Vin Sărbătorile! 5 reguli ca să nu ne îngrășăm

Din cauza schimbărilor de temperatură, iarna avem tendința să câștigăm câteva kilograme în plus. Acestei tendințe naturale i se adaugă meniul de Sărbători, care, după cum bine știm, nu este cel mai bun prieten al jeanșilor skinny sau al rochiilor strâmte. Noi îți propunem să ții cont de câteva reguli simple pentru a trece cu bine de Sărbători.

“Studiile arată că tindem să mâncăm mai mult pe perioada lunilor de iarnă, iar rezultatul este o creștere în greutate de până la un kilogram. Persoanele care au o greutate mai mare se pot îngrășa chiar și mai mult”, spune specialista în nutriție Rallie McAllister pe site-ul american webmd.com. Un alt nutriționist spune, pe același site, următoarele: “Cum temperaturile scad, apetitul crește și mâncăm mai multe alimente bogate în carbohidrați, cu multe calorii, acele alimente care ne fac bine și psihic”.

 

Învață cum să-ți controlezi apetitul! 

Pentru început, să înțelegem de ce ne îngrășăm în sezonul rece: odată cu răcirea vremii, organismul nostru se luptă să își păstreze temperatura constantă și, în acest scop, are nevoie de mai multă energie. Așa se explică atracția noastră pentru alimente bogate în calorii. Un alt factor care ne influențează apetitul este durată scăzută a zilei, fapt care ne induce stări de anxietate și depresie pe care încercăm să le contracarăm cu “comfort foods”: dulciuri, mâncăruri grase și consistente. La toate acestea se adaugă și Sărbătorile, care vin la pachet cu mese în familie, dulciuri sub brad și un consum crescut de alcool.

Dacă vrei ca primăvara viitoare să nu te găsească cu cel puțin o măsură în plus la haine, ține cont de următoarele reguli:

1. Mănâncă mai des și mai sănătos. Aceasta este o strategie bună, deoarece mai multe mese pe zi, la intervale scurte de timp, îți dau o senzația de sațietate și te țin departe de alimetele nepermise: dulciuri, alimente procesate, mâncăruri foarte grase etc. Alege alimente bogate în fibre și în proteine, care te ajută să slăbești pentru că te ajută să te simți sătulă pentru o perioadă mai mare de timp.

2. Convinge-ți familia să pregătească un meniu sănătos de Sărbători. Faceți lista de cumpărături împreună și optați pentru deserturi cu brânză de vaci, ciocolată neagră, fructe. Este important să ai la îndemână soluții sănătoase în cazul în care ți se face foame: smoothie de fructe, sandviciuri cu brânză slabă, nuci. Astfel vei ocoli mai ușor tentațiile.

3. Continuă să faci sport. Sportul ajută la eliberarea endorfinelor, iar dacă ai un nivel satisfăcător de endorfine în corp nu vei mai fi atrasă de alimente reconfortante. Așadar, fă sport de cel puțin două ori pe săptămână.

4. Alege gustări care se mestecă greu. Morcovii cu smântână degresată, merele coapte cu scorțișoară, biscuiții cu brânză slabă sunt gustări ideale pentru că se mănâncă mai greu și în acest fel îți poți convinge creierul că te-ai săturat. Experții spun că durează cam 20 de minute până când creierul primește semnalul că ai mâncat și că te-ai săturat. Atenție, cu cât mănânci mai încet, cu atât e mai bine.

5. Stai cel puțin o oră pe zi în lumină naturală. Lumina naturală te ajută să îți păstrezi buna dispoziție. Dacă ți se întâmplă ca după apusul soarelui să poftești la tot felul de alimente interzise, poți încerca o metodă mai inedită de terapie: terapia cu lumină albă, care constă în expunerea la o sursă de lumină albă, dimineața, pentru o perioadă îuprinsă între 15 minute și două ore.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație