Povestea din spatele clipului pentru Parlamentul European „Alege-ți viitorul!”

maternitățile din UE

Parlamentul European a lansat un clip de promovare a alegerilor europarlamentare ce vor avea loc între 23 și 26 mai 2019, filmat în mai multe maternități din UE, în încercarea de a convinge europenii să iasă la vot, mai ales pentru viitorul copiilor.

În centrul clipului apar mai multe familii din mai multe țări europene care se pregătesc să își aducă pe lume bebelușii. Pus în scenă de către titratul regizor Frédéric Planchon, videoclipul se apleacă asupra momentelor intense, frumoase și fragile legate de venirea pe lume a copiilor.

Maternitățile din UE, în centrul campaniei

Toate femeile care apar în film au născut în perioada februarie -martie 2019. Cei care apar în rolul rudelor au fost aleși astfel încât să arate diversitatea populației din Europa.

Ce este cel mai interesant la acest videoclip este că toate scenele care arată procesul nașterii sunt 100% reale. Doar imaginile de dinainte și de după expulzie au fost recreate pentru ca firul poveștii să fie cât mai veridic și mai emoționant.

La filmare au participat 15 viitori părinți din Grecia, Danemarca, Cehia și Ungaria. Femeile din Grecia și Ungaria nu au nicio experiență cu actoria, din Danemarca au fost alese 6 femei, iar cele 5 nașteri din Cehia au fost ale unor actrițe însărcinate.

Filmarea videoclipului din maternitățile din UE a durat 12 zile, în perioada februarie-martie 2019, și a avut loc în 6 spitale diferite: Semmelweis University, Departmentul de Obstretică și Ginecologie din Ungaria, Rea Maternity Hospital (Athens, Greece), Attikon University Hospital (Atena, Grecia), Porodnice Apolinář (Praga, Cehia), Oblastni nemocnice Příbram (Příbram, Cehia), Odense Universitet Hospital (Odense, Danemarca).

Vocea de pe fundal aparține unei fetițe din Danemarca

Producătorii videoclipului au pornit de la ideea de a filma în minimum 3 țări europene astfel încât să acopere nordul, centrul și sudul Europei. În perioada de pre-producție, au fost contactate mai multe spitale și în final au fost alese cele care și-au dorit cu adevărat să participe la acest proiect. Au fost contactate 20 de spitale din 13 țări.

Vocea de pe fundal aparține unei fetițe de 11 ani din Danemarca, care merge la o școală internațională în orașul ei natal. Ea nu apare în nicio scenă a filmului. Prin vocea ei se face apel la sentimentul de responsabilitate al alegătorilor.

Filmul care are 3 minute ”Choose Your Future” este subtitrat în toate limbile oficiale ale Uniunii Europene, dar și în dialecte folosite în statele membre. De asemenea, a fost tradus în alte 5 limbi de circulație internațională: arabă, chineză, rusă, hindi și turcă.

„Fiecare poate influența această lume, dar împreună putem face o schimbare reală. Alege Europa în care vrei să cresc”, este mesajul de final. Alegerile ce vor avea loc în toate statele membre UE între 23 și 26 mai vor avea un impact major asupra direcției în care se va îndrepta Uniunea Europeană.

La vot pentru copiii Europei

Împreună cu videoclipul au fost prezentate și datele unui sondaj realizat prin telefon. Potrivit acestuia, 80% dintre europeni cred că ceea ce ne unește este mult mai important decât ceea ce ne desparte.

Întrebați care sunt primele sentimente ce le vin în minte atunci când se gândesc la UE, majoritatea europenilor menționează speranța sau încrederea (55% în total), în timp ce incertitudinea legată de viitorul Europei este sentimentul predominant pentru o treime din europenii intervievați. Dintre români, 70% au un sentiment pozitiv față de UE (40% speranță, 30% încredere).

Cum va arăta Europa în viitor este în mâna celor care vor merge la vot în alegerile europene de pe 23-26 mai.

Chiar dacă Eurobarometrul de la sfârșitul lui februarie arată că mai mult de o treime din cetățenii europeni sunt convinși că vor ieși la vot (35%; 30% în România), o altă treime (32%; 34% în România) rămân nesiguri de prezența la scrutin. În cazul tinerilor cu drept de vot, chiar dacă au în mod consecvent o atitudine pozitivă față de UE (74%), numai 21 % vor ieși cu siguranță la vot, în timp ce 34% nu sunt încă hotărâți.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()