.

Valorile nutriționale ale strugurilor

Strugurii conțin calciu, fier, magneziu, potasiu, fibre, fructoză, mangan, cobalt resveratrol, pectină, acid folic, acid citric, acid malic și acid tartaric. De asemenea, sunt sursă importantă de vitamina K, vitamina E, vitamina A și vitamina B.

Când sunt interziși strugurii în timpul sarcinii?

Deși strugurii sunt valoroși din punct de vedere nutrițional, există câteva situații în care ar trebui evitat consumul lor.

  • Dacă știi că ești alergică la struguri nici nu trebuie să te gândești să îi consumi.
  • Femeile însărcinate diagnosticate cu diabet gestațional ar trebui să evite să mănânce struguri, sau, la sfatul medicilor, să nu îi consume deloc.
  • Dacă ai ulcer sau alte probleme digestive ar trebui să eviți consumul de struguri până la vindecarea problemelor de sănătate.

Efecte adverse ale consumului exagerat de struguri în timpul sarcinii

Un ciorchine de struguri este sănătate, mai mulți pot deveni sursa unor probleme de sănătate, mai ales în timpul sarcinii.

În cazul acestor fructe există riscul ca, dacă ai pe masă un bol plin cu boabe dulci, să nu te poți opri din mâncat până nu îi termini. Cel mai bine ar fi să pui în farfurie o cantitate mică pentru a te putea bucura cu adevărat de efectele pozitive ale consumului de struguri în sarcină. În caz contrar te poți alege cu constipație, foarte multe kilograme în plus, diaree, glicemie ridicată sau palpitații cardiace. Indicat este să nu consumi struguri pe stomacul gol pentru că te vei alege cu arsuri. Spre sfârșitul sarcinii deja ai această problemă, așa încât este bine să nu o accentuezi.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()