Prebiotice şi probiotice: tot ce trebuie să știi despre “bacteriile bune”

Există milioane de bacterii care trăiesc în intestinul fiecărei persoane. Unele dintre ele, cum ar fi E-coli, stafilococii sau streptococii, pot fi dăunătoare, dar există și anumite tipuri de bacterii care sunt benefice sănătăţii. Bacteriile precum Lactobacillus, Bifidobacteria şi enterococii sunt bune pentru sănătatea intestinului. Aceste “bacterii bune” ne protejează împotriva infecţiilor, germenilor şi anumitor virusuri.

Pre şi probioticele sunt substanţe care contribuie în mod natural la reducerea bacteriilor “rele” şi la stimularea bacteriilor “bune” din intestin.

 

Diferenţa dintre prebiotice şi probiotice

Prebioticele

Prebioticele sunt ingrediente alimentare care, atunci când sunt ingerate, ajută la activarea anumitor bacterii “bune” din intestin. Aceste alimente conţin zaharuri prebiotice, care constituie o sursă de hrană pentru aceste tipuri de bacterii. În acest fel, prebioticele ajută la dezvoltarea lor. Alimentele comune care conţin prebiotice sunt ceapa, usturoiul, bananele, sparanghelul, prazul, anghinarea…

 

Probioticele

Probioticele sunt, de fapt, bacteriile “bune” în sine. Consumul de alimente care conţin probiotice îmbunătăţeşte raportul dintre bacteriile “bune” şi cele “rele” în intestin. Sursele de probiotice sunt alimente fermentate cum ar fi kefirul, care conţine bacteria lactobacillus acidophilus (bună în lupta contra candidozei). Când sunt luate ca suplimente alimentare sau ca parte a unui produs alimentar natural, probioticele oferă beneficii sănătăţii intestinale.

 

Avantajele pre- şi probioticelor

Cercetările efectuate până în prezent au arătat că prebioticele pot ameliora constipaţia. La rândul lor, probioticele îmbunătăţesc intoleranţa la lactoză, diareea provocată de antibiotice şi sunt recomandate în cazul infecţiilor intestinale.

Mai mult, s-ar părea că prebioticele şi probioticele reduc nivelul colesterolului nociv, îmbunătăţesc absorbţia calciului, tratează bolile de colon, sindromul de colon iritabil (SCI) şi diareea, contribuie la prevenirea cancerului de colon şi a diverselor infecţii intestinale. Cu toate acestea, încă este nevoie de mai multe studii pentru a putea confirma toate aceste beneficii.

Alimente care conţin prebiotice

– anghinare

– banane

– usturoi

– ceapă

– praz

– sparanghel

 

Alimente care conţin probiotice

– produse lactate fermentate

– kefir, lapte bătut, iaurt (verificați eticheta)

– produse fermentate din soia

– suplimente alimentare


DISTRIBUIȚI
Intră în conversație