Nu-ţi face griji. Fii fericit!

Aflăm de la dr. Laura Markham că fericirea stă cel mai des în puterea noastră!

“Înţelege că acum, în acest moment, creezi. Tu-ţi creezi momentul următor pe baza a ceea ce simţi şi gândeşti. Asta înseamnă realitatea. Putem renunţa la convingerea inconştientă că a fi nerăbdător faţă de trecut sau de viitor ne va proteja cumva şi, în schimb, putem să ne reprogramăm celulele şi să le facem să aibă noi moduri de răspuns. “- Doc Childre

Îţi faci griji pentru copilul tău? Bine-ai venit în club. Face parte din fişa postului. Dar, când îi spunem copilului nostru “fii atent!”, nu-i transmitem mesajul că ne pasă, chiar dacă asta e ceea ce simţim. ÎI transmitem mesajul că lumea este un loc nesigur şi că noi nu avem încredere că el e în stare să o parcurgă.

Vino la întâlnirea cu dr. Laura Markham, din 13 mai 2017, și află cum poți deveni părintele blând de care copilul tău are nevoie sau cum îți poți ajuta copilul să devină un adult inteligent emoțional. Detalii AICI.

Ai putea să-i spui, în schimb:

“Distrează-te!”

“Wow, cât de sus te urci!”

„Corpul tău ce zice: te simţi bine la înălţimea asta?”

Desigur, poate doreşti să-ţi protejezi micul temerar de rău. Dar un genunchi zgâriat nu e sfârşitul lumii şi ar putea fi doar o experienţă din care cel mic învaţă ceva şi de care are nevoie, o experienţă prin care descoperă cum să-şi gestioneze propriul corp şi cum să fie în siguranţă.

Cercetările arată că îngrijorările ne fac să ne temem de posibile rezultate proaste. Deciziile pe care le luăm din acel loc înfricoşător nu sunt la fel ca deciziile pe care le-am putea lua dintr-un loc în care există dragoste şi încredere. Ghiceşti care dintre aceste decizii au rezultate mai bune?

Înţelepţii din toate timpurile ne-au spus mereu că gândurile noastre ne modelează viaţa. Orice lucru ce beneficiază de atenţia noastră va fi un succes. Aşa că, atunci când ne vom concentra asupra unui anumit lucru, e ca şi cum ne-am uita printr-un microscop – lucrurile asupra cărora ne concentrăm devin mai importante în percepţia noastră şi, drept urmare, vor fi mai importante şi în realitate.

Crezi că, dacă te îngrijorezi, copilul tău va fi mereu în siguranţă? Dacă ar fi aşa, ar fi un preţ mic de plătit. Dar nu. Multe studii au ajuns la concluzia că oamenii care se tem mai mult nu rezolvă problemele mai bine şi nici nu dau dovadă de o intuiţie mai bună. Pur şi simplu devin mai nefericiţi! Credem că dacă ne facem griji pentru copilul nostru îl vom proteja, dar nu facem decât să înrăutăţim situaţia.

Iată şi de ce. Deşi îngrijorarea este metoda prin care mintea noastră încearcă să ne protejeze, ceea ce facem, de fapt, este să ne programăm negativ subconştientul. Subconştientul gândeşte în imagini şi crede orice i-am spune. Mulţi oameni de ştiinţă sunt de acord acum că toate acele gânduri anxioase care ne saltă prin minte îi dau, de fapt, subconştientului nostru mână liberă în a crea acele scenarii. Iar acele gânduri de îngrijorare stimulează sentimentele de anxietate şi de stres care ne împiedică să fim liniştiţi ca părinţi.

Vrei să scapi de obiceiul de a-ţi face griji şi doreşti să-ţi reprogramezi subconştientul pentru fericire? Iată cum să faci acest lucru în cinci paşi!

1. Fii atent la momentele în care mintea ta intră în teritoriul îngrijorării. De fiecare dată când observi că începi să-ţi faci griji cu privire la ceva, opreşte-te şi respiră. Scutură-ţi mâinile ca să cadă frica din ele. Doar prin simpla observare a stării fizice şi relaxându-te în mod conştient îi trimiţi minţii tale mesajul că nu există nicio urgenţă.

2. Calmează-te.

“Fiecare copil scapă de scutece mai devreme sau mai târziu.”

“Nu trebuie să fiu perfect. Copiii mei vor fi bine, chiar dacă fac greşeli.”

“Copilul meu nu trebuie să fie perfect. El este cine este. Datoria mea e să-l susţin.”

“Fac tot ce pot. Chiar dacă fac doi paşi înainte şi un pas înapoi, tot voi ajunge acolo unde vreau.”

“Se poartă ca un copil, deoarece este un copil.”

3. Reprogramează-ţi subconştientul. În timp ce îţi spui acest lucru, arată-i subconştientului tău imaginea finală dorită, fie că este vorba despre copilul tău zâmbind şi aflat în condiţii de siguranţă, fie că e vorba despre faptul că trage bucuros apa la wc. Nu-ţi face griji cu privire la modul în care îţi atingi obiectivul; dacă faci asta vei face ca mintea să se implice din nou şi teamă va apărea iar. În schimb, pune în ecuaţie, alături de proiecţia ta, o senzaţie fericită de recunoştinţă. Cu cât ai posibilitatea de a menţine acel sentiment şi acea proiecţie, cu atât mai repede subconştientul va începe să coopereze.

4. Ia măsuri. Întreabă-te: “Care e lucrul pe care îl pot face acum (sau azi) pentru a transforma rezultatul într-unul mult mai probabil pozitiv?” Şi apoi treci la fapte. Iată cum diferă această tehnică de gândirea pozitivă. Trebuie să ne simţim bine ştiind ce măsuri să luăm, aşa că vom acţiona prin prisma sinelui nostru superior, în loc de „sinele cel mic”. Dar trebuie să luăm măsuri pentru a ne schimba vieţile.

5. De fiecare dată când grijile ies la suprafaţă, repetă aceşti paşi. Oamenii de ştiinţă au descoperit că minţile noastre tind să urmeze anumiţi paşi în mod repetat, ca ritmuri pe un disc vechi de vinil. De fiecare dată când întrerupi o îngrijorare şi îi trimiţi subconştientului o imagine a unui rezultat mai fericit, trasezi un nou drum pentru mintea ta – un drum spre fericire, în loc de anxietate. Şi în curând te vei afla într-un peisaj cu totul nou.

Copyright © 2015 Dr. Laura Markham, traducere de Raluca Dumitrică cu permisiunea autorului. Articolul original a apărut aici.

 

 

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()