5 reguli simple pentru o familie sănătoasă

Copiii tăi strâmbă din nas când văd o salată cu legume crude și pe bicicletele lor praful e de un deget? Sunteți îngrijorați și nu știți cum să “reparați” acest lucru? E simplu: începeți prin a mânca voi, părinții, salate și a merge cu bicicleta de fiecare dată când aveți ocazia. O astfel de abordare presupune ca toată lumea, deopotrivă părinți și copii, să lucreze împreună ca o echipă pentru a fi cât mai sănătoşi. Și, ca în orice echipă, există un lider sau antrenor, iar acela eşti tu, adultul!

 

1. Așadar, condu prin puterea exemplului. Adulţii sunt modele importante de urmat atunci când vine vorba de alimentaţie sănătoasă şi exerciţii fizice. Spune-le celor mici de ce alegi să mănânci fructe şi să faci mişcare în fiecare zi.

2. Începe “îndoctrinarea” copiilor de mici. Nu aştepta până când copilul ajunge la o greutate nesănătoasă pentru a-l deprinde cu o serie de obiceiuri alimentare şi activităţi sănătoase. Este mult mai uşor să menţii o greutate normală decât să cheltuieşti banii mai târziu pe medici şi medicamente.

3. Fiţi activi împreună. Fă un obicei din a face mişcare împreună, astfel pledând împotriva stilului de viaţă sedentar. Fiind activi în familie, le arăţi copiilor cum îşi pot consuma energia într-un mod pozitiv, iar adulţii îşi pot îmbunătăţi considerabil sănătatea.

4. Gătiţi împreună. Ar putea fi un pic cam greu să atingi acest obiectiv în fiecare zi, dar încearcă măcar să îi implici pe copii în procesul de pregătire a alimentelor. Copiii mai mici vor înţelege mai bine ce este sănătos pentru ei şi se vor obişnui mult mai repede cu ingredientele sănătoase. Copiii mai mari vor fi bucuroși că au posibilitatea să aleagă şi să pregătească alimentele care le plac, ei fiind mult mai predispuşi să mănânce un fel de mâncare la prepararea căruia şi-au adus contribuţia. Gătitul i-ar putea inspira să facă alegeri sănătoase pe cont propriu.

5. Mâncați împreună. Când stați cu toții la masă le transmiți celor mici mesaje potrivite în ceea ce priveşte nutriţia. Copiii care îşi văd părinţii mâncând sănătos vor fi inspiraţi să încerce alimente noi. Mai mult, masa în familie le oferă tuturor prilejul de a socializa şi a povesti întâmplările de peste zi. Părinţii au şansa să le ofere copiilor alimente nutritive, să observe ce le place şi ce nu le place acestora să mănânce, şi să afle despre problemele şi bucuriile lor.

 

Graficul obiectivelor

Dacă încerci să formezi obiceiuri alimentare sănătoase pentru familia ta, un grafic te-ar putea ajuta în acest demers. L-ai putea ţine la vedere, pe frigider, astfel determinându-i pe toţi să acorde o atenţie sporită obiceiurilor alimentare şi exerciţiilor fizice.

Alege obiective pentru întreaga familie, cum ar fi mişcarea zilnică şi consumul de fructe şi legume. Ţine evidenţa celor care îşi îndeplinesc obiectivele şi găseşte o metodă de a-i încuraja să continue. Spre exemplu, atunci când şi dacă toţi membrii reuşesc să bifeze categoriile din grafic, aţi putea găsi modalităţi de a sărbători împreună. Cu o salată, bineînțeles!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație