Ai un copil slăbuț? Posibile cauze și câteva sfaturi pentru o alimentație corectă

copil slabut

În zilele noastre, din cauza stresului și a alimentației nesănătoase, mulți copii au probleme cu greutatea. De exemplu, unul din trei copii este supraponderal. Ce faci, însă, atunci când copilul e prea slab?

Copiii cresc mult în primele 12 luni de viață și iau în greutate în jur de 7 kilograme de jumătate. Între 1 an și 5 ani, mai adaugă câte 2 kilograme pe an.

După aceea, mai puțin în fiecare an până la pubertate. „În mod normal, creierul unui copil știe de câtă mâncare are nevoie copilul”, susține pediatra Nancy Krebs, „dacă nu intervin anumiți factori”.

Unele medicamente, ca de exemplu cele prescrise pentru ADHD pot nimici apetitul. Alte probleme de sănătate, ca o tiroidă defectă, refluxul gastroesofagian și tulburările alimentare, îl pot împiedica pe copil să ia în greutate.

Ciuguleala

Copiii care mănâncă doar alimentele preferate și le refuză pe restul riscă să nu primească numărul necesar de calorii, vitamine și minerale de care au nevoie ca să le funcționeze corect
creierul și trupul. Ca urmare, sunt predispuși la răceli, se concentrează greu la școală și sunt irascibili. Cea mai gravă problemă care apare este lipsa fierului.

„Prea puțin fier în organism duce la anemie și senzație de oboseală, asociate cu lipsa de atenție și irascibilitatea la copii”, spune doctor Krebbs. „Pe listă urmează zincul, calciul și vitamina D, care sunt necesare pentru o creștere sănătoasă, ca și pentru minimalizarea pericolului de osteoporoză la copii”, adaugă doctor Golden. „Un simplu test de sânge poate arăta dacă micuțul are lipsă de vitamine și are nevoie de suplimente”.

Greutatea sub normal poate întârzia pubertatea. Dacă o fetiță are raportul greutate-înălțime sub 15% și nu are ciclu menstrual, atunci ar fi bine ca părinții să ia legătura cu pediatrul.

Soluții

Nu e cazul să forțezi un copil slăbuț să mănânce dacă altfel se dezvoltă normal. Dar dacă te temi că nu are greutatea normală sau pur și simplu vrei să-i dezvolți obiceuri sănătoase de a mânca, iată câteva sfaturi.

  • Nu-l forța. E datoria unui părinte să-i dea copilului să mănânce și să-i ofere gustări între mese, dar e alegerea copilului dacă mănâncă tot.
  • Renunță la mâncarea nesănătoasă. Crezi că-i asiguri numărul de calorii dacă-i dai milkshake sau cartofi prăjiți? Greșești! Hrănindu-l cu sare și zahăr în exces riști să-i declanșezi diabet sau hipertensiune arterială.
  • Nu vrei să-ți culci copilul cu stomacul gol? Oferă-i unul dintre preparate preferate pe care știi că nu le refuză.
  • Preparate nutritive bogate în calorii. Alege produse lactate grase în detrimentul celor degresate, unt, brânză, legume, paste și carne. Oferă-i nuci și avocado și servește-l cu supe-cremă.
  • Luați cina în familie. Deși copilul tău plimbă sau împrăștie mâncarea în farfurie, trebuie să stea cu voi la masa. Cu puțin noroc, poate va fi ispitit să guste din ceea ce mâncați voi. Mai mult, interziceți televizorul și telefonul la masă.
  • Fă un program fix pentru gustări. Doctor Lemond sugerează să-i oferi gustarea în fiecare zi, la aceeași oră.
  • Redu din cantitatea de lichide. Oferă-i lapte sau apă în timpul mesei, dar renunță la sucuri carbogazoase care dau senzația falsă de sațietate.
  • Încurajează exercițiile fizice. Dacă vrei să-i stimulezi apetitul, încurajează-l să facă mișcare. Aceasta întărești oasele, dezvoltă mușchii, păstrează inima sănătoasă și asigură un somn odihnitor.

Discută cu medicul. Copilul tău se plânge de durere de cap sau oboseală sau ești pur și simplu îngrijorată din cauza greutății lui? Vorbește cu pediatrul. La recomandarea lui, ai putea lua legătura cu un nutriționist care te-ar putea învăța cum să introduci în alimentația copilului alimente potrivite.

Dacă ți s-a părut util acest articol, dă LIKE paginii noastre de Facebook, unde găsești și alte articole cel puțin la fel de interesante.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație ()