Te enervează titlurile incendiare din online? Facebook le spune adio!

incendiare-totul-despre-mame

Fii sinceră: de câte ori nu ai deschis Facebook-ul şi n-ai observat în timeline o invazie de articole cu titlu bombă? Ba mai mult, de câte ori n-ai dat şi tu click pe ele, din curiozitate? Iar când s-au deschis, ai descoperit cu stupoare că nu există nicio legătură între titlu şi conţinut? Dacă te enerva şi pe tine la maxim această abordare, află că de-acum încolo lucrurile vor sta altfel. Puternica reţea de socializare a schimbat regula jocului şi renunţă la ceea ce înseamnă clickbait. Cu alte cuvinte, adio titluri incendiare pe Facebook!

Într-un comunicat de presă, giganticul Facebook anunţă că, la cererea publicului, va instala o actualizare din secţiunea News Feed, care, pe parcursul următoarelor săptămâni, va reduce numărul titlurilor incendiare din timeline-ul utilizatorilor. Această actualizare le va permite oamenilor să găsească în timeline mai puţine articole cu titlu bombastic şi conţinut înşelător. În schimb, ei vor găsi mai multe articole pe care vor într-adevăr să le vadă.

Informația din titlu, luată la bani mărunți

Reducerea titlurilor bombastice se va face prin utilizarea unui sistem care identifică frazele care sunt cel mai des folosite în titlurile incendiare. Până acum, zeci de mii de titluri au fost analizate din două puncte de vedere. În primul rand, s-a luat în calcul dacă titlul conţine informaţia care e necesară pentru a înţelege care e conţinutul articolului. În al doilea rand, s-a analizat dacă titlul exagerează articolul pentru a-i crea cititorului nişte aşteptări înşelătoare. Spre exemplu, comunicatul de presă spune că un titlu de genul “N-o să-ţi vină niciodată să crezi cine s-a împiedicat şi a căzut pe covorul roşu” (deși pare bombastic) conţine informaţia necesară înţelegerii articolului (Ce s-a întâmplat? Cine a căzut?). Dar un titlu de genul “Merele chiar nu sunt bune pentru tine?!” este înşelător. Merele nu sunt bune decât dacă mănânci prea multe în fiecare zi.

Titlurile incendiare nu-ți vor mai lua ochii pe Facebook

De la această analiză minuțioasă a articolelor, făcută de echipa Facebook, s-a creat un sistem care ia în calcul titlurile de tip clickbait pentru a afla care sunt frazele cele mai folosite în acest tip de titluri şi care nu sunt utilizate în alte articole. Sistemul este similar celui care filtrează mesajele de email de tip spam. Așadar, ceea ce poate intra la categoria junk press va fi din ce în ce mai puțin vizibil și nu-ți va mai perturba timeline-ul. Vestea este bună, mai ales că Facebook este locul din care cei mai mulți dintre noi ne luăm informațiile zilnice.

Totodată, Facebook va reuşi să identifice nu doar postările care sunt clickbait. Rețeaua va putea sa repereze și acele pagini de web de unde provin acestea. Link-urile postate sau distribuite de pe pagini care postează constant titluri bombastice vor apărea mai jos în newsfeed. Iar asta înseamnă că pentru multe site-uri acesta este momentul unei schimbări și al întoarcerii spre calitate și obiectivitate.

Dacă ți s-a părut util acest articol despre titlurile incendiare, dă LIKE paginii noastre de Facebook. Acolo găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()