Strategie în bucătărie: meniul săptămânal

Supa de conopida - Planificarea meselor / Totul despre mameCum să evităm panica în bucătărie

Nu ştiu la voi cum e, dar pe mine întrebarea “Ce mâncăm azi?” mă scoate din sărite. Nu-i aşa că nu sunt singura căreia i se întâmplă acest lucru?

Ei bine, ca să nu simţi planificarea ca pe o corvoadă, ar trebui să începi să îţi organizezi masa principală a zilei, cea la care sunteţi toţi prezenţi.

Eu, personal, pentru că vreau mese variate, hrănitoare, fără să fiu nevoită să fac rate la bancă să mi le permit, sunt salvată de meniul săptămânal. Iată de ce:

 5 soluții salvatoare pentru organizarea meniului săptămânal

1. Economiseşti bani pentru că foloseşti eficient resursele de acasă. Atunci când îţi planifici mesele fă-ţi un obicei în a folosi ceea ce ai deja în frigider şi cămară. Vei arunca mult mai puţine alimente şi, la un moment dat, vei fi uimită de ce minuni îţi reuşesc din câteva lucruri rămase prin casă. În general, eu schiţez meniul într-o seară a săptămânii, după ce fac o inspecţie rapidă prin frigider, prin cămară sau dulapuri.

Îmi notez ingredientele principale de pe acolo şi purced să îmi întreb consortul. Paste vrei? Orez vrei? Invariabil zice “Nu”, însă, în final, cedează cu un: “Oricum mănânc tot ce-mi dai, de ce mă mai întrebi?” Şi de aici începe treaba serioasă. O fi zis el nu la paste, dar dacă îi pun în farfurie paste integrale cu ton, roşii, măsline şi un dressing verde din frunze spanac cu lămâie şi ulei de masline, credeţi-mă că mănâncă tot din farfurie!

2. Economiseşti timp. Odată ce te-ai hotărât ce vei găti în săptămâna următoare, lista de cumpărături e floare la ureche. Astfel, salvezi timp, ştii cum să îţi planifici cumpărăturile şi de unde să le iei. În plus, odată ce ai schiţat meniul, poţi vedea dacă el este suficient de echilibrat pentru familia ta. Ai bifat: vegetalele, grăsimile bune, proteinele, fructele şi cerealele?  Perfect, atunci ştii că ai făcut tot ce trebuie pentru sănătatea familiei tale din punct de vedere nutriţional.

3. Eviţi tentaţiile semipreparatelor. E foarte simplu să intrăm în magazin şi să ne umplem căruciorul cu pizza congelată, plăcintă, aluat sau nuggets pentru care nu trebuie decât să aprindem cuptorul şi să punem tigaia pe foc. Aditivii şi conservanţii din aceste preparate ne dau peste cap metabolismul şi ne aduc mai multe deservicii pe termen lung.

4. Eşti creativă pentru că găseşti alternative sănătoase, chiar şi la semipreparatele arătoase din supermarket. Odată ce ştii ce ingrediente ai disponibile, începi să cauţi idei de preparare. Şi ai curajul să încerci şi variaţiuni mai sănătoase ale eternilor cartof prăjiți în ulei de floarea soarelui dublu rafinat. Cine ştie, poate vei descoperi o alternativă la fel de gustoasă în cartofii clocotiţi pentru scurt timp în apă, scurşi, amestecaţi cu puţină grăsime şi daţi la cuptor cu rozmarin şi usturoi sau boia!

5. Ce conţine un meniu săptămânal. Alegeţi supa în meniul vostru măcar de două-trei ori pe săptămână. Mai ales acum, că e frig, supele şi ciorbele ne aduc minerale esenţiale!

Dacă sunteţi o familie omnivoră, peştele pescuit şi produsele animale din surse curate sunt foarte hrănitoare. Legumele trebuie sa fie parte a meniului zilnic. Sunt ieftine, au un aport caloric redus şi beneficii dovedite pentru sănătate.

6. Stabileşte o temă zilnică. E relativ uşor să îţi faci un meniu săptămânal dacă, de pildă, ai o temă zilnică. Poate fi peşte lunea, marţea cu leguminoase, miercurea cu legume, joia cu carne, vinerea poate nişte paste, orez sau cereale (cu sau fără gluten, în funcţie de preferinţele şi toleranţele voastre). Toate, însoţite într-o formă sau alta de legume şi frunze verzi, care spre norocul nostru se găsesc suficient de des în piaţă. Sâmbăta puteţi încerca ceva nou, iar duminica să folosiţi ce mai aveţi prin frigider.

 

Scopul principal e să gândiţi meniul săptămânal în aşa fel încât să împăcaţi nevoile cu gusturile şi resursele voastre. E doar un mod de a simplifica şi a te bucura de viaţă. Poftă bună!

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație