Comunicarea cu persoanele dificile. Învață cum să relaționezi cu ele!

comunicarea cu persoanele dificile femeie încruntată
De multe ori, oamenii dificili se dovedesc a fi reale provocări. Iată tot ce trebuie să știi despre comunicarea cu persoanele dificile!
comunicarea cu persoanele dificile femeie încruntată
Tot ce trebuie să știi despre comunicarea cu persoanele dificile

Comunicarea cu persoanele dificile – De multe ori, oamenii dificili se dovedesc a fi reale provocări

Cu toţii cunoaştem cel puţin o persoană dificilă, care ne stresează prin simplă sa prezenţă. Ba vorbesc mult şi nu ascultă niciodată, ba trebuie să aibă mereu ultimul cuvânt. Alţii critică gratuit, iar alţii sunt cu capul în nori şi nu se ţin niciodată de cuvânt. Iată metodele prin care comunicarea cu persoanele dificle devine mai ușoară.

Comunicarea cu persoanele dificile. Cum să ai o mai bună relaţionare cu ele

Dacă ai ghinionul de a lucra cu persoane dificile, ai toate şansele să capeţi anumite frustrări, indiferent că este vorba despre şeful tău, un coleg sau un client. Adaugă şi tensiunea care vine odată cu responsabilitățile pe care le ai şi obţii reţeta perfectă pentru un job de care ai vrea, mai degrabă, să fugi, decât să rămâi legat.

Comunicarea cu persoanele dificile, un motiv de stres la job

Oamenii dificili sunt cei cu care nu poţi să relaţionezi uşor, iar între voi apar adesea tot felul de conflicte. Gradul de dificultate al unei persoane se măsoară şi în funcţie de tine, ne spun specialiştii, adică în funcţie de respectul tău de sine, de încrederea pe care o ai în propria persoană şi de curajul tău profesional. Ăsta este şi motivul pentru care nu prea poţi să spui cu precizie care sunt atributele unui om dificil la job, deoarece ele variază şi în funcţie de cum eşti tu ca persoană şi cum este celălalt.

Psihologii trag şi un semnal de alarmă şi ne spun că, dacă lucrezi cu oameni dificili cu care ai o relaţie tensionată, îţi periclitezi sănătatea ta mentală. Învaţă, aşadar, să faci faţă celor care au personalităţi mai dificile, iar, dacă lucrezi zilnic cu astfel de oameni, urmează sfaturile noastre, ca să-ţi îmbunătăţeşti relaţia cu ei. Plus că un stres mai puţin la muncă te va ajuta să ai o atitudine pozitivă şi în afara biroului!

7 metode de a-ţi îmbunătăţi comunicarea cu persoanele dificile

Comunicarea cu persoanele dificile – 1. Fii calmă. Calmul este cea mai bună soluţie în cazul în care la orizont se întrezare o situaţie tensionată, care anunţă tensiuni şi mai mari (un schimb răutăcios de replici, o confruntare de idei). Când te enervezi şi te comporţi exact că interlocutorul tău, nu vei ajunge niciodată să colaborezi cu el. Nu ar fi rău să ştii că persoanele calme sunt văzute ca persoane care deţin controlul şi sunt mult mai respectate decât persoanele care îşi pierd cumpătul uşor.

2. Încearcă să te pui în pielea celuilalt. Oamenii nu sunt dificili pentru că le place să joace această partitură. Dacă ţi se pare că cealaltă persoană vrea să te scoată din minţi cu o anumită chestie, încearcă să înţelegi ce o face să se comporte aşa. Anumite întrebări pe care ţi le poţi pune te ajută să te pui în pielea ei şi să afli nişte răspunsuri. De ce reacţionează aşa, ce o opreşte să coopereze cu tine, ce poţi să faci tu ca să rezolvi situaţia?

Comunicarea cu persoanele dificile – 3. Pune întrebări, în loc să emiţi afirmaţii. Oamenii dificili nu se dau în lături de la a emite păreri foarte puternice. Sunt situaţii în care au dreptate, dar sunt situaţii în care pot greşi. Dacă persoana greşeşte, ca să-i demonstrezi că este aşa, pune-i întrebări şi nu emite afirmaţii. Prin întrebări ajuţi persoana respectivă să-şi dea seama unde greşeşte şi diminuezi foarte mult riscul unei confruntări neplăcute.

4. Foloseşte mai des persoana I, în loc de persoana a II-a. Punând accentul pe persoana ta, riscul de a se înţelege că îl acuzi pe celălalt scade, iar şansele ca interlocutorul tău să reactioneze negativ sunt mai mici. Ca exemplu, în loc de “nu mi-ai trimis acel e-mail”, spune “n-am primit acel e-mail”. Mai poţi folosi nişte exerciţii antistres, când simţi că oamenii dificili te stresează mai mult decât suportabil.

Comunicarea cu persoanele dificile – 5. Fără răspunsuri negative. Când o persoană trimite un mesaj negativ sau are o atitudine dificilă, încearcă de multe ori să obţină un răspuns de la tine. Reacționând negativ, oferim exact ceea ce aşteaptă şi de aceea este recomandat să oprim cercul vicios al negativismului. Mai poţi face ceva: dacă atitudinea celuilalt te supără prea tare, nu-i răspunde pe moment, pentru că mai apoi s-ar putea să regreţi.

6. Acceptă oamenii aşa cum sunt. Probabil stă în firea multora dintre noi să încerce să schimbe o persoană dificilă. Nu face acest lucru, pentru că nu vei reuşi decât să-ţi consumi energia şi să înrăutăţeşti şi mai mult lucrurile. Persoana nu se va schimba cu una cu două şi o se te privească de-acum încolo pe tine ca pe o persoană dificilă.

Comunicarea cu persoanele dificile – 7. Vezi partea pozitivă a oamenilor. Oamenii dificili au şi calităţi, nu numai defecte. Reuşind să treci de părţile sale negative, cealaltă persoană se va simţi mai apreciată, iar acest lucru va face ca relaţia dintre voi să se îmbunătățească.

Andreea Marinescu/andreearaicu.ro

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()