Gravidele și odihna. Trucuri psihice și fizice pentru a te relaxa

somn gravida

Somnul din timpul sarcinii nu este întotdeauna confortabil, mai ales cu câteva săptămâni înainte de naștere, însă e foarte important pentru a ajunge cu bine la termen. Potrivit Jurnalului American de Obstetrică și Ginecologie, citat de newparent.com, una din cinci femei trebuie să se odihnească în pat o săptămână sau mai mult în timpul sarcinii, pentru a reduce riscul apariției complicațiilor.

Uneori, activitatea fizică în exces, cum ar fi căratul bagajelor grele, statul în picioare sau chiar activitatea sexuală, reduce fluxul sanguin de la nivelul uterului, iar acest lucru poate genera contracții și naștere prematură, după cum afirmă ginecologul Dr. Linda Burke-Galloway. Odihna la pat este cea mai simplă modalitate de a menține uterul relaxat.

Dacă sfaturile medicului tău nu te conving prea tare, îți oferim câteva idei la care să reflectezi când te simți obosită.

Trucuri mentale

1. Imaginează-ți că uterul tău este o barcă, iar pasagerul său este fătul. Este treaba ta să te asiguri că cel mic ajunge la destinația sa finală în condiții de siguranță.

2. Marchează pe un calendar mare fiecare zi în care reușești să rămâi în pat pentru a te odihni. Este un motiv de sărbătoare, deoarece copilul tău este cu un pas mai aproape de a se naște fără complicații.

3. Amintește-ți că în fiecare zi în care rămâi să te relaxezi în pat este un pas mai aproape de îngrijirea fără probleme a copilului după naștere.

4. Imaginează-ți că primești premiul pentru cea mai bună mamă a anului, pentru că ai urmat sfaturile doctorului și ai stat să te odihnești în pat.

5. Amintește-ți că ești o persoană inteligentă, care înțelege că lucrurile bune din viață necesită adesea sacrificii.

Trucuri fizice

1. Dormi pe o parte. Atunci când dormi pe spate, greutatea uterului poate comprima vena cavă și se perturbă astfel fluxul sanguin pentru copilul tău, creându-ți o senzație de amețeală și greață.

2. Stai în pat, cu o pernă sprijinită la spate, dacă este posibil. Este de dorit să eviți pozițiile incomode.

3. Stai pe marginea patului, cu picioarele atârnând, pentru a menține buna circulație și pentru a preveni disconfortul muscular. Poți face și exerciții care să te ajute să întărești mușchii umerilor. Alte exerciții îți pot fi recomandate de către medicul tău.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.


Pentru că ne dorim să îți oferim materiale și experiențe care să îți îmbogătească viața de părinte, am creat un scurt chestionar care să ne ajute în acest sens. Completarea lui poate dura până la 8 minute. Și pentru că apreciem fiecare minut pe care ni-l acorzi, punem la bătaie 30 de cărți de parenting. La sfârșitul chestionarului lasă-ne adresa ta pentru a te înscrie automat în tombolă!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()