Vrei să renunţi la cafea?

Nu intra în panică, nu ne-am propus să te convingem să renunți total la cafea. Din contră, mulți specialiști consideră că o cană de cafea, dimineața, are multiple beneficii pentru sănătate. Problemele încep atunci când cana de dimineață se transformă în două căni, când masa de prânz se termină cu o cafea, iar după-amiaza nu trece fără un caffe latte. Altfel spus, când faci exces. Atunci este momentul să-ți faci un plan pentru a renunța sau a reduce cantitatea de cofeină pe care o consumi zilnic.

 

Cofeina în exces poate provoca tensiune mare, afecțiuni cardiace, colesterol crescut, deshidratare. De asemenea, la persoanele sensibile la cofeină poate declanșa stări de agitație și nervozitate, palpitații, dureri de cap sau dereglări la nivel digestiv. Da, știm că acest “drog” are și efecte plăcute: după o cană de cafea ai atât de multă energie! Nu te simți nici amețită, nici somnoroasă, iar cele câteva zeci de e-mail-uri la care trebuie să răspunzi chiar azi nu mai sunt deloc amenințătoare.

Dar, dacă te afli în tabăra celor care fac exces de cafea sau care se confruntă cu efectele neplăcute ale cofeinei, iată trei alternative pentru cafea:

 

3 băuturi sănătoase care pot înlocui cafeaua

1. Ceaiul

Cele mai multe sortimente de ceai conțin cofeină (ceaiul verde, ceaiul negru, ceaiul alb), așa că poți înlocui cu succes cafeaua cu o cană generoasă de ceai. Conținutul de cofeină al ceaiului este mai mic decât cel al cafelei, însă, cu timpul, organismul se va acomoda.

Poți proceda în felul următor: începe prin a înlocui o cană de cafea pe zi cu o cană de ceai. Treptat, înlocuiește toată cafeaua cu ceai și, după o perioadă, poți începe să înlocuiești ceaiurile cu cofeină cu ceaiuri din plante.

 

2. Cafeaua din cereale

Această “cafea” nu conține niciun pic de cofeină. Este obținută din cereale (orz, ovăz, secară) și din nuci, fructe uscate și arome naturale. Există sortimente care au în compoziție sparanghel, porumb sau morcovi, cu arome de vanilie, mentă sau migdale. Cafeaua din cereale este foarte gustoasă, mai ales combinată cu lapte.

Poți proceda în felul următor: înlocuiește o parte din cafeaua obișnuită cu cafea din cereale și crește treptat cantitatea de cafea din cereale. Astfel, încetul cu încetul, vei elimina de tot cofeina.

 

3. Ciocolata caldă

Ciocolata conține cantități mici de cofeină provenită din boabele de cacao, dar este foarte important să nu îi adaugi zahăr pentru că, astfel, s-ar transforma într-o bombă calorică. Alege un sortiment de ciocolată caldă care să fie de calitate și să nu aibă zahăr adăugat.

Sau poți proceda în felul următor: topește chiar tu ciocolată neagră și amestec-o cu lapte. Vei obține o băutură delicioasă!

 

Dacă în continuare simți că ai nevoie de un supliment de energie, poți apela la suplimentele de ginko biloba sau de ginseng. Gingko biloba crește circulația cerebrală și periferică, iar ginsengul îți dă energie, reducând stresul.

DISTRIBUIȚI
Intră în conversație