Sport în aer liber, o cale sigură pentru slăbit eficient

Sport în aer liber femeie bicicletă
Vara, poți pierde calorii într-un mod foarte ușor făcând sport în aer liber. Poţi evada din atmosfera închisă şi plictisitoare de la sală!
Sport în aer liber femeie bicicletă iarbă
Sport în aer liber – cea mai buna variantă de a face mişcare vara

Vara poţi pierde calorii foarte uşor făcând sport în aer liber

Vara nu este doar anotimpul vacanţei, în care toţi ne gândim cum să stăm, pur şi simplu, pentru a ne odihni, ci un anotimp foarte bun pentru a face sport în aer liber. De aceea, poţi şi tu evada din atmosfera închisă şi plictisitoare de la sala şi să-ţi muţi antrenamentul în natură, pentru că îţi va face bine şi psihic, dar te va ajută să şi arzi mai multe calorii!

Sport în aer liber – Efortul pare mai uşor într-un decor mai plăcut

Ştiai că dacă faci sport în aer liber îți soliciți corpul mult mai mult decât în timpul antrenamentului pe care îl faci de obicei la sala? Atunci când corpul este obişnuit doar cu banda pe care alergi sau cu bicicleta eliptică, intră într-o rutină. Când apare o provocare nouă, de genul mişcării pe un alt tip de teren, în parc sau în jurul casei, trebuie să iasă din zona de confort şi să facă şi alte tipuri de mişcări, care sunt uneori chiar mai complexe.

Dacă adăugăm şi factorii externi ca vântul şi temperatura, ce aduc un mod diferit de  lucru faţă de o sală de fitness, atunci diferenţa este chiar impresionantă. Schimbarea ar putea fi benefică în sensul că ai putea pierde cu până la 5% mai multe calorii decât dacă ai alerga pe bandă, iar dacă alergi într-un ritm mai alert sunt şanse să dai jos chiar cu 10% mai multe calorii.

Încă ceva: o comparaţie între mersul pe bicicletă în aer liber şi mersul pe bicicletă de la sală relevă faptul că mersul pe bicicletă în natură te ajută să arzi mai multă grăsime şi să-ţi construieşti muşchii mai frumos. Nu uita că sportul în aer liber se face mult mai uşor. Când alergi pe bandă 30 de minute probabil că te uiţi încontinuu la timpul rămas până la terminarea exerciţiului sau într-un punct fix din sală, în timp ce atunci când alergi 30 de minute într-un parc frumos şi animat eşti mult mai relaxată şi mai plină de pofta de a face sport.

Un alt avantaj important al sportului în aer liber este că el este şi un medicament antistres. Aerul curat şi proaspăt oxigenează creierul, care eliberează endorfine, acei hormoni ai fericirii.

Recomandări de care trebuie să ţii cont când faci sport în aer liber

1. Tranziţia de la alergatul pe bandă la cel în aer liber trebuie făcută înţelept, pentru a le permite încheieturilor tale să se acomodeze cu noua suprafaţa. Adaugă gradual câte o ședință-două pe săptămână de alergat în aer liber, în paralel cu cele de la sală.

2. Sportul trebuie făcut în prima parte a zilei. După ce ai dus copiii la şcoală sau la grădiniţă poţi să te apuci de sport. De multe ori nu mai avem chef de mişcare seara şi găsim scuze ca să zicem pas. Dimineaţa ai mai multă energie, aerul este mai curat, iar temperaturile tocmai bune. Dacă lucrezi, singura condiţie e să ai un program care să se poate plia pe această activitate a ta de dimineaţă.

3. Nu face sport în aer liber când este prea cald afară. Temperaturile de vară pot fi foarte ridicate, aşa că ar fi mai bine să nu faci sport pe caniculă. Deşi corpul tău se poate adapta temperaturilor, fie că este mai cald sau mai frig, n-ar trebui să-l supui la un astfel de efort. Sunt şanse să dai nas în nas cu ameţeli, stări de slăbiciune, palpitaţii, deshidratare puternică sau crampe musculare. Nu uita să nu alergi în soare, ci la umbră, şi să ai mereu ceva pe cap.

4. Bea apă când faci sport în aer liber! Corpul pierde apă prin transpiraţie în momentul efortului fizic, aşa că trebuie să bei o cantitate mai mare de lichide pentru a te hidrata. Ia cu tine o sticlă de apă ori de câte ori faci sport şi nu uita că nu trebuie să simţi că ţi-e sete ca să bei apă. Din păcate, corpul poate ajunge la deshidratare şi fără să resimţi setea, de aceea este bine să bei apă la intervale regulate.

Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()