Eficiență la locul de muncă. 4 trucuri ca să fii mai bună la job

eficiență la locul de muncă listă
Simți că nu ai destul de multă eficiență la locul de mună? Există anumite trucuri extrem de utile pe care și tu ai putea să le aplici.
eficiență la locul de muncă listă
Eficiență la locul de muncă: O listă zilnică te va ajuta să fii mult mai eficientă la job

Eficiență la locul de muncă – Poţi şi tu să faci mai multe lucruri pentru job în timp record

Toată lumea îşi doreşte să deţină secretul productivității, secret ce nu constă în a face mai mult în fiecare zi, ci în a elimina obstacolele care-ţi încetinesc activităţile. Dacă ai eficiență la locul de muncă vei avea timp pentru lucrurile care-ţi fac plăcere, iar acest lucru nu cred că-i displace nimănui.

Momentele de ineficienţă apar oricând şi i se întâmplă oricui. Ore în şir petrecute în fața monitorului de la calculator, ceşti de cafea una după alta şi chinul de a termina măcar 50% dintre sarcinile care ţi-au fost încredinţate. Iar trecerea timpului nu face altceva decât să contribuie la mărirea teancului de lucruri de rezolvat şi la un munte de stres. Sugestia noastră nu este să-ţi prelungeşti programul de lucru sau să iei o pauză în viața personală, ci să faci mici paşi în direcţia creşterii productivității la job. Prin câteva schimbări simple poţi să-ţi micşorezi doza de stres din viaţa ta şi să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut. Haideţi să vedem care sunt aceste schimbări!

Eficiență la locul de muncă – 1. Întocmește o listă zilnică a sarcinilor

O astfel de listă zilnică duce la o mai bună eficiență la locul de muncă. În locul eternei liste pe care o faci mereu la începutul anului, care conţine ţeluri pe termen lung, mai bine ai face efortul de a te concentra pe cele pe termen scurt. Dacă faci o listă zilnică ce conţine mai multe acţiuni, îţi va creşte încrederea pe care o ai în tine, vei avea o productivitate sporită şi vei putea transforma activităţile plictisitoare de la job într-o competiţie amuzantă cu propria persoană.
Nu trebuie, totuşi, să scrii o listă lungă, destul de greu de dus la bun sfârşit şi a cărei concepere te face să pierzi mai mult timp decât dacă ai pune în practică lucrurile respective.

Eficiență la locul de muncă – 2. Fă lucrurile bine de la început

Acele lucruri de care nu ai chef şi pentru care nici nu ai reuşit să aduni suficiente informaţii nu vor fi niciodată terminate la timp. Şi nici cu bine. E foarte posibil ca a două oară să-ţi iasă ca la carte, dar timpul nu se măsoară doar în bani, ci şi în stres. Ca să fii mai eficientă este bine să-ţi începi ziua cu sarcinile cele mai grele şi să laşi pentru a doua parte a zilei acele lucruri care nu necesită o atenţie sporită.

Eficiență la locul de muncă – 3. Profită de toate intervalele de timp

Timpii morţi pot fi cu uşurinţă (şi cu puţină voinţă) fructificaţi. Atunci când aştepţi să intri la doctor sau când mergi cu transportul în comun spre casă poţi să fructifici timpul cu pricina în favoarea rezolvării problemelor stringente de la muncă. Poţi trimite acele e-mailuri care erau pe lista ta încă de dimineaţă sau să te gândeşti la diverse idei pentru noul proiect în care urmează să fii implicată. Procedând în acest fel, vei tăia de pe listă una dintre problemele generatoare de stres şi vei avea timp să te concentrezi mai bine pe celelalte activităţi pe care le ai de făcut.

Eficiență la locul de munc – 4. Alege să pleci în vacanţe mai scurte, dar mai dese

Un studiu făcut nu demult de psihologii de la Academia de Turism din Rotterdam a ajuns la concluzia că persoanele care pleacă mai des în vacanţe mai scurte sunt mai fericite decât cele care-şi iau o singură vacanţă mai lungă. O primă explicaţie vine din faptul că încântarea resimţită apare nu numai în vacanţa propriu-zisă, ci şi când planifici şi anticipezi un concediu. De aceea, dacă vrei să munceşti cu mai mult spor, plănuieşte-ţi o dată la câteva luni un city break într-un oraş de suflet, în care ai toate şansele să-ţi încarci bateriile.

Diana Mărăşoiu/andreearaicu.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()