Lista superalimentelor care nu trebuie să-ți lipsească din bucătărie

superalimente

Știai că o parte dintre alimente pe care obișnuim să le consumăm au un rol important în prevenirea mai multor probleme de sănătate? Noi îți spunem care sunt acestea ca să le poți include în dieta zilnică și să profiți de calitățile lor nutriționale.

Usturoiul

Folosit în bucătărie din cele mai vechi timpuri, usturoiul este unul dintre alimentele care au și rol de medicament. Nu degeaba bunicii îl foloseau nu doar la prepararea mâncărurilor, ci și a remediilor naturiste în scop terapeutic. El este o sursă importantă de vitamina B6, de vitamina C, dar și de minerale, precum manganul, fosforul și potasiul.

Inclus în alimentație, usturoiul are proprietăți antibacteriene, antivirale și de reducere a colesterolului ,,rău”, arată www.diaporamas.doctissimo.fr. De asemenea, ajută la buna funcționare a sistemului nervos, la întărirea celui imunitar, dar are și rol de a combate stările de oboseală.

Spanacul

Recunoscut pentru cantitatea mare de fier pe care o conține, spanacul completeză lista superalimentelor care nu trebuie să ne lipsească din dietă. Și asta deoarece nu este doar o sursă importantă de fier, ci și de alte vitamine și minerale esențiale pentru sănătate. Inclus în alimentație, spanacul aduce și un aport important de zinc, de vitamina A, vitamina B9, clorofilă, betacaroten și luteină.

Specialiștii în nutriție spun că spanacul ajută la îmbunătățirea sănătății cardiace (previne accidentele vasculare cerebrale, dar și atacurile de cord), dar și a fertilității. De beneficiile acestui aliment poți profita dacă îl consumi crud, dar și fiert.

Ardeiul gras roșu

De nelipsit la prepararea salatelor de legume, ardeiul gras roșu este un alt aliment ce aduce zeci de beneficii pentru sănătate. Și asta deoarece are un conținut bogat de fibre, de vitamina C (are un conținut mai bogat de vitamina C decât citricele), de polifenoli, dar și de calciu, magneziu și potasiu.

Consumat ca atare sau folosit la prepararea mâncărurilor, ardeiul gras roșu aduce beneficii tranzitului intestinal, protejează sănătatea cardiacă și a vaselor de sânge, reduce riscul de alergii și este un bun energizant în perioadele de surmenaj.

Ghimbirul

Folosit atât la prepararea mâncărurilor, cât și a băuturilor, ghimbirul completează lista superalimentelor. El este mai mult decât un condiment datorită conținutului ridicat de fibre, de vitamine (B3, B6, B9) și de minerale (cupru, fier, magneziu, mangan, potasiu și zinc).

El este în primul rând un aliat al sănătății digestive, dar ajută și la prevenirea senzației de greață, întărește sistemul imunitar și are puternice proprietăți antivirale. La fel de multe beneficii aduce sănătății chiar dacă este consumat proaspăt sau este uscat și apoi dat prin râșniță.

Coacăzele

Pe cât de mici sunt boabele de coacăze, pe atât de multe beneficii aduc sănătății, sunt de părere specialiștii în nutriție. Nu numai că sunt o sursă importantă de antioxidanți, ci sunt recunoscute pentru proprietățile lor antiseptice, antivirale, de detoxificare a organismului sau de protecției a pielii.

Indicat este să le includem în dietă, mai ales că aduc un aport important de vitamina C, de mangan și de polifenoli. Un alt beneficiu ce nu trebuie trecut cu vederea este și faptul că are grijă de tranzitul intestinal, fapt ce reduce riscul de apariție a problemelor digestive. Chiar dacă de aceste fructe putem profita din plin pe perioada verii și a începutului de toamnă, ele aduc la fel de multe beneficii dacă le congelăm și le consumăm iarna.

Lintea

Când ne gândim la superalimente, de cele mai multe ori ne vin în minte fructele și legumele. Cu toate acestea, unele leguminoase aduc numeroase beneficii sănătății, cum este și cazul lintei. Nu numai că este o sursă importantă de fibre, ci este bogată și în proteine de calitate, în  minerale, în vitamine și carbohidrați.

Lintea se numără printre alimentele care au un indice glicemic scăzut, care mențin pentru mai mult timp senzația de sațietate, dar care este și un aliat important împotriva constipației și a altor probleme de tranzit intestinal.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()