16 tratamente naturale pentru greţuri în sarcină

Dacă te confrunți cu grețuri în sarcină, ar trebui să știi că acestea pot ține toată ziua, nu doar dimineața.  Deoarece cauzele exacte ale apariției lor sunt încă necunoscute, nu există un remediu universal care să funcționeze în orice situație, pentru oricine.

Fiecare gravidă trebuie să descopere ce metodă funcționează în cazul ei împotriva grețurilor în sarcină. Vestea bună, totuşi, este că există soluții și tratamente naturale la care poţi apela!

Tratamentele naturale și un stil de viață sănătos combat grețurile în sarcină!

Nu este un secret pentru nimeni că un stil de viaţă sănătos sprijină o sarcină sănătoasă. Dacă eşti sănătoasă încă dinainte de sarcină şi continui, ulterior, să ai grijă de corpul tău şi în timpul sarcinii, atunci îți va fi mai ușor să treci peste anumite simptome neplăcute. Cea mai bună metodă de a-ţi regla organismul este să îl asculţi şi să îi oferi ce îţi cere. (Acest lucru, însă, cere practică! Și nu ne referim aici la a-ți asculta corpul atunci când cere o ciocolată întreagă la micul dejun!)

De când ești însărcinată se petrec multe schimbări în corpul tău, schimbări care îţi pot afecta sistemul digestiv (și nu numai).

  • Schimbări hormonale;
  • Schimbări în metabolism;
  • Schimbări în mediul intern al organismului tău;
  • Schimbări ale nivelului glucozei în sânge;
  • Stres, emoţii, griji, anxietate;
  • Sensibilitate mărita la mediul înconjurător şi toxine, asta însemnând că ai putea discerne altfel anumite gusturi şi mirosuri.

Iată ce soluții naturale îți propunem pentru a combate starea neplăcută de greață. Testează-le și găsește-o pe cea care  funcționează în cazul tău:

16 tratamente naturale la care poţi apela când ai grețuri în sarcină

1. Ascultă-ţi corpul şi mănâncă intuitiv, odihneşte-te, fă mişcare şi hrăneşte-te cum trebuie. Citește despre superalimentele recomandate în sarcină și ai grijă să ai mereu la îndemână alimente sănătoase.

2. Mănâncă regulat. Un stomac gol te poate face adesea să te simţi ameţită. Nu lăsa să treacă mai mult de trei ore fără să mănânci, chiar dacă asta înseamnă să iei o gustare.

3. Consumă cantităţi mici de mâncare. Dacă mănânci prea mult, s-ar putea să te simţi balonată sau să-ţi fie greaţă. Mănâncă des şi puţin, în mod regulat.

4. Consumă alimente simple, gătite în casă. Mâncărurile grele şi procesate îţi pot înrăutăţi greţurile în sarcină. Evită cremele, felurile care cad greu la stomac, condimentele, alimentele exotice şi, mai ales, cafeaua, latte-urile şi fast food-ul. Mâncărurile greu de digerat stau mult în stomac şi te pot face să te simţi rău. Alimentele bogate în toxine şi aditivi îţi pot crește senzaţia de greaţă. Alimentele simple precum ovăzul, pâinea prăjită, orezul, legumele fierte, peştele la grătar, fructele proaspete, supele, legumele şi salatele crude sunt cele mai bune opţiuni de tratamente naturale în ce privește dieta.

5. Evită mâncărurile la care eşti sensibilă sau la care ai o oarecare intoleranță.

6. Încearcă să mănânci ceva imediat ce te trezeşti, chiar dacă nu ţi-e foame. Un fruct, nuci sau puțină pâine prăjită cu brânză sunt niște gustări ideale.

7. Odihnește-te atunci când nu te simți bine.

8. Bea puţină apă rece cu un strop de lămâie, ceai îndulcit sau ceai de ghimbir, ori de câte ori simţi că ţi se face greaţă.

9. Mănâncă unul sau doi biscuiţi cu ghimbir pentru a ameliora greaţa.

10. Fă exerciţii de respiraţie sau de relaxare, practică yoga sau meditaţie – toate sunt benefice pentru nivelul de stres care, de altfel, contribuie la senzaţia de greaţă.

11. Ia un supliment de B6 (după ce te consulți cu medicul tău).

12. Supele, ceaiurile, sucurile (de mere, morcovi, ţelină, ghimbir, lămâie, mentă) sunt o opţiune bună atunci când se apropie ora de masă, dar ți-e greață.

13. Tine apă şi câteva gustări (o banană, un măr, o portocală, nişte nuci) la îndemână.

14. Încearcă să nu te mai gândeşti la senzaţia de greaţă. Caută să rămâi calmă şi relaxată.

15. Fă o baie relaxantă, cu uleiuri esenţiale, ori de câte ori simți că nu mai suporți senzația de greață.

16. Stai departe de medii umede, chimice, cu mirosuri puternice de benzină sau gaze de eşapament.

Și ar mai fi ceva: mănâncă chibzuit, ai grijă de tine şi nu uita să îţi asculţi corpul atunci când îţi cere ceva. Merită efortul. Bucură-te de sarcină şi de multele remedii și tratamente naturale pentru a combate greţurile în sarcină.

Dacă grețurile de dimineață țin, de fapt, toată ziua sau dacă ţi-e rău chiar şi după primul trimestru, consultă-te cu un nutriţionist, deoarece ţi-ar putea recomanda o dietă sau suplimente alimentare pentru perioada sarcinii.

Ești gravidă și te confrunți cu arsuri de stomac? Află ce trebuie să faci pentru a scăpa de această problemă.

Îți recomandăm și ”La început de drum”, cele mai importante cărți de care are nevoie o mămică. Detalii AICI.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație